Still no clue!

Hmm, jag har nog inte så mycket mer att säga nu än vad jag berättade om imorse.

Dagen har varit lugn och skön, barnen kom hem och ville leka med kompisar, Charlie och Joey skjutsades till kompisars hus och jag stannade hemma med Sammy. Efter att ha hämtat Joey och Charlie serverades mat och sen badade dem, lekte lite och gick och lade sig. Allting gick mycket smidigt vilket var skönt.
Jag jobbar dock fortfarande men man kan knappt kalla det jobb. Susie är inte hemma så jag har fortfarande koll på barnen kan man säga och det räknas ju som jobb. Inte särskilt avancerat att hålla koll på dem när de antingen sover eller är på väg att somna....

Har tänkt väldigt mycket på den här familjen som jag matchats med nu...
Jag kan inte komma på några större fel med den, bara mindre fel som att de inte spelar soccer, inte bor i NY men de bor ju trots allt i D.C. En 15-årig pojke känns kanske lite fel, familjen verkar enbart gå ut på att sporta och göra läxor i princip. Föräldrarna är oerhört involverade i barnens sportande och har typ ingen egen fritid. Jag skulle kanske föredra om det hittades på lite roligare saker än att fara rundor med bil till en massa arenor varje helg.

Det är inga större grejer jag kan klaga på men det känns ändå inte helt bra och jag vet inte vad jag ska göra. Ta chansen och lita på min känsla och hoppas på något bättre. Eller ta chansen att tacka ja till denna familjen....Har egentligen ingen aning. Lutar kanske lite mer åt att tacka nej än att tacka ja men samtidigt känns det som att jag hade tackat ja till denna familjen om den kommit lite längre fram i tiden som jag berättade om tidigare. Jag hade som sagt jättegärna velat läsa andra familjers ansökan samtidigt som jag inte förlorade denna familjen. Så jag har ingen aning helt enkelt. Tror att jag ska ringa min LCC för konsultation samt även mina föräldrar.

Tack hej för idag:)

Kommentarer
Postat av: pappa

Då jag var en av de föräldrar som konsulterades kan jag nu meddela att du förmodligen inte blev mycket klokare av detta samtal. Jag kan berätta vad jag tycker men mitt råd är at du måste gå på din magkänsla, det är du som måste leva beslutet. Förstår att du vill spara detta som en reservutgång men förstår också dina tveksamheter gällande deras lite halvtorftiga privatliv. Du är i en unik situation som har möjlighet att välja föräldrar, den chansen är inte många förunnat.

2008-12-05 @ 08:16:38
Postat av: Robin

Hej, här kommer lite info. Det är tyligen Samuel som jag berätta om, hans familj har du blivit matchad med. Han fick inte vara kvar för han kuggat på teoriprovet tre ggr. Dom litar inte på hans körning längre. Familjen är tydligen bra annars. Jätte bra schema om man gillar att jobba lite. Mamman var tyligen lite halvkonstig, eller vad man ska säga. Men han tyckte barnen var jättebra och pappan okej.

Just to let you know.

2008-12-06 @ 02:14:06
URL: http://robinsundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0