Declined!

Mitt förbannade amerikanska bank-kort blev "declined" an någon anledning idag....
Där var tillräckligt med pengar och det funkade i andra affärer både efter och innan att det blev declined så jag fattar ingenting. Fick använda mitt svenska kort vilket jag inte gillade. Vill helst inte röra pengarna på det kontot...Får försöka flytta pengar från mitt amerikanska konto till mitt svenska imorgon...

Jag har iaf varit på Mall of America idag, körde dit efter att ha tränat ett slag på YMCA...
Som jag sagt innan så älskar jag stället så mycket att jag hatar det. Så fort jag kommer in så hamnar jag bland Ralph Laurens lilla rea. Det var verkligen det första jag såg. Dessutom hade de rea på en tröja jag planerat att köpa sedan ett tag så jag var ju tvungen att köpa den. Det var ju bra att jag hittade den men stället är inte bra för ekonomin.
Fick sluta titta bland allt dem hade. En annan sak som är lite dåligt men också jättebra är att dem har sju miljarder saker man vill ha...
Tittade lite lätt bland andra saker innan jag sökte mig mot Marshalls, det är den typ outleten i köpcentrat som jag pratat om innan. På vägen dit stannade jag också i en affär där allt kostade en dollar, behövde en dricka, så jag tog en cola, hittade också Coca Cola Vanilj som jag inte trodde tillverkades längre. Jag köpte inte den idag dock. Istället köpte jag läpsyl, tuggumi, en liten leksak till barnen som jag blev av med och såpbubblor. Har nämligen hört att om man blåser såpbubblor när det är tillräckligt kallt så fryser de till isbollar i luften vilket verkar fräckt att visa barnen.
På Marshall´s slog en ny våg av shoppingbehov emot mig och jag ville ha typ allt dem hade här. Jag gick ifrån affären med två nya pyjamas(er?), en riktigt pyjamas och en "falsk" pyjamas (Shorts och t-shirt), fem par strumpor, en "handväska" och en necessär. Jag gillar verkligen Marshalls, de har allt möjligt och det är verkligen billigt. Allting är typ under halva priset jämfört med andra affärer. Det var dock här mitt kort blev declined tyvärr.

Tröjan, t-shirten, shortsen, pyjamasen och ett par strumpor var Ralph Lauren, ni kanske tror att jag bara handlar Ralph Lauren men problemet är att det är alltid Ralph Lauren jag hittar först och efter att man hittat sin första sak, hittar man på samma ställe massa annat av samma märke och sen är typ budgeten sprängd. Måste alltså se till att jag hittar något annat än Ralph Lauren först nästa gång. Necessären, fyra par strumpor och väskan var inte Ralph iaf :D

Nu ska jag väl snart byta om till någon av mina pyjamaser och mysa framför teven, om jag inte får ett ryck och hittar någon som vill gå på bio...

Där var sjuktligt mycket bilar på parkeringarna till Mall of America idag, de hade till och med folk som visade var man fick parkera, typ som vid stora evenemang. Trodde därför att stället skulle vara överbefolkat men det var det inte, där var sjukt mycket folk, men det är inte som på väla när det är sjukt mycket folk. För detta stället är så stort att man inte märker alla människor. Det hade dock en hel del parkeringar över så jag kanske inte har upplevt när där verkligen är mycket folk där...?

Trodde också att jag fått väääärldens bästa överraskning idag, när jag vandrade omkring inne på Macy´s så började Coldplay spelas sjukt högt strax utanför Macys, det lät verkligen som att de stod och spelade live och hann tänka att det är för bra för att vara sant innan jag förstod att det verkligen var för bra för att vara sant :P

Allting har verkligen kännts jäääättebra idag. Har ingen direkt aning om varför, troligen en blandning av att jag är ledig idag och att mötet igår gick jättebra samt att allt känns bra med Susie nu...Trots att det också spenderades massa pengar idag så hade jag ingen ångest över det. Jag såg att jag hade mer på kontot än vad jag trott och att ekonomin var god trots de 200 spenderade dollarna idag :) Just det glömde också nämna att jag åt lunch på Wolfgang Puck idag, var längesen och herregud vad gott där är...
"What if there was no time" 

Kommentarer
Postat av: Sis

Ja Björn, en sak är då säker.. du är besatt av ngn liten shoppingdjävul ;).

Men skönt att du haft en bra dag idag! Själv ska man snart hoppa på cykeln & ut & slira på isen.. huu!

2008-11-24 @ 09:44:50
Postat av: nille

hallå bötte:), nice att du har kul och så, hoppas du får det bra hos den andra familjen:D, men det låter nice att du har hittat lite ny musik och så:D, men vi hörs hade bra my best friend

2008-11-24 @ 12:41:19
Postat av: Mamma

Vi får väl se om shoppandet avtar om du hamnar i NY

skulle förvåna mig om det gjorde det du har nog drabbats av shoppingsjukan.



Ha det bra Mamma

2008-11-24 @ 14:57:09
Postat av: Pappa

Om jag uppfattat det hela rätt så har du endast shoppat hela dagen så jag struntar i att kommentera idag.

2008-11-24 @ 16:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0