Freeeziiiiiing!

Hmm, jag glömde förresten berätta om min tabbe på mall of america igår...
Jag parkerade bilen på våning 2, eftersom att alla affärer är inomhus och det är drygt att bära jacka så tog jag av mig den och lade den i bilen.. Sedan joggade jag de hundra meterna jag hade till köpcentrat. Väl där inne har jag ju berättat om hur det gick.
När var på väg ut till bilen så tänkte jag efter var bilen stod och planerade min rutt sen började jag gå. Hittade jag bilen? Nej...Var det förbannat j--la kallt ute och jag var utan jacka? JAAA.
Som tur var så tutar bilen om man försöker låsa upp den när den redan är upplåst. Visst tutade den men det gjorde ju bara mig mer förvirrad. Bilen var i princip omöjlig att hitta och jag sprang in igen för att söka värme och tänka ut var bilen verkligen stod. Provade en våning upp, ingen lycka, hörde inte ens tutan. Provade då en våning ner och efter kanske 5-7minuters letande i -5 - -7 grader celsius utan jacka hittade jag äntligen bilen.

Idag har jag jobbat....I tio timmar. Från 08:30 till 18:30 jobbade jag faktiskt, det var ju skoj...
Det jag lite grann undrar är; Varför ska jag jobba när susie är hemma?? Okej, hon var borta mellan 9-11 men varför jobbade jag resten av tiden. Hon var ju hemma, varför tog inte hon hand om barnen?

Dagen började med att barnen lekte med någon sorts blå sand som dem gjorde figurer av. Ni kan ju tänka er hur köket såg ut om samtliga tre barn (4,6 och 7år) lekte med den sanden.
I princip det första Susie sa till mig var att jag kunde städa det, hon skulle till gymmet. Jag skickade ut barnen för att skotta snö, de gillar faktiskt det lite grann medan jag själv började städa, jag trodde att jag skulle hinna hjälpa barnen att skotta men ack så fel jag hade, jag hade ju inte riktigt räknat med att det skulle ta runt en timme att få bort all sand i köket...

Vi lekte lite och när sedan Susie kom hem körde jag med barnen till McDonalds för att dela ut belöningen jag utlovade för snöskottningen. Hem igen för ett klädbyte sen körde vi till hela släkten Rogers julparty som var på ett naturcenter i närheten. Där var det lite presentutdelning för barnen, god mat och djuruppvisning. Djurkvinnan pratade lite om djur och visade sedan upp exempel, givetvis drar hon upp en 2 meter lång, äcklig, vidrig orm ur en låda som hon kutar runt med. Var faktiskt lite lugnare än vad jag trott dock, Charlie frågade mig om jag skulle klappa den. Draaa åt skogen tänkte jag...Inte en chans svarade jag istället för "dra åt skogen"

Sedan körde vi hem igen och lekte lite till innan jag körde Sammy till hans födelsedagsparty, hem igen och då åt vi middag, efter att sedan ha letat upp lite skidsaker så var arbetsdagen över och Silvana och Katja hämtade upp mig. Vi begav oss till en mexikansk restaurang där jag enbart intog en dessert efter att redan ha ätit. Sedan körde vi vidare mot biografen där vi fick vänta en timme på att "Role Models" skulle börja. Handlade om två killar som typ hatade barn men dömdes till samhällstjänst där de fick ta hand om barn. En ganska rolig film måste jag säga och jag har nu sett två bra filmer på två dagar. Jag gillar verkligen bio, även om jag inte åt popcorn idag, det är ju annars ett måste....

När jag kom undrade jag vad i hela världen som pågick. Alla lampor var tända i hela huset, där låg leksaker, kläder och fan vet vad överallt. Såg ut som ett litet bombnedslag med saker i hela köket och vardagsrummet. TV:n var igång på hög volym. Susie måste ju vara uppe tänkte jag men alla i familjen sov, undrar hur det kunde komma sig att det såg ut så. Brukar aldrig vara så annars...Jag undrade först om där varit inbrott eller nåt, såg ganska skumt ut om jag ska vara ärlig...

Nu måste jag nog lägga mig igen, imorgon är det skidåkning i aften alps så det blir tidig uppgång även då, redan innan åtta. Det har blivit en vecka med enbart tidiga morgnar, har inte haft en enda sovmorgon denna vecka faktiskt....
Ah, jaa det ska iaf bli skoj att åka skidor.

Just det, när vi kom ut från bion var det 14 minus grader, celsius då. De räknar också med att det ska bli under 0 grader fahrenheit i natt. Det betyder runt -20 celsius.
Glömde också att berätta att där var typ 30 ungar på släktgrejen idag och ännu fler vuxna, ingen liten släkt alltså...

Här kommer också lite lovade bilder

Fick ju faktiskt visa upp två av mina inköp från igår, skjortan och tröjan från club monaco även om skjortan inte syns så bra. (Försöker hitta nya vinklar på mitt rum vid mina olika självporträtt by the way, gillar min underbart rymliga garderob i bakgrunden)


Xcel Energy Center innan matchstart


Xcel Energy Center under match, här syns även en annan svensk på bild. Nummer fem i Minnesota, Kim Johnsson som laddar för skott.


Utsikten från baksidan av "stugan"


Framsidan av stugan/stugorna.

Kommentarer
Postat av: Sis

Det är tur att du har en så rymlig garderob där, det lär du ju behöva nu ;)

2008-12-07 @ 10:36:35
Postat av: pappa

Låte mysigt med lite skidor, kan förstå att Susie behöver minst en Au-pair hennes eget intresse verkar inte vara alltför stort. Har löst mikproblematiken men kommer inte ihåg det lösenord du valde till mig.

Hörde på radion att Cold play har blivit stämda för låtstöld, vad är det för ett rövarband ni håller på.

2008-12-07 @ 13:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0