New match!

Tjingeling...

Har återigen ställts inför ett dilemma efter att blivit matchad med en ny familj...

Faktum är att jag trots allt är ganska optimistiskt men optimismen har inget starkt övertag.

Familjen bor i LA eller strax utanför och när jag tänker på det är det ju helt fantastiskt. Tidigare idag kände jag att NY var förstaprioritet, men innan jag åkte till USA var ju Kalifornien första prio...

De verkade ha det ganska gott ställt vilket aldrig är fel ;)
Barnen sportade vilket inte heller är fel.
Pool i trädgården låter inte heller dumt...

En del positiva saker...Efter att ha upplevt skitväder här lockar det ju med 10-15 plus som värst...

Det som jag oroar mig över en del är att det är fyra pojkar, 3, 4, 6 och tio år gamla. Kanske nästan som här, men jag känner ju ofta att tre pojkar är nog.
Mamman är dessutom hemmafru vilket innebär att vi kommer spendera massvis med tid tillsammans, klickar man inte med henne är det kört.
Det är vad som oroar mig mest, sen att jag inte har egen bil stör mig också lite...

Men frågan är om LA kan gå fel, fick också höra precis om någon kille som bytat och blivit granne med Jennifer Lopéz och han extraknäcker som limmo-chafis...Det är min familj, det är en sån familj jag väntar på...
Fast helt ärligt, det låter nog som en bra familj. Tror i och för sig att det rör sig mycket om hur mamman och jag fungerar ihop. Pratade med mamman tidigare men hon såg hellre att vi pratade när pappan också var hemma så dem ska nog ringa mig senare...

Får väl se, hör av mig när jag pratat med dem...
Dagen här har väl gått ganska bra, lite uppspelt ikväll bara, kanske för att pappa kommer hem imorgon?

Såg att jag fått en kommentar från Gerry på pappas jobb också:
Haha, nej jag misstänkte faktiskt inte dig trots vår ganska naturliga olika syn på olika saker.
Trevligt att du uppskattar min blogg, kul att höra....
Vad jag menade med min jul i ensamhet var kanske lite otydlig, julen i sig kommer inte spenderas i ensamhet. Däremot ska familjen på semester över nyår och många au pairer åker också iväg vilket ökar risken betydligt för nyår i ensamhet. Tyvärr var jag osäker på om jag skulle vara kvar över nyår annars hade jag följt med några au pairer någonstans...Förhoppningsvis löser det sig dock

Kommentarer
Postat av: Pappa

Min normala rekation hade varit, det låter väl trevligt att komma från lilla la till STORA LA.

Efter morgonens telefonsamtal har jag dock förstått att familjen redan var borta. För mig låter det dock helt otroligt att de skulle valt någon annan före dig, det hade aldrig jag gjort.

2008-12-18 @ 12:53:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0