Daddy is home!

Ja idag var äntligen dagen här, dagen då pappa kom hem.

Gud vad uppspelta ungarna var och det var såå roligt att se hur glada dem var när dem fick leka med pappa för första gången på tre månader. Sen slog dock jet-lagen till och fader Mark somnade på storarumsgolvet:)

Första dagen med Mark har varit mycket bra faktiskt.

Susie har till och med lagat mat och även gjort lite hushållssysslor. Mark var ju förståeligt nog ledig resten av eftermiddagen men även Susie var ledig så vi var tre vuxna med tre barn vilket gjorde detta till en ganska enkel dag då pappa givetvis fick all uppmärksamhet och fick stå för allt lekande.

Mark verkar vara en trevlig person och det ska bli skönt att ha honom omkring tills jag sticker. Kanske var det bara för att han inte varit hemma på tre månader, men han verkar ju faktiskt bry sig och kan leka med barnen när han är hemma vilket också är skönt.

Den lugna dagen har gett mig lite tillåtelse till att anstränga mig lite till för att försöka få tag på miljardfamiljen, ja enligt rykten var pappan faktisk var en miljard dollar...Det skulle vara trevligt om dem hörde av sig...Själva familjen verkade bra med sportande barn etc. Att dem är skitrika var ju inte mig emot...

Jag fick faktiskt redan idag en ny matching, men det tog inte lång tid förrän de också försvann från mitt konto. De ville nämligen också ha en tjej au pair. Det gjorde faktiskt inte mig så mycket för jag hade troligen aldrig tackat ja till den familjen ändå...

Att Mark kom hem innebär också en jättetrevlig överraskning för min del. Mark och Susie är nämligen lediga imorgon för att shoppa julklappar. Eftersom Mark är van vid en helt annan tid så kommer han troligen vakna tidigt, tidigt imorgon bitti. Han hade inga problem med att ta hand om barnen på egen hand så jag får soooovmorgon. Oväntade sovmorgnar är otroligt sköna.

Det har alltså varit en bra dag och vad som skulle kunna toppa denna dagen till en riktigt bra dag är om jag får tag i Silvana nu så att vi kan köra till underbara Cafe Latté för vår planerade fika...

Haha, min vikt kom på tal under middagen och enligt barnen var anledningen till min låga vikt för att jag var så snabb. Enligt Sammy var jag till och med så snabb att jag skulle kunna vara med i OS och slå världsrekord.

Sammy sade också något annat väldigt roligt i veckan. När farmor var här i måndags och vi satt och åt middag så sa Sammy återigen att jag var kär i Silvana, han gillar att retas med det nu. Han och Silvanas värdbarn går nämligen i samma klass och har kokat ihop den lilla historien. När jag då förklarade att så inte var fallet, jag var faktiskt inte kär i henne. Han gav sig dock inte, inte ens när mamma Susie berättade att Silvana hade en pojkvän, faktiskt en vän till barnens gamla au pair...:"Sammy, she has a boyfriend, do you know Roberts (gamla au pairen) friend patrick? Silvanas boyfriend is Patrick"...Då svarade Sammy. "Well he´s not here...He has gone home to germany"...Ungefär som, vadå det kvittar väl han kommer ju aldrig få reda på det ändå:P

Tack och adjö för min del...Godnatt

Kommentarer
Postat av: pappa

Det kommer nog en lämplig familj till dig trots allt.



Vilken pappa är inte värd en miljard dollar ?

2008-12-19 @ 09:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0