Snökaos...

Idag har det snöat typ hela eftermiddagen.
Förmiddagen var sig lik många andra dagar förutom att jag då fick samtalet från familjen, inte varje dag man väljer familj...

På eftermiddagen när barnen kommit hem, körde jag dem till några vänner som bor i samma område. Där fick de leta medan jag tog Susies bil och körde den till henne på hennes jobb. Herrejävelen, de snöade rätt mycket ute och jag sladdade fan hela tiden, men bara ofarliga sladdar så det var rätt roligt, förutom när jag höll på att glida rakt ut i en korsning. Jag rekommenderar henne att byta ut hennes all around däck mot vinterdäck om det ska fortsätta så här.

Susie körde mig sen till bilverkstaden där jag plockade upp min bil och körde hem, en rutt som annars tar typ 10min tog på grund av snön idag 50min. Då körde jag dock en liten liten omväg också för att hämta en latte från cafe latte.
Kom hem igen och hämtade barnen, vi skottade hela uppfarten vilket kändes lönt eftersom att den var snöfylld igen en timme senare.

När vi kom in gjorde vi middag och eftersom att de drygade sig vid matbordet, de skötte sig egentligen men pratade så mycket så att de glömde äta, så tog ätandet nästan en timme och med efterföjande bad blev det snabbt läggdags. Jag jobbade också över lite idag, var mitt uppe i tvätten och lite städning och bestämde mig för att göra klart det.

Har kanske inte så jättemycket intressant att berätta om dagen mer än att de väntar sig väldigt mycket snö inatt också. Kanske till och med så mycket så att skolan ställs in imorgon. Vad jag har hört pratar dem om 4-6 inches vilket är 10-15cm, räcker det verkligen för att ställa in skolan ? Det händer iaf tydligen runt tre gånger per att man får ställa in skolan på grund av snö.
Att jag nobbat en familj idag är kanske också intressant för er att läsa men det har jag ju redan nämnt för er...

Barnen var också rätt roliga idag, de är ganska ofta roliga faktiskt. Idag skulle de ha hemlig omröstning om vad man ville göra på fredag då dem är lediga. Eftersom att ingen annan skulle veta vad man rösta så fick man blunda och hålla för ögonen. Jag frågade vem som ville bowla och både Joey och Charlie räcker upp handen och skriker "Meee!". Så mycket för att hålla det hemligt, de sa även en hel del andra roliga saker som jag dock glömt nu.

Jag tittade också igenom lite blandade bilder nyss. Jag får alltid ett litet sting av hemlängtan när jag gör det, men det är så underbart att se bilder, sjukt roligt. Där var bilder från min galna söndag med nille och fridman, från ikea-besök, varma förfester i för små tröjor. klassbilder, studentbilder, calellabilder och massa annat. Gud vad jag saknar vänner, klassen och student etc. när jag ser bilderna. Det är kul att titta på dem trots det:)

Detta räcker väl för mig idag, så tack och hej:)

Kommentarer
Postat av: Sis

Vad mysigt med snö, det vill jag oxå ha!

2008-12-09 @ 20:27:42
Postat av: Pappa

Vi lär få snö här också inom de närmaste dagarna, mne det kan jag va utan. Night Cap närmar sig med stormsteg, såg i tidningen att jag skulle assistera men det blir inget med det, Det blir Axels Torv och Helsingör som planerat sedan länge. Kommer du att sakna ungarna, ni verkar till att ha bra kontakt?

2008-12-09 @ 21:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0