Tuesday!

Hej hej...

Kunde inte blogga igår på grund av något klabb med blogg.se...

Idag är jag iaf tillbaks för att berätta om gårdagen...
Den var sig lik alla andra dagar, nästan iaf.
Jag hade ju tänkt lägga mig och titta på lite TV men jag bestämde mig för att städa mitt badrum istället. Det var ju inte det lättaste när badrummet fortfarande var "smittat" av tidigare olyckor och städredskapen inte var det bästa. Jag satt på knä i minst en halvtimme och skrubbade toaletten med typ våtservetter:) Den blev ren utvändigt iaf men invändigt fick vänta då vi saknade toalettborste. Som tur är var städhjälpen Bob inplanerad att städa huset idag och han hjälpte mig även med toaletten.
Badkaret städade jag dock själv...
Jag städade/plockade också undan lite överallt i resten av huset, Eftersom att massa tvätt behövde göras så kunde jag inte heller lägga mig utan jag fick ta tag i det också, sen behövde jag köra till banken och "apoteket" då Susie trodde att dem hade toaborstar där, mycket hade dem men inte toaborstar.

Resten av dagen var dock sig lik, förutom då att jag tvättade i massor...Tror att jag tvättade fem eller sex maskiner, vilket i och för sig är mycket men kanske inte helt sjukt med tanke på helgens utflykt även om vi tvättade där också...
Då kan jag tycka att det är lite sjukare att där idag, efter att tvättkorgen var helt tom igår kväll, är minst två nya maskiner att tvätta, kanske till och med tre. Så är det dock i detta huset, tvätten är helt sjuk där är tvätt alltid.

Jag har också fått en kommentar från Gerry på "jobb", av någon orsak kunde jag inte läsa den på själva bloggsidan utan jag fick läsa den "internt" Eftersom att jag då misstänker att ni inte heller kan läsa den så tänkte jag publicera kommentarer här då den är rätt intressant

Hej Björn! Läser dina berättelser o tycker att du gör rätt som byter familj. Kan bara inte sitta å hålla med i all kritik mor Susie.

Thanksgiving torsdag till söndag i stuga. Fredag sover du till 12, Lördag sovmorgon (kl 12?), Söndag till 11 + dusch. Söndag blir du uppmanad städa. Man kan inte säga i du jobbar ihjäl dig! Det var trots allt bara gamla farmor, farmor, Susie o du kvar. Att städa var ju det minsta man skulle göra innan man lämnade stugan. Varför tycker du hon måste säga till dig, du kan väl ta egna initiativ! Du skulle hon kanske sluta hacka på dig?!

Hej Gerry, trevligt att du läser min blogg och även kommenterar då och då...

Först måste jag säga att det var en mycket bra helg och att jag är glad och över att Susie lät mig sova ut och ta det lite lugnt, det tyckte jag ju var snällt av henne. Sen kan jag ju tillägga att jag anser mig vara förtjänt av det efter att tidigare haft en ledig helg utav sju möjliga. Jag vet inte hur mycket övertid du jobbar men en normal vecka för dig innebär väl fem dagar i veckan och 40 timmars arbetstid. Sedan jag kom hit har jag i princip jobbat sex dagar i veckan, 45 timmar med ett schema som inte tillåter mig att göra särskilt mycket under min lediga tid. Detta är ju bortsett från den lediga helg jag haft förstås (där jag ändå behövde jobba)

Eftersom att ägarnas gästfrihet var mycket uppskattad så klagar jag absolut inte på att vi behövde städa, det är väl självklart att vi ska städa när vi fått bo där. Därför klagar jag inte på det utan jag städade till exempel badrummet, sovrummen, hallen utan att klaga. Det jag klagade lite på var att jag behövde städa trappan? Den kan knappast ha blivit särskilt skitig utav vårt användande under fem dagar. Den var knappt skitig heller så varför skicka upp mig att städa den med de oerhört omständiga dammsugarna...Det var ju ett tillfälle för att henne att be mig hjälpa till att packa in i bilen istället som hon sedan klagade på. Att jag sedan fick städa det området hon precis städat kan jag också känna att det var lite onödigt.

Duschen jag tog var också godkänd av henne...Eftersom att jag trodde att vi skulle lämna vid 15-16, som diskuterats dagen innan och inte 13 så trodde jag att det skulle gå bra och det gick bra för henne också. En tonåring utan en fast tid har inte helt lätt att gå upp heller, det är något jag kanske skulle gjort. Men de var ändå ute och åkte pulka så jag vet inte vad det skulle hjälpt. När jag kom ut och duschen hjälpte jag sen henne hela tiden, verkligen hela tiden tills det att vi åkte. Därför ser jag inte att jag kunde gjort mycket mer, jag kunde kanske gått upp tidigare men när jag väl gått upp och duschat var jag i arbete hela tiden. Det är svårt för mig att dammsuga samtidigt som jag bär ut väskor till bilen...Därför tycker jag att kritiken hon gav mig var lite fel. Hade jag sedan visst att vi skulle bege oss redan klockan 13 hade jag aldrig tagit min dusch heller.

Vad gäller egna initiativ så tar jag lite sådana nu under dagarna. Eftersom att Mark inte är hemma så kommer inte julbelysningen upp, det är inte heller något Susie har bett mig om men jag tänker nu julpynta lite här ändå. Att Susie skulle sluta hacka på mig känns rätt oväntat, ingenting verkar bra nog i hennes värld. Som exempel på det kan jag tillägga att när Susie ger mig kritik så är den nästan alltid negativ och det är inte ofta hon berömmer mig för något. Huset var tipp topp igår när hon kom hem, all tvätt var borta, köket rent och fint, barnens badrum och rum rena och fina och allt var bra, sa hon något om det mån tro?

Jag vill också att Gerry förstår att jag inte riktar någon kritik mot honom. Vi har helt enkelt bara lite olika perspektiv på saker och ting, jag misstänker till exempel att de flesta ungdomar tycker som jag medan fler vuxna som läser min blogg tycker som du. Fråga min far om saken, jag kan tänka mig att han tillsammans med andra vuxna tänker lite som du.

"For better or for worse"

Kommentarer
Postat av: Pappa

Utan att ge mig in i din och Gerrys olika syn på saker och ting så tror jag att din tolkning att generation har en viss betydelse är riktig.

Ibland får även jag för mig att det går att pressa in ganska mycket sömn i ditt tuffa schema. Har inte hunnit läsa övriga bloggar ännu så jag återkommer. Skall köra och hämta Lotta på stationen, det ösregnar ute.

2008-12-02 @ 17:56:45
Postat av: Sis.

Lilla Lillebror. Såklart tycker jag nu som din syrra synd om dig, att du ska behöva stå upp för dig själv när det är Susie som är bitchen i den hela här.

Jag antar att jag trots mina nu 25 år inte tillhör den äldre generationen än :)

Ang. dne andra familjen så tycker jag att du gjorde rätt som följde din magkänsla, det ska man alltid göra!



Tänker på dig.

Kram Sis.

2008-12-02 @ 19:08:40
Postat av: Pappa

Din syster är rar som försvarar dig i alla lägen, självklart är det Susie som är bitchen. Det vet ju alla att det alltid är kvinnan som är bitchig.

2008-12-02 @ 20:04:15
Postat av: Lotta

2008-12-03 @ 20:28:45
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Sis

När Pappa framställer det på detta viset så får jag kanske tänka om. Det är nämligen aldrig kvinnan som har fel! :)

Meen aah.. min "överbeskyddande instinkt" tycks vara fullt på nu när du inte är här.. Alwyas on Böttes side :)

2008-12-03 @ 20:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0