Afton Alps

Tjenare, tjenare

Idag har det varit skidåkning, det var en trevlig upplevelse även om den hade varit sju gånger trevligare utan barn...

Eftersom att man måste hålla koll på var alla tre ungarna är så blir det en skidåkning med ganska mycket uppehåll och man kan inte riktigt njuta av sin egen skidåkning stundtals. Jag själv flög av en sittlift två gånger efter att ha fått den i ryggen. Första gången var ju en liten halvrolig incident, jag och charlie skulle åka upp, jag stod till höger om honom när vi väntade på liften och han tryckte ut mig lite så jag bad honom flytta lite till vänster. "I know which way is left" svarade han och flyttade sig åt höger vilket innebar att han stod på mina skidor och sekunden senare kom liften. Upp kom vi iaf och skulle på liften igen, denna gången gick nåt annat snett och jag slungades typ av liften ner i snön:P

Afton Alps heter alltså området vi där vi åkte och det var ett trevligt endagsområde. Inte för litet men kanske lite mycket transportsträckor. Det är ju det värsta med att åka skidor, att ta sig någonstans utan lutning neråt. Förhoppningsvis kommer jag till Afton nästa vecka också med Justin och kan då få lite mer effektiv åktid.
Joey var också en tradig unge idag, han har gråtit halva dagen och vägrat göra massa saker. Tyvärr har han varit så hela veckan och leder överlägset veckans checklista för dåligt beteende. Synd för han brukade vara den snälla och söta nu har han istället blivit lite tvärtom...

Kallt har det också varit idag, typ minus 10 grader så jag fick köpa typ en rånarmask för dagens äventyr. Det var skoj iaf men nu är vi hemma igen och jag har precis tagit ett bad och njuter av ledigheten jag har nu. Tröttheten smyger sig på mig redan nu så det blir tidig sänggång idag. Tror faktiskt att jag strax ska välja något bra att titta på och lägga mig i sänge och titta på det, det kommer garanterat leda till tidig sömn...

Den kommande veckan ska bli ganska lugn. Ska försöka att inte spendera så mycket pengar, vilket betyder att jag inte kan göra så mycket, fram till fredag för att återhämta förra veckans personliga finanskris även om jag definitivt ligger på plus fortfarande. Jag spenderar aldrig mer än vad jag tjänar så det behöver mina föräldrar inte oroa sig iaf:P
Har ju i och för sig oasis att se fram emot på onsdag. Mycket trevligt...

Förresten, jag fick höra något sjukt tradigt igår. Tydligen går ryktet om att vi au pairer ska behöva betala skatt nu också. Vad är det för jävla hittepå...Vi tjänar inte särskilt bra och nu ska vi donera det till amerikanska staten också, som inte ens är vår egen stat....

Nej nu ska jag göra något annat än att blogga vidare, har inte mycket mer att berätta om ändå:)

XOXO

Kommentarer
Postat av: pappa

Låter kallt men trevligt ändå. Varför gråter barnen så ofta ?

2008-12-08 @ 21:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0