Dags för nytt inlägg?

Fem dagar utan inlägg, jag undrar om det har hänt i min bloggvärld tidigare...Tror inte det faktiskt.

Får väl snabbt summera från var jag slutade senast då.
Måndag finns det nog inget speciellt att berätta om, en helt vanligt dag bara. Tisdag likaså även om hemlängtan då var ganska stark. Lilla Julafton firas ju inte speciellt här.

Julafton var det i princip vanlig jobbedag för föräldrarna och jag jobbade heldag alltså. Tog barnen till gratis bio så länge man donerade mat, sedan åkte vi till IKEA och åt köttbullar innan vi körde hem och lekte ett tag igen. på kvällen åkte vi till några släktingar till familjen. Där var mer än en släkting i det huset dock. Troligen 30 andra personer. Ah ja, det var roligt iaf och där var massa god mat, fick prata med en del folk också vilket kan va skoj.
Kommer någon ihåg att Susies syster typ halvt älskade mig efter att ha varit på besök här i en halvtimme. Lite så var det i onsdags också. Susie poängterade att det var rätt lustigt att jag troligen var den au pair som träffast flest släktingar och vänner till familjen, det vill säga en hel del, eftersom att jag nu ska lämna.
Då svarade folket som befann i närheten att jag också var den första roliga au pair Susie och Mark hade haft.
Gud vad jag verkar göra bra intryck på folk här. I onsdags hade jag också mitt andra "glas" med alkoholhaltigt innehåll sedan jag kom hit. Wiihoo, två öl på på två och en halv månad, blev faktiskt bjuden av de mycket trevliga värdinnorna denna gång.

Onsdagen bestod annars i en enorm depression och hemlängtan under dagen. På morgonen hade jag pratat med de flesta av mina släktingar på Skype när de firade jul hemma hos oss och det var ju för deprimerande bara. Det blev dock lite bättre på kvällen.

Torsdagen var ju själva dagen man firade jul här, den dagen barnen fick sina presenter och jag steg upp klockan 06:00 bara för att se detta ske. Det var rätt roligt att se deras lycka när de slet upp presenterna för i nästa sekund typ skita i vad dem fick för att leta efter nästa present.

På eftermiddagen körde vi sen hem till Marks bror för att fira jul med lite släktingar där med.
Återigen god mat och lite omväxlande sällskapp höll humöret uppe en del.
Om sanningen ska fram så är släktträffarna och "vänträffarna" något jag kommer sakna härifrån.
Alla verkar ju faktiskt bry sig om mig vid sådana tillfällen och är mycket trevliga människor hela högen. Att det också serveras massa god mat vid dessa tillfällen är ju inte heller fel.

Idag var det återigen jobbedag för föräldrarna i huset, om än bara halv sådan. Där är ju en helt sjuklig skillnad på Mark och Susie, är Mark hemma behöver jag inte jobba särskilt mycket om ens alls. Han hjälper ju faktiskt till med saker och ting i sitt egna hus, som till exempel att ta hand om barnen, städa, plocka undan, fixa och laga mat till skillnad från Susie.
Susie bara berättar allt hn vill ha gjort och förväntar sig att jag ska göra det sen låser hon typ in sig i sitt rum.
Jag har kommit på att hon är en enorm drama-queen. Det är därför hon aldrig orkar göra någonting för allting är så överdrivet, överdrivet tungt eller mycket etc.
Eftersom att Mark också är hemma denna helgen så behöver jag inte jobba alls från och med nu faktiskt...Under helgen då, sen jobbar jag måndag förmiddag fram till att familjen åker iväg innan jag är ensam hemma till första eller andra januari. Det är alltså en rätt skön tid som väntar nu. Tyvärr har jag ju ännu inte hört något nytt om min dator.

Idag spelade vi först lite Wii iaf, innan vi åt vi började spela Monopol i tre timmar, dock med avbrott för lunch. De fick nämligen Monopol av mig i julklapp. Sen spelade vi lite mer Wii, måste ändå säga att jag hatar wii, det är så fruktansvärt dåligt jämfört med andra spelkonsoler. Efter att ha spelat wii ett tag åkte vi till biografen och såg bedtime stories, en mycket bra film faktiskt. Teresa Palmer var ett nytt namn för mig i skådespelar-världen men hon gjorde ett bra jobb som en paris hilton kopia.  Adam Sandler var lika bra som vanligt.
Efter bion körde vi sen och åt middag på en närliggande restaurang så idag har faktiskt varit en rätt trevligt och mysig dag.
Noterbart är att biografen har en enorm parkering som var smockfull, trots det var där inte särskilt mycket folk inne på biografen, vår salong var endast halvt fylld.

Jultomten hade förresten lämnat två klappar till mig också, en minnesota vikings-mössa och en minnesota hockye tröja. En mycket mysig tröja som nog kommer användas en del i det kyliga huset. Kanske blir det bättre med kylan nu i och för sig, termostaten hade tydligen varit sönder men blev fixad idag.

Jag tänkte berätta några sista grejor innan jag slutade för dagen.
Där är inget nytt på familjefronten och jag förväntar inget nytt förrän efter nyår.

Joey fick en ny cykel i julklapp och när Charlie cyklat på den inomhus sade han sedan "In the summer we can all ride our bikes and go to the tennis fields, you can use daddy´s bike"
"Well, I´m not gonna be here in the summer"
"I know, you are leaving january first"
"No not really, but january 16th maybe"
"Oh YEAAH!, then we can go to the tennis fields"
Härlig tidsuppfattning ungen har:P''

Allt för mig, godnatt

Kommentarer
Postat av: Sis

Skönt att få ett litet inlägg från dig Böttebror. Förstår att julafton var tung, det var den för oss också ska du veta.

2008-12-27 @ 09:43:05
Postat av: Pappa

Instämmer med syrran, hoppas att du får några sköna dagar i all din ensamhet. Hoppas också att det dyker upp några spännande familjer från rätt orter,om det är det du verkligen vill alltså. Annars är du varmt välkommen hem.

Hmm, Susie är en drama-queen säger du. Är det därför det skär sig emellanåt, det blir kanske en dramaqueen för mycket i huset. Ha det gott så hörs vi innan nyår. Hur gör vi med dina pengar. Skall vi avvakta vad som händer.

2008-12-28 @ 10:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0