YMCA

Jaja, eftermiddage blev lite bättre när jag väl kommit hem...
Passade barnen ett tag, två kompisar kom över så fick passa dem också, sen stack de igen och vi åt middag innan jag körde barnen till ett fantastiskt evenemang...
PNO eller parents night out. Flickscouterna arrangerade lite aktiviteter och föräldrarna kunde lämna av sina barn där så jag blev ledig redan 18:30 vilket var skönt. Därefter körde jag till gymet, YMCA. Innan jag började träna så vägde jag mig och tydligen har jag gått upp över ett kilo sen igår morse! Det är ju rätt sjukt måste jag säga, kanske är det så att jag har en morgonvikt och en kvällsvikt:P Maten här är definitivt inte bra och den är dessutom väldigt enformig, kanske påverkas min vikt av vad jag äter för första gången sen jag föddes;p...
Jag blev iaf då ännu mer motiverad till min träning och med ipoden i öronen lade jag även till ytterligare fem övningar. Idag var det faktiskt kul att träna:) Efteråt bastade jag och duschade sedan ett bra tag innan jag körde hem igen. Tydligen väntade jag på en liten utskällning, hade väl knappt räknat med det kan jag tillägga..
Jag har varit här i familjen i över två månader nu och kört barnen till cirka 700 ställen när Susie inte varit hemma. Jag har aldrig bekräftat för henne att de kommit fram, troligen inte en enda gång utav de 700. När hon inte är hemma frågar jag heller inte om jag kan låna bilen, förutom om där varit problem. Det var där ju idag och jag frågade om jag kunde använda den till att lämna barnen och det gick bra, hon hade pratat med bilverkstaden och det var ingen fara att köra bilen. Så egentligen var där ju inget problem och då frågar jag inte henne om hon inte är hemma...När hon inte är hemma ringer jag inte heller henne och berättar vad jag ska göra på min lediga tid och hon har typ aldrig tidigare krävt det heller. Dessutom sade hon till mig tidigare att hon skulle träna till runt sju så jag kunde inte få tag på henne mellan 17:30-19:00.
Trots detta får jag en hyfsad utskällning när jag kommer hem för att jag ingen var hemma i princip....Jag borde ringt henne och berättat att barnen kom fram till kyrkan där aktiviteterna var, jag borde ringt henne och frågat om jag kunde låna bilen och jag borde ringt henne och sagt att jag skulle träna. För övrigt sa hon förresten till mig igår att jag kunde uttnyttja min extra fritid idag till något skoj och jag sa att det kunde jag ju, så det kunde väl inte vara så jävla oväntat.
Det räckte inte att klaga på ovan nämnda utan dessutom tyckte hon att diskstället alltid var fullt och det ska tömmas varje dag, till exempel hade ett lock till en pannar stått där sen i måndags....Ojoj, det är sä skönt att få kritik för sånt hon inte har en jävla aning om...Allt i diskstället placerades där klockan 17:30 Torsdagen, den 11 december, är det idag? Ja det är det nog, bara för att locket användes i måndags också, togs bort i tisdags morse och placerades där ikväll igen så betyder inte det att det varit där konstant sen i måndags men det hade hon ingen koll på. Ah jaa när jag berättade hur det låg till att hon hade fel, så hittade hon ju nåt annat att klaga på. Jag har inte tillräckligt bra koll på barnens alla papper, hon visste inte att det var charlies tur att ta med snack till skolan nästa onsdag och det var mitt fel tillsammans med en hel del andra pappersproblem. "You have to read the papers" sa hon och jag svarade "well, i read them everyday and put them at the table for you to read them" vilket jag sagt till henne x antal gånger tidigare och hon svarade "I don´t read them everyday, I don´t have time unfortunately" OJ! Konstigt att hon inte vet va fan som pågår i skolan då. Hon förväntar sig tydligen att jag ska hålla koll på allt som pågår för barnen vad gäller typ allt, inte bara skolan. Jag undrar hur lång tid det tar innan hon ber mig läsa hennes post också. För det kommenterade hon nämligen också "when I come home, I just want to eat then i want to relax, I hate going true all the papers and the mail, cause there´s a lot" Okej men va trodde hon egentligen när hon skaffade barn att hennes vardag skulle se likadan ut som tidigare bara det att tre barn befinner sig i huset när hon kommer hem. Okej, om hon också läser alla papper som kommer hem så ska vi nog tillsammans kunna hålla koll på allting, men då får hon väl börja läsa dem också. Att hon inte har tid är ju skitsnack. Hon kommer typ aldrig hem efter 18:30, jag jobbar till 20:00, eftersom att barnen lägger sig då. Jag anser att hon har ganska gott om tid till att både äta, läsa de papper som kommer hem varje dag samt ta det lugn. För er information är det kanske 5 papper per dag plus post, men eftersom att hon läser dem typ en gång i veckan så är där istället fem dagars post samt 25 skolpapper, då blir det ju mycket.
Just det, hon sade också att jag inte bara fick se det som ett jobb utan jag skulle bry mig om vad barnen lärde se i skolan och se till att de sköter sig, det är för guds skull bara jag som ser till att de har med sig allt de ska till skolan och sköter sig. Hon kan ju börja bry sig själv först...

Sen klagade hon på att där inte var upprymt, resten av dagens kritik sket jag rätt mycket i men detta kunde jag köpa, hon vill trots allt att där ska vara upprymt och idag hade jag glömt att stoppa in de två filtarna på fåtöljen i skåpet och tre kuddar låg på golvet och inte i soffan samt att någon penna och sax låg en halvmeter bredvid pennburken istället för i den.
Jag kan i och för sig köpa hennes resonemang vad gäller en del av det andra också, som t.ex. att hon vill veta var jag och bilen är och om barnen kommit fram, men eftersom att hon inte bett mig om det tidigare under mina två månader så kändes utskällningen rätt onödig, hon kunde sagt det till mig istället...

Iaf, nu ska jag nog försöka slänga mig i säng.

Det snöar förresten också, vilket är skit för det betyder att jag måste skotta imorgon. Barnen är lediga imorgon så jag kan ju ta dem till hjälp ;) Vi ska köra och bowla också, vilket ska bli kul :)

"No I don´t want to battle from beginning to end"

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, stackars dig :( psycho-kvinna

2008-12-12 @ 13:02:19
URL: http://malinprevolnik.blogg.se/
Postat av: Sis

Amen vad tusean är hon för en psykobitch? Jag vill åka över & skälla ut henne när jag läser detta :) Vilken satans mara!

2008-12-12 @ 16:21:39
Postat av: Pappa

Även om jag vet att du kan överdriva en hel del så har även jag svårt att förstå varför hon över huvud taget skaffat barn. Hon börjar nog att sakna sin gubbe, när kommer han förresten?, det kanske är därför som du får extra mycket skäll just nu. Oberättigad skäll ska man dock inte ta åt sig. Lär dig detta och du kan jobba i ett franskt företag utan problem.

2008-12-12 @ 16:54:16
Postat av: Pappa igen

På tal om Gossip Girl, är inte hela den serien ganska död ?

2008-12-12 @ 17:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0