What to do?

Hej hej!

Läser dagligen andra au pairers bloggar...
Idag upptäckte jag att två av mina kollegor valt att åka hem. Det kom lite som en liten chock måste jag säga...
De trivdes helt enkelt inte med att vara au pair. Jag vet inte om ni inser hur många av svenskarna från au pair skolan som åkt hem. Jag tror vi var 25 st, vad jag vet så har minst 5st åkt hem, kan nog vara fler. Säkert 10 har eller ska byta familj. Resterande 5-10st trivs väl antar jag men det är ändå galet vad vi ställt till med problem här.

Jag har själv funderat på det, att åka hem alltså.
Jag har ju verkligen inte trivts helt med att vara här.
Det jag levt för har ju varit shoppingen, jag har också tänkt lite på min matching. Jag har ju inte fått någon ny matching sen i måndags.
Vad jag har tänkt på är då min nya matching. Vad gör jag om där inte kommer en matching som känns helt rätt?
VÅgar jag chansa då och prova att hitta lyckan ändå...Eller ska jag avsluta mitt år här och åka hem.
Det känns ju lite som att det är dumt att ta en chansning och få uppleva olycka igen...
Varför inte bara åka hem istället för att ta en riskfamilj. Under jul kommer inte mycket att hända, det innebär att jag har max tre veckors letande kvar. Kanske 1.5 efter jul...Om jag då inte hittar någon ny familj innan jul, är det inte lika bra att packa ihop reda innan jul då.  Risken finns ju annars att man spenderar jul och nyår i ensamhet helt förgäves, dvs om man inte hittar en bra familj efter jul och nyår....Måste jag åka hem den 15 januari känns det som att jag lika bra kan åka hem 23 december.
Problemet är dock att jag inte kommer vara särskilt nöjd med mitt äventyr då. Jag kommer egentligen bara ha upplevt Minneapolis&st paul och fyra timmar av ny vilket inte känns tillräckligt.
Det känns ju som att man med lätthet kan hitta ett jobb som betalar dubbelt så bra som här, då får man ganska snabbt råd att besöka detta landet i och för sig och upptäcka det man inte upptäckt nu. Återigen är det dock det här om att ha en unik möjligthet nu...

Kommentarer
Postat av: Sis

Synd jag missade ert skypande därhemma idag. Förstår att du inte har det lätt nu Lillebror. Tankar om vad man ska & inte ska kan äta upp en.

Men som tidigare nämnt så är det bara du som vet hur du ska göra.

Det enda vi andra kan säga åt dig är att du, återigen ska tänka på viken unik chans du har.



Man vill ge dig råd, men man kan inte. Ingen annan än du kan ta dina beslut.



Nej nu ska princess sparkle titta på GG, sen sova.

Nattinatt Blåa Pälshunden :)

2008-12-14 @ 22:49:39
Postat av: Robin

tror det är sju som åkt hem. tråkigt.

2008-12-15 @ 05:45:51
URL: http://robinsundstrom.blogg.se/
Postat av: ....

Stackars dessa rikemansungar som fick utföra alldeles för mycket sysslor! Klart man vill åka hem och ta igen sig då.







2008-12-16 @ 09:45:37
URL: http://.....
Postat av: pappa

Instämmer med din kloka syster, det är bara du som kan känna vad som är rätt. Det finns en uppenbar risk att du ångrar dig hur du än gör. Om jag förstått andra A-paurer rätt så är det nog nu som du skall ha en riktigt tuff period, men helt klart måste man få ut någonting av ett helt år annars kan det kvitta.

Drömfamiljen dyker kanske upp.

2008-12-16 @ 11:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0