Slapp helg...

Efter en liten fundering så kom jag fram till att mina lugna helg egentligen inte hade med Mark att göra. Detta var ju faktiskt min lediga helg för december månad, hade inte skänkt en tanke åt det faktiskt...

Det var också därför som de ordnades med barnvakt idag när mark och susie såg minnesota vikings slutspelsavgörande match live.
Ja barnvakten var ju i och för sig dottern till paret som såg matchen med Susie och Mark så det var ju inte så ansträngande för dem att skaffa barnvakten.

Helgen har iaf varit mycket, mycket slapp. Utan dator och med familjen hemma mestadels av tiden samt i en tid där jag faktiskt försöker spara lite pengar har jag inte kunnat göra mycket mer än att stanna i mitt rum och läsa en bok. Det har iaf varit mycket skönt det med...
Imorgon jobbar jag halvdag sen sticker familjen på en liten semester över nyår vilket blir en fortsättning på min ledighet.

Hoppas att jag får min dator tillbaks iaf så att jag kan sluta använda denna fruktansvärt sega dator...
Ett litet besök till mall of america kan också ske, får se vad jag bestämer mig för att göra med mina pengar:P

Det roligaste jag har att berätta om idag är någon kommentar från barnen eller jaa Charlie...

Imorse (någon gång efter lunch) hörde jag honom utanför mitt rum, jag hade fortfarande inte gått upp men trots det varit vaken i någon timme och låg och läste min bok.
Han öppnade dörren iaf och kom in, lite så där smått osäker eftersom att han egentligen visste att dem inte får "väcka mig"...
"Eh....eem...do you wanna wake up now? ehr, or when do you wanna wake up?"...
Lite lustigt iaf...Han undrade mest om vi kunde spela wii, men att han måste väl ändå undra vad jag gör om jag läser en bok i sömnen?

Nu ikväll såg familjen lite på sound of music när jag kom upp för en kvällsmacka...
Jag satt där ett tag sen kom där en scen med ett dansande par i vackra utstyrslar...

Vad Charlie egentligen menade är lite oklart men jag uppfattade iaf som att han undrade när mamma skulle gifta sig med pappa så som dem gjorde på tv. Susie å andra sidan uppfattade det nog som att Charlie undrade om de var gifta som dem på tv...Ska försöka publicera konversationen mellan Susie och Charlie...

"Do girls dance better than boys"...

"Sometimes"...

"But mommy, when are you gonna marry dad like those ones"...

"Well, we are married"...

"But moommmyyy, when?"

"Ohh, may 24th"

"May 4th"

"May 24th"

"Oh, but like when, like 2008 or something?"

"1998"

"Nooo, when, is it like 2000 something, maybe 2022 or something?"

"We got married in 1998" 

"But mommy, do you have a dress like that?"

"Yes"

"At least I got a boy dress like that, that is pretty good I think"

Jag fick dölja lite av det skratt jag hade inombords för att försöka höra vad han sa, men herrejävelen vad roligt det var alltså:P

Annars är där inte mycket skoj att berätta förutom att de hela tiden bråkar om vem ska sitta bredvid pappa eller sitta i hans knä etc. När en blir utelämnad frågar han snabbt mamma när det blir hans tur att göra något "special with daddy"

Ciao

Kommentarer
Postat av: Sis

Man saknar dina dagliga inlägg bror. Alltid roligt att läsa vad du har för dig, & vad barnen säger :)

2008-12-29 @ 18:41:56
Postat av: Faster

Hej Björn, låter som en ganska behaglig tid du har framför dig, njut av den för oavsett vad som händer efter den 16:e januari så blir det förmodligen arbeta av. Du vet, nu har ju din kära familj fått kläm på att du är en baddare i både tvätt och annat så kommer du hem är risken att de lägger sig i soffan och äter praliner och låter dig sköta rulljansen. Oavsett vad som sker så njut av friden och ha ett riktigt Gott Nytt År!

2008-12-29 @ 19:52:19
Postat av: Pappa

Faster har helt rätt, när du kommer hem får du överta alla mina sysslor.

Ha det så skönt som möjligt de här dagarna, händer något till Nyår ?

2008-12-30 @ 10:15:28
Postat av: Pelle Hultman

Hej Bötte,har läst din blogg sen starten utan att kommentera.Mycket underhållande på sina ställen,men mest intressant hur det gått för dig in the states.

Vad jag har förstått börjar tiden löpa ut för ny familj,men so what.Du har varit iväg på ett äventyr i sig.

Önkar dig Ett Gott nytt År från fam H

2008-12-30 @ 17:28:25
Postat av: Wicke

Önskar Bötte och alla hans läsare ett Gott Nytt ÅR

2008-12-31 @ 15:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0