Also...Also...Then also...Also make sure...Also

Also! Vad betyder det ordet för mig?
Inget speciellt kanske, bara det att det ordet jag hörde absolut flest gånger denna morgon. Herregud alltså, Susie bara radade upp also hela morgonen lång. Jag skulle inte bli förvånad om hon ringer snart och fortsätter sin also-lista.

Also make sure you wipe down the kids bathroom every day, then you could also put away the halloween stuff, also I noticed that it seemed to be more stuff in Charlie´s hockeybag than in Joey´s, you could also make sure that they are organized. Detta var bara en del av det hon sade till mig imorse, hon radade alltså upp en massa nya saker jag kunde göra...massa roliga saker varav många verkligen är mitt ansvar, jag glömde dock nämna en sak hon tog upp, men man ska väl spara det bästa till sist?
"Also I don´t know if you understood this but even when I´m giving you the weekend off, you are going to work 45 hours that week" Ja för varför låta en au pair få lite fritid, varför inte uttnyttja honom till sista timmen istället?
Det roligaste är egentligen att hon sen fortsätter meningen ovan med att säga "Well but then I´m not that person who will make sure that you actually do work 45 hours a week"
Nej okeeej!! Det är nog därför jag kan garantera er att jag jobbat MINST 44 timmar VARJE VECKA SEN JAG KOM HIT. Kan nog också tillägga att jag troligen jobbat mer än 45 timmar någon vecka...
Hon gillar också ordet flexibilitet, ni vet om jag jobbar över "någon" gång så kan jag ju sluta lite tidigare då och då...I och för sig ska jag ju sluta lite tidigare på fredag eftersom att det är coldplay men jag undrar om det gottgör att jag har jobbat över 10-15 min i princip varje dag sen jag kom hit...Dessutom måste man ha en HELT fri helg varje månad, nu denna helgen har jag min fria helg. förutom att jag ska hjälpa dem komma iväg till hockey på lördagmorgon och hjälpa dem komma iväg från stugan när de kommer hem från hockeyn. Sen ska jag ju också hjälpa dem komma i säng och packa upp när de kommer hem på söndag. Jag gissar att vi då är kvitt för att jag slutat tidigare på fredag...
Men såna regler som att ha helt fria helger gäller väl ändå inte, "I mean, theoretically you are working, but your not working that much practically". Hon säger samma sak om jag tvättar etc.  vilket enligt Cultural Care klassas som arbete men knappt enligt Susie...

Hon tog också upp den där förbannade handduken igen, ni vet den jag pratade om igår...
"Can you please fold that towel and put it away?"..."What towel?"...The one in the laundry who has been sitting there for days"...Well I put it there yesterday when i came home from YMCA in the evening"..."Well I don´t like it there"...
Okej jag måste återigen fråga, var torkar man sina handdukar och varför har man en torkställning om man inte får använda den?

Ah jaa..I guess life is a rollercoaster, morgonen började med ett jävla stup bara

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du får nog hänga upp din handduk på en stol eller ngt liknande på ditt rum för den verkar ju irritera henne väldigt. För övrigt verkar hon väldigt bekväm av sig.

2008-11-13 @ 17:26:59
Postat av: Lina

Livet är som en bergochdalbana yes! Men så är det alltid vännen.. Det löser sig. Stå på dig!

2008-11-13 @ 18:18:54
URL: http://linala.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag tycker synd om dig! Sicken kärring! En i min klass som har varit au pair i usa flera gånger, har sagt att det är vanligt att de utnyttjar folk. Att man städar mycket och betalar egen bensin osv. Men hon verkar vara väldigt lat. Har du sagt till henne?

2008-11-13 @ 20:57:00
Postat av: Sis.

Lillebror, jag tror att det är dags att du tar & säger ifrån lite.. hon kan ju inte köra med dig hur som helst!

2008-11-13 @ 21:41:47
Postat av: Pappa

Som vanligt är jag helt överens med din syster.

2008-11-14 @ 16:19:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0