Beslutsångest!

Alltså herregud, jag har inte en aning om vad jag ska göra med familjen.
Ena sekunden tänker jag att dem nog är rätt bra, andra känner jag att jag inte vill ha den familjen.
Susie läste precis deras ansökan och tyckte dem lätt bra men hon tyckte inte att min magkänsla lät bra, jag vet inte alltså. Det verkar ju vara en ganska bra familj även om jag inte är helt nöjd med åldern på barnen samt att de verkar ha ett tradigt, enformigt liv. Magkänslan är också något som skrämmer mig, den skrämmer mig väldigt mycket.

Fick ett mail från Jean-Ann (vår lcc) i helgen där hon skrev att jag skulle "keep my options open and remember that boys isn´t allways that easy to match) Detta skrev hon efter att jag skrivit att jag troligen skulle tacka nej och att jag trots det var optimistisk om att hitta en ny familj. Det gjorde mig också lite orolig. Det kändes precis som att hon visste något som inte jag gjorde, typ att där inte är många familjer som letar efter au pair just nu...

Måste verkligen prata med Jean-ann också och se hur vad hon har att säga.
Något som också kan tilläggas är att familjen inte har ringt mig i helgen som de sa att de skulle, de har heller inte svarat på mitt mail som jag skickade i fredags.

Får väl se vad jag ska göra, anledningen till att jag inte sover redan är för att nuvarande familjen bestämde sig för att se ensam hemma 2 men hade lite att göra först vilket drog ut på tiden. Jag bestämde mig för att se den med dem och nu är den över och jag ska bege mig till sängs...

Godnatt

Kommentarer
Postat av: Sis

Förstår att du inte har det helt lätt Björn. Men, prata med din lcc & se vad hon har att säga. Annars tycker jag att du ska gå på din magkänsla. Det är ju inte roligt att byta från en familj, till en annan som inte känns helt rätt.

2008-12-08 @ 09:49:18
Postat av: Pappa

Syrran har rätt som vanligt, eller ?

2008-12-08 @ 21:34:33
Postat av: Sis

Syrran vet alltid bäst!

2008-12-08 @ 22:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0