"Don´t look back in anger"

Hej hej,
Gårdagen var väl sig rätt lik, körde till YMCA på förmiddagen och hade mina skor med mig denna gången...

På eftermiddagen tog jag hand om barnen och på kvällen...

Var det dags för oasis!!!

Jag hade väldiga förväntningar på gårdagens konsert och om man ser till dem var det faktiskt en liten besvikelse...
Missförstå mig inte de var ju fortfarande riktigt bra men inte så bra som jag tänkt mig. Det var inte så att jag fick gåshud, jag hade gåshud under hela coldplays konsert...Det var inte heller så att jag hade gått och sett ikväll igen om de hade spelat då igen. Coldplay var sjuukt mycket bättre live än vad oasis var i min smak, sen gillar jag ju givetvis coldplay bättre men när jag trots det ser oasis som kanske världens näst bästa band så är jag lite missnöjd.

Inledningen av konserten var rätt dryg med en massa nya låtar och låtar ingen riktigt kunde sjunga med till. Det var också en mycket sämre show än coldplays. Här stod dem rätt upp och ner och bara spelade, de flippade inte riktigt ut, sprang omkring (snarare tvärtom, de var sjukt lugna och liam gallagher gav lite ett intryck som sa "låt detta vara över så att jag kan bli dyngrak", de hade inte heller några spelningar ute i publiken eller specialnummer utan det var en helt vanlig scen där de spelade 15 låtar rakt upp och ner. Vilket i och för sig kan uppskattat men jag hade väntat mig mer. Ett litet mellansnack där de undrade om det var kallt nog och frågade om vi från minnesota; Know about a place called california, they are wearing fucking shorts there right now, shooorts!!"

Jag måste också säga att Liam Gallaghers röst ej var den bästa liverösten, sjukt otydlig. Dock var gåshuden ytterst nära de gånger Noel Gallagher fick ta i och sjunga själv. Att höra honom sjunga "Don´t look back in anger" var nära magiskt.

Efter att ha spelat en del lite tradigare låtar mixat med en del bättre men inga giganter bortsett från "wonderwall" som också var i det närmaste magisk, så lämnade dem scenen för att strax efteråt komma tillbaks och spela kanske 5 låtar till däribland "Don´t look back in anger" och "Champagne Supernova"

För att summera det hela var det ju mycket bra när man tänker efter men det kunde varit så mycket bättre och det var ju givetvis vad jag hoppades på. Tyvärr spelades inte heller live forever.
Trevlig kväll iaf...

Idag tänkte jag besöka ingelbrektssons eller engelbrektssons, inte säker. Det ska tydligen vara en svensk butik som säljer massa svenska saker...

Jag undrar också vad det var som fick min far att gilla mina förra blogginlägg mer än andra dagar. Peka gärna på det som var extra bra...

XOXO, på tal om "XOXO" så såg jag säsongsavslutningen for Gossip Girl säsong 2 (tror jag) igår...Helt sjukt bra faktiskt...
Jag har tidigare skämtat här på bloggen och sagt att någon ska dö, jag insåg igår att mitt skämt inte var ett skämt...Någon dör faktiskt

Kommentarer
Postat av: Robin

vem dör?

2008-12-11 @ 17:38:34
URL: http://robinsundstrom.blogg.se/
Postat av: Sis

Nej Björn inget jäkla avslöjande här nu!

2008-12-11 @ 20:52:21
Postat av: Pappa

Jag tycker oftast att du skriver bra, vet att en del ( din farbror t.ex )tycker att det är lite långa inlägg men det har jag inga problem med själv, det som ibland gör att bloggen lyfter är nog lite humor. Jag drog rejält på smilbanden och det är inte var dag. Vet inte om denna info hjälper dig.

2008-12-12 @ 17:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0