Postcards from far away

Hejsan hejsan.

Dagen varit sig lik, fick jobba över en timme imorse också dock eftersom att Susie ville att jag skulle skotta med hjälp av någon maskin. Jag behövde alltså vara lite olaglig (tror jag) och dumpa ut någon sorts olja, bensin eller något annat gegigt typ mitt bland några misslyckade buskar. Kanske inte helt på lagens sida kändes det som och som ordförande och grundare av Justus Tranchells miljöråd bröt jag kanske ännu mer mot mina principer än mot lagen. Tyvärr fick jag inte skiten till att starta och när inte heller grannens startade innebar det att jag fick och pojkarna fick skotta för typ femte dagen i rad för det är tydligen det man har en au pair till här och det suger.

Annars har det vanligt ungefär som vanligt. Charlie besökte en vän så jag slapp faktiskt göra mat till honom men de andra var hemma och skulle underhållas och matas.
Joey fick en timeout, det innebar att man går till badrummet och lugnar ner sig för att man gjort något dåligt. Problemet denna gången var att han inte ville gå till badrummet för sin time-out eftersom att där kunde finnas spöken. Var han nu fick det ifrån är jag inte helt säker på, har jag aldrig hört innan. Dock har jag ett starkt tips. Under middagen så dämpades ljuset utan att någon rörde dimmern och jag sa att det nog var spöken:p

Jag körde till YMCA nu ikväll efter avslutat skift, jag har nog glömt berätta att jag var där i torsdags för en gratis orientering av gymmet. Då fick jag typ en personlig tränare som tog fram ett personligt program till mig och fanns där när jag behövde henne. Gratis. Ofta är servicen faktiskt mycket bra i USA. På mcdonalds till exempel beställer man smidigt från en av de två "automaterna", sedan betalar man i första kassan och hämtar maten i andra. Det är verkligen supersmidigt (till skillnad från hemma där det tar 10min att få en cheeseburgare) och det har hänt mer än en gång att jag plockat upp min beställning i farten.
Iaf, när jag kom till YMCA idag, jag hade först tvekat till att köra dit, men eftersom att jag struntade i det igår på grund av snön så tvingade jag dit mig idag. Kom dit och såg faktiskt fram emot träningen men insåg sen att jag glömt mina skor så jag fick sitta lite i bubbelpoolen istället eftersom att jag inte orkade trängas på de upptagna banorna för motionssimming.

På lördag vore ju en bra dag att besöka svenska kyrkan faktiskt, dels för att välsigna kusin Michaelas 1-årsdag, hon är ju så bunden till gud på grund av hennes föräldras starkt kyrkliga intresse men också för att kunna få se lite lucia sång och längta hem lite.

Jag har insett att jag inte kommer få sovmorgon på minst tjugo dagar, hade ingen förra veckan, kommer inte ha någon denna veckan och troligen inte heller nästa vecka.

För att svara på era kommentarer så kan jag nämna till Cia att du nog är ganska säker på mitt boende under ett eventuellt sthlm-besök. Jag kommer även sakna alla er där hemma under julen, kommer nog bli en jobbig period. Eftersom att ni inte var närvarande förra året så vet ni troligen inte heller att vi lagt ner hela grejen med jultomte, det är istället under denna tid som den numera legendariska julbötten kommer på besök. Kan kanske vara så att vi nu får ta tillbaks tomten igen då vi har ett yngre liv ibland oss numera.

Far, rövarbandet coldplay kan vara i trubbel, vi får väl se hur det går med de där...De är fortfarande världens bästa band:D Får någon band röva så är det dem... Lite synd att du inte ska assistera i nightcap, jag hade velat ha lite info därifrån från din sida...Nightcap är alltid nightcap, aldrig särskilt roligt men man måste dit...Tyvärr för egen del kommer jag inte få se Wormo ta alla med storm när de förlorar finalen mot besa eller och slår ut bois i semí.

Syrran, snön är mysig det är inte lika mysigt att skotta bort den varje dag bara....

Till sist kan jag ju tillägga att det är dags för oasis imorgon:D
Godnatt godnatt,

"It´s such a beutiful night"

 

Kommentarer
Postat av: Pappa

Tack för en väldigt trevlig bloggdag, det var mycket trevligt skrivet. Vi kommer naturligtvis att sakna förra årets julbötte något enormt i år men det är sådant man får ta. Som du nämner så kanske vi får återuppliva den gamle tomten i år för att till nästa år ha en en motiverad och helladdad Julbötte åter på plats. Kan ev. rapportera från Capen men efter en helag meds våger o syster så är jag nog icke lämplig som assisterande.

2008-12-10 @ 08:15:00
Postat av: Sis

Tittade på ett foto från förra julen, du vet när vi posar så glatt framför granen ;)

Då saknade jag dig, vår lilla Julbötte!

Hur ska det bli denna julen? Ska jag stå där som ett litet fån alldeles ensam?



Men du.. om du vill så kan jag gå & avlägga rapport från Nichtcap.. HAHAHAHAHA!

2008-12-10 @ 20:47:53
Postat av: Malin

Yes, beställ biljetter till oss björne :D, ingen annan som vill gå tror jag, som jag umgås med iallafall Hmm, ja beställ biljetter till oss som sagt och kom sen hem i augusti, KLART att det är värt det! Komigen Komigen Komigen!

2008-12-11 @ 00:44:32
URL: http://malinprevolnik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0