Nightcap

Hej hallå!

Fy för kattsingen vilken hemlängtan jag hade idag igen. Troligen till stor del på grund av nightcap. Hade så gärna varit hemma idag och sett Wormo ta sig till semifinal precis som jag tippat. Har också fått höra från flera håll att domarna genom några tabbar stal wormo på finalen och placerade Team LP turneringsseger på ett silverfat som så många gånger förr...

Roligt att det gick bra för wormo iaf och synd att domarna stoppade sensationen.

Idag måste jag ju passa på att gratulera kusin Michaela som blir ett år...
Jag fick lite sovmorgon idag, Susie behövde inte min hjälp förrän på eftermiddagen så på förmiddagen och tidig eftermiddag körde jag till YMCA samt Ingebretsens som är den svenska affären jag pratat om...Där var fullt med folk i den lilla lokalen som låg i ett område som såg ut att vara en fattig förort till Minneapolis. I bilen på vägen dit tänkte jag på att jag knappt svor längre men i bilen på vägen hem haglade svordomarna med tätta mellanrum då trafiken var katastrof. De hade ju för guds skull stoppljus varannan meter och det var givetvis rött varje gång. Sen var dessutom motorvägen knökad med folk och stundtals kom man ingenstans...

När jag kom hem började mitt jobb, men jag ställde faktiskt mig och stekte köttbullar eftersom det fanns tid för det. Susie och barnen gillade dem. Anledningen till att jag åkte till ingelbrektssen och köpte köttbullar, under 1 kilo för 100kr var att jag måste ta med svensk mat till au pair mötet imorgon, alla ska ta med mat från sitt land vilket blir skoj. Jag gjorde även sån vit sås (köttbullssås, jag har dock aldrig haft den till köttbullar) som jag älskade när jag var mindre, jag kallade den sjukesås...
Charlie stack till en vän med hans väns bror kom till vårt hus och lekte med Sammy och Joey. Vi lekte lite "kull" och hade ganska roligt, sen lagade jag mat, hamburgare och det var ju mycket gott. Därefter kom charlie tillbaks hem medan sammys vän lämnade huset. Susie skulle på något party idag så jag jobbar faktiskt fortfarande, hon kommer nog inte hem förrän tolv så jag har varit ensam med barnen sen fem men vi har haft kul.
Efter att Charlie kom hem så gjorde vi brownies och såg film, nu har de lagt sig och jag ser på tottenham-united.

Imorgon är det först skidor sedan ska jag på au pair möte och om jag har tid efter det ska jag träna...
Livet är oerhört tungt och enformigt här just nu....Idag var jag så redo på att åka hem. Jag hade kunnat ge allt för att få se nightcap idag och spendera jul och nyår med familj och vänner. Jag tänkte på om jag faktiskt inte passade, att vara au pair kändes rätt korkat idag, varför lämna sin familj och sina vänner för att försöka hitta nya vänner här som man till 90% sannolikhet inte kommer trivas lika bra med som de man har hemma?...
Jag funderade nästan på att avbryta familjeletandet och ta mig hem...
När vi trots allt hade en trevlig tid idag, jag och barnen så kom jag dock ihåg att jag har en unik möjlighet att upptäcka amerika och det känndes lite bättre.

Igår var vi förresten och bowlade på dagen vilket jag nog glömde berätta.

Idag fick jag prata svenska i fem sekunder på ingelbrektssens,

Jag hörde också två amerikanska tjejer sjunga lucia-sånger på både svenska och amerikanska

Jag höll på att skita ner mig av rädsla nyss, i ett par sekunder var jag säker på att brandlarmet gick. Precis samtidigt som jag lagom stirrig kom upp för trappan, och skrek på barnen insåg jag dock att det var en väckarklocka. Lät fruktansvärt likt ett brandlarm. Det var inte roligt, ensam med tre sovande barn och brandlarmet går, inte direkt ett önskescenario.

Nu har jag två och en halv timme att slå ihjäl innan jag får sova:)

Imorgon ska jag försöka gå upp tidigt så att jag kan prata med mina föräldrar på skype...
Ciao

Kommentarer
Postat av: pappa

Det är nog fullkomlkigt naturligt med hemlängtan emellanåt, det vore väl f-n om du inte saknade din 'fantastiska' familj och alla goda vänner.

Samtidigt har du helt rätt , du har en unik möjlighet att se en annan sida av världen än Lilla LA. Vi hörs i kväll.

2008-12-14 @ 11:00:43
Postat av: Sis

Håller med Pappa. Det vore hemskt om du inte saknade din fabolus family ngn gång :) Men, som sagt har du en unik chans.. så lät hemlängtan komma, men stoppa sedan undan den igen & inse att det är ngt alldeles fantastiskt du gör!

Så du du har gjort "sjukesås". Ja vi brukade kalla det "sjukekorv" när vi var små. Sån äcklig vit kokekorv.. usch! Men såsen är ju god iaf :)



Nej nu ska jag ta tag i denna Söndag,ska snart hem till vår kära familj & äta middag.

2008-12-14 @ 11:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0