Hej

Tänkte bara droppa in och meddela lite om morgonens samtal med familjen.
Jag har alltså matchats om med en ny familj nu igen och jag har oerhört svårt att placera mina tankar om denna familj.
Imorse pratade vi per telefon med varandra och det hjälpte nog inte mycket för min del.
Det verkar ju helt klart vara en intressant familj men trots det har jag mina tvivel, där är något obestämt jag inte känner mig riktigt nöjd med.
Mitt schema verkade iaf mycket bra, endast 30 timmar i veckan och helgerna fria till skillnad från jobb på helgerna här och 45 timmar i veckan. Jag skulle tydligen mer ha rollen som storebror och inte au pair, det var typ också ett taxijobb...
I princip skulle jag se till att alla kom iväg på morgonen sedan var jag ledig och när de kom hem skulle jag hjälpa dem med läxor och se till att de åt något innan träningen innan jag körde dem till träningen och där tog dagen slut. Det var ofta ett rätt slappt jobb för min del enligt föräldrarna. Det låter ju givetvis bra, jag pratade också med Robin från au pair skolan och hann sa att det var ett bra socialt område med många au pairer och en del svenskar samt nära till honom. Vienna var också ett fint område och nära till D.C.

Det känns lite som att jag hade tackat ja till denna familj om jag redan hade tackat nej till 3-4 andra familjer. I nuläget har jag ingen aning om vad jag ska göra, jag skulle så gärna vilja titta på lite andra familjer samtidigt som jag "behöll denna" men jag tror tyvärr bara det går att titta på en ansökan åt gången...
Eftersom att deras senaste au pair var en svensk fotbollsspelande kille tror jag att jag ska ta kontakt med honom och höra vad han att säga. Tills vidare får jag väl försöka fundera ut mina egna tankar.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Det är något som oroar dig med familjen, men du verkar till att ha svårt att peka ut vad.

Jag vill absolut inte vara negativ men ibland stämmer 'ordspråket'

"Om något erbjudande verkar till att vara för bra så är det ofta så också"

Fast ibland får man chansa.

2008-12-04 @ 18:23:47
Postat av: Mamma

Det verkar ju inte så betungande arbetsuppgifter plus att du i så fall skulle arbeta mindre timmar i veckan. Man kan ju undra vad som får dig att tveka?

Men som du skriver kan det ju var en ide att prata med den förra au pairen.



Kram Mamma

2008-12-04 @ 19:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0