Wiiild!

God kväll, god kväll ska snart omvandlas till god natt för min del, det sker väl ungefär samtidigt som det blir god morgon för er i Sverige!

Vad kan man säga om idag, jag har varit rätt duktig faktiskt...Hjälpte barnen till skolan sen skickade jag massa mail till lite personer hemma. Jag begav mig sedan till YMCA för en simtur innan jag fortsatte hem och skottade uppfarten. Tog en dusch innan jag hämtade Joey på daycare och körde honom till skolan. Just det, under min relativt korta tid hemma efter YMCA så fick jag ett samtal. Jag tackade ju nej till en familj igår eftermiddag. Igår kväll fick jag en ny matchning som jag inte visste om, men det såg jag nu i morse så imorgon ska de ringa mig men mer om det senare.

Efter att ha lämnat av Joey körde jag till banken, apoteket och även till en liten affär i närheten där jag köpte glass. Innan jag körde hem hann jag också plocka upp en vanilj och haselnötslatté på Carribou Coffee. När jag kom hem åt jag resterna från min Subway-lunch igår till det åt jag en massa brocolli. Mor jag kan glädja dig med att många grönsaker går ner nu för tiden och att brocolli är något jag nästan blivit besatt av, tillsammans med latté. Därefter fick jag äntligen lite tid till att inte göra någonting och jag hann leka lite med datorn och läsa ansökan från den nya familj som matchats med mig. Värdmamman hade också skickat ett mejl som jag svarade på och nu är det bestämt att de ska ringa mig imorgon bitti.
Jag har mycket svårt att att placera mina känslor och tankar efter att ha läst deras ansökan. Där är vissa grejer som känns rätt bra men det känns ändå som att det inte är heelt rätt.
Vad som inte är helt rätt kan jag dock inte sätta fingret på, barnen spelar inte soccer utan istället spelar de football och den lite fjolliga sporten lacrosse. De bodde inte i närheten av NY men dock bodde de 20min från downtown Washington D.C.
Något som är positivt är att de bor endast tio min från Robin som jag mötte på au pair skolan. Kan vara skönt att ha en vän på förhand.
Dessutom verkade de ha haft en massa svenska au pairer tidigare, jag tror de pratade om tre svenska au pairer. De skulle också resa till Sverige i sommar för att besöka dessa au pairer, vill de att jag ska följa med dem dit så är det nästan värt att tacka ja till dem enbart av den orsaken.
Något jag misstänker att jag inte var helt nöjd med är barnen. De hade två pojkar som sportade ganska tradiga sporter som basket och lacrosse. Den ena pojken var 11 och den andra 15, en 15-årig pojke känns lite tveksamt. Det är för guds skull som att ta hand om en vän. Vilket kanske i och för sig är trevligt, jag vet inte riktigt.
Schemat var ju i och för sig bra, jag jobbade bara 30-35 timmar i veckan och hade oftast ledigt hela helgen.

Idag fick jag också reda på att jag hade den först överenskommna tiden på mig att hitta en ny familj, vilket betyder att jag har mer än en månad till på mig. Det känns bara som att jag kan hitta något bättre innan dess....

Iaf, barnen kom hem och det var en lugn eftermiddag med lite läxa, lite wii och lite lek. Efter maten kom Justin och hämtade upp mig och vi begav oss mot St Paul för vår hockeymatch mellan Minnesota Wild och St Louis Blues.
Tyvärr var stjärnorna i båda lagen frånvarande vilket givetvis inte var kul men det var en helt oerhörd upplevelse och givetvis vann också Wild med 4-0 även om jag bara såg två mål live, detta för att vi stod utanför själva läktaren och pratade när 1-0 kom, men jag såg det dock när reprisen visades. Sedan såg jag 2-0 och 3-0. Tyvärr såg jag ju inte 4-0 men det var ju inte så lätt heller eftersom att de aldrig gjordes. Minnesota Wild tilldelades först straff med 20 sekunder kvar, vilken lycka tänkte jag, chansen är inte jättestor att jag någon gång igen kommer få se en straff i NHL. Tyvärr ändrade sig domarna och gav Minnesota Wild ett mål istället och alltså rövade mig på straffen, de ansåg att de inte spelade någon roll för matchens utgång och antog väl att Wild-spelaren hade gjort mål när han kom ensam mot ett mål utan målvakt innan han fälldes.
En sjuk upplevelse iaf och bilder från denna kväll samt thanksgiving kommer en dag.

Jag och Justin har troligen också bestämt att vi ska hinna med ett besök hos honom och en dag på skidor i aften alps innan jag lämnar. Det känns trevligt, han är en trevlig kille.

Nu måste jag bädda ner mig i sängen så att jag orkar upp imorgon.
God natt, god morgon, god kväll, god middag eller hur ni nu vill ha det...

Amen herregud, jag glömde ju nästan att berätta att Justin köpte en öl till mig idag också ju, herregud vad olaglig jag var:) Min svit på nästan nio vita veckor är nu bruten alltså. Jag kunde dock stoppat den på eget initiativ i helgen när Susie tillät mig att dricka vin eller öl dessutom.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Enormt imponerad av din vita period, fortsätt så.

Det gör väl inget att de håller på med glyttiga sporter, men det finns kanske annat som inte stämmer.

På tal om glöttiga sporter, här råder hysteri över att Henke har börjat med den fjantiga motionsidrotten Innebandy på 'elitnivå'.

2008-12-04 @ 18:29:15
Postat av: Sis

Så duktig du är som är "vit".. men inte fullt så duktig när du bryter den perioden, & dessutom är olaglig ;)

Vad gäller ditt val av familj så tycker jag att du inte ska välja en familj förrän det känns helt rätt. Du har ju trots allt en tid på dig att hitta en nu, så vänta tills det känns helt rätt.

Men, vad gäller flöttiga sporter så tycker jag inte att du ska hänga upp dig på det.. ALLA spoter är ju glöttiga!



Take Care.

Sis

2008-12-04 @ 20:22:28
Postat av: Sis

Så duktig du är som är "vit".. men inte fullt så duktig när du bryter den perioden, & dessutom är olaglig ;)

Vad gäller ditt val av familj så tycker jag att du inte ska välja en familj förrän det känns helt rätt. Du har ju trots allt en tid på dig att hitta en nu, så vänta tills det känns helt rätt.

Men, vad gäller flöttiga sporter så tycker jag inte att du ska hänga upp dig på det.. ALLA spoter är ju glöttiga!



Take Care.

Sis

2008-12-04 @ 20:23:05
Postat av: Pappa

Lotta , jag är besviken på din kommentar óm glöttiga sporter. Du som sett 100-tals matcher tillsammans med mig när du var liten. I och för sig bara så länge du kunde vara fastselad i vagnen. Oftast sov du dessutum. Men glöm inte din idrottsliga prestation i samband med Landoras familjedag. Bäst i teknikprovet i din klass.

2008-12-05 @ 08:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0