Vanlig tur?

Jaha...
Idag har varit en rätt seg dag...
Har varit ledig och utan dator med familjen hemma större delen av tiden vilket inneburit att jag inte kunnat göra så mycket...Ja alltså eftersom att barnen ockuperade "min tv" och jag inte hade dator så blev ju livet rätt låst...

Jag hann ändå göra en del.

Gick först upp imorse vid åtta i hopp om att åka skidor men Mark sa typ till mig att jag likabra kunde vända igen och sova vidare, det var för kallt och varnades om att det skulle bli kallare (minus 35 grader celsius med vindeffekt).

Jag hann alltså knappt upp för trappen innan jag vände igen. Sov vidare till strax efter tolv då jag halvt steg upp och pratade med familjen på skype en sista gång...
Sedan körde jag iväg och lämnade in dator på reparation, innan jag körde och tränade samt besökte biblioteket eftersom att jag misstänkte att jag kunde behöva lite underhållning i datorns frånvaro. Tyvärr var biblioteket "stängt" fast det var öppet, eftersom att det bara var ett tillfälligt bibliotek så hade dem börjat packa för flytten till det riktiga bibilioteket och man kunde således bara lämna tillbaks böcker...

Jag hade tänkt köra till mall of america för att handla julklappar därefter men fick lite huvudvärk och sket i det...

Hem igen och strossade mest runt i huset lite utan att egentligen göra någonting. Sen åt vi middag med familjen innan jag hjälpte till lite i huset för att sedan köra och köpa en kaffe i närheten....
När jag kom hem hade jag fått ett samtal från "geek squad" som reparerar dator, kunde jag ha sån tur att den var klar redan?
Nej inte riktigt, tydligen var där fel både på CDROM/DVD och hårddisken eller någon annan hårdvara och dem behövde skicka iväg den. Nu kommer det ju "bara" ta 1-4 VECKOR innan jag får tillbaks den. Troligtvis är jag inte ens här om fyra veckor, så jag fick ringa tillbaks och berätta det, nu skulle dem försöka skynda på det lite. Troligtvis 1-2 veckor, inga garantier dock och ni kanske börjar förstå vilken tur jag har med datorer?

Tur iaf att jag fortfarande har min bärbara dvd och snart får påfyllt i mitt dvd-skafferi...Också tur att dem har cirka 600-800 tv kanaler här...

Kan också berätta att här varit kallt som satan idag, inte riktigt 35 minus dock utan bara 15 minus...Kändes i och för sig som att man skulle frysa till is varje gång man gick ut...
Inte bara utsidan av huset har varit kallt, även insidan, termostaten har klabbat och inte fungerat som den ska idag. Kanske för kallt för den också?
Iaf, på ovanvåningen hade dem imorse 14 grader...Jag har alltid kallare här nere och hade möjligtvis ca 12 grader här. Börjar dock bli lite bättre nu efter mina värmeljus men ser inte fram emot att lägga mig direkt. Igår hade jag fyra täcken och frös...Trots att jag sov i långkalsonger och pyjamas

Sitter för övrigt på en dator jag lånat av Susie nu, inte världens snabbaste direkt men men...

Förhoppningsvis kan jag låna Susie egna dator till att skypa med släkten på julafton 

Ha det bra alla...och God jul förresten


Kommentarer
Postat av: Pappa

Det är något skumt med dig och datorer, antingen ska du skaffa dig ett jobb där du har så lite med dem som möjligt att göra eller så får du sikta in dig på att bli datatekniker. Förmodar att det är lugnt på nyfamiljsfronten ett tag framöver.

God Jul återkommer vi till. Undras när paketet kommer fram, det är förresten ställt till Susie så kolla med henne så att inte hon ligger på avin.

Här är visserligen inga minusgradr men blåsten gör det kallt som f-n andå. Såg i HD att HBG aft en jul med snö (1 cm) sedan 1998.

2008-12-22 @ 09:26:38
Postat av: Sis

Hej Böttis!

Det var roligt att få prata med dig på Skye igår, skoj att få se dig lite också.

Du ska veta att vi saknar dig här hemma nu till jul, eller jag gör det iaf!



Jag hoppas att du får mysiga juldagar, men vi hörs väl på julafton?



Kram Sis

2008-12-22 @ 20:45:18
Postat av: Lina

GOD JUL VÄNNEN!!!! Jag saknar dig.

2008-12-23 @ 15:11:28
URL: http://linala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0