Early thanksgiving!

Hello!

Idag skulle jag inte jobba så då fick jag lite sovmorgon. Även om det är svårt att sova ut i detta huset eftersom att barnen alltid springer rundor, hoppar så hela mitt rum skakar eller bara skriker så brukar det gå rätt bra för mig att sova ut.

Vaknade vid elva men trodde att klockan var typ nio så fick en liten chock. Låg och drog mig ett slag innan jag tänkte att jag kunde ringa mina föräldrar, det var ju fars dag hemma i Sverige denna söndag. Hela familjen var samlad hemma hos mor och far, även om "hela familjen var samlad hemma hos mor och far" betyder att min syster tagit sig till huset så var det ju trevligt att få prata med alla.
Jag berättade också för min syster om min lysande plan när jag ska se coldplay på fredag.
Senast jag såg dem fick jag ögonkontakt med chris martin på en meters avstånd. Det betyder att han sett mig, denna gången ska han se mig igen och jag ska påminna honom om sthlm då kommer han tro att jag är världens mest hängivna fan och ta med mig backstage sen kommer vi lära känna varann. Det kommer sluta med att jag blir familjen Martins au pair. Eftersom att dem troligen har lite hus överallt i usa samt spenderar en del tid i england så kommer jag vara mycket ledig och bo typ överallt i USA. Dessutom kommer jag få mycket mer än 176 dollar i veckan. Detta kan till och med vara bättre än att vara au pair åt familjen Obama.

Ah jaa efter att ha pratat med alla familjemedlemmar så åt jag en snabb frukost innan jag tog på mig och blev klar. Vi var tvugna att sticka till Marks bror och hans fru för en tidig thanksgiving middag. Jag trodde att det skulle vara vår familj och deras familj men när vi kom dit var där 14 barn och minst tio vuxna. Då fick jag åtminstone uppleva en riktigt familjemiddag, lite av allt möjligt serverades skiljde inte sig så mycket från våra svenska släktträffar. Jag blev dock tillsagd att bara vänta till riktiga thanksgiving får då kunde jag gånga den maten dem hade idag med ungefär 10. Tyckte dem sa att dem brukade ha två stora skinkor och två kalkoner bl.a.
Det var rätt roligt iaf, pratade lite med lite nytt folk, såg minnesota vikings vinna igen, fast på tv denna gången. De delar tydligen ledningen med Chicago i sin division nu.
Tre sorters efterrätt bjöds det på senare på eftermiddagen, inte lika gott som de vi brukar ha på våra släktträffar i sverige men...Sen sprang någon runt med en iphone och höll just då på med google earth. By the way så är iphone en fantastisk skapelse, måste ta reda på mer om hur man skaffar en sådan här. Iaf så slog det mig att jag kunde hitta mitt hem i sverige via google earth. Satt nämligen just då tillsammans med två andra vuxna och pratade om sverige och lite om var jag bodde och hur det var där. Susie tyckte också att det var fräckt när jag berättade det för henne så jag fick visa det för henne på hennes dator också. Kvällen kom närmre och det blev dags för kvällsmat, därefter körde vi hem. Mycket senare än vad jag trodde vilket gjorde att jag inte kunde träna på YMCA idag. Vi var där i hela sex timmar, något jag inte räknat med, men det var ganska trevligt ändå. Fick uppleva ett och annat också, jag drack ur de berömda röda muggarna, dock bara cola men ändå. Blev faktiskt erbjuden vin men tackade nej. Jag fick även uppleva en bordsbön, oh herregud, jag fick anstränga mig för att inte börja skratta när jag stod och lyssnade på hur de tackade gud för mat och sällskap. Alltså kanske inget fel med det egentligen men det är ju inte direkt något jag är van vid då vi aldrig i världen skulle göra det i sverige, iaf inte i vår familj så hela situationen blev lite ironisk. De bodde också på en golfbana, inte vid utan verkligen på en golfbana, ni kanske inte tror mig men det är sant. När Susie berättade för mig att de bodde på en golfbana trodde jag inte riktigt på det men när jag tittade ut genom fönstret mot trädgården såg jag bunkrar kanske 50m från huset och precis där deras trädgård slutatde fanns såna vita "out of bounds" pinnar uppsatta.

När vi körde hem fick jag köra eftersom Susie tyckte det var bättre då hon druckit lite vin. Inte mig emot, roligt med lite olika fordon att köra. Det var dock fruktansvärt jobbigt i början, Alla eller kanske två av barnen skrek, grät och bråkade som galningar och kallade på mommy hela tiden. Det är nog inte jobbigt att köra bil när det låter som om man har ett helt jävla dagis i baksätet och alla gråter och skriker. Dessutom visste jag ju inte var vi skulle så jag försökte lyssna på Susie samtidigt, hon i sin tur skulle ge mig instruktioner samtidigt som hon skällde på barnen.

Väl hemma fixade jag bara lite snabbt med lite saker innan jag sprang ner här. Just det, jag åt lite Ben & Jerry Cinnamon Bun glass också, herregud vad god den är...Pratade lite snabbt johanna på msn innan hon försvann och jag fick då kolla lite bloggar och facebook istället innan jag började med min egen blogg. Nu undrar jag om jag ska sitta kvar vid datorn eller titta på tv istället...

Fick precis höra något otroligt faktiskt...Ni vet att jag skrev för någon dag sedan att Obama vore den ultimata familjen?
Gissa vad jag läste på en annan au pairs blogg nyligen? Det ryktas att familjen Obama har en au pair, från EF Cultural Care. Vet någon vilken organisation som ordnat mitt år som au pair? Just det EF CULTURAL CARE...Hur jävla mycket tur har man inte om man matchas med familjen Obama...Man sitter hemma en kväll, helt plötsligt ringer telefonen: "Hello I´m from cultural care, I have a family on the phone for you, do you have time?...Yes...Hello this i Barack Obama, president of United States of America, would you like to be our au pair....JA TACK!...Besides your one bedroom and bathroom in the white house you get five more bathrooms and bedrooms, your own stylist, bodyguards, personal driver, five cars, one airplane, a helicopter, 2000$/ week , access to our limo, access to the worlds most famous people, personal assistent, housekeeping, a chef, lots of spare time since we travel a lot, payed gas, personal trainer, personal barber, personal free doctor and dentist. What else would you like? Just name and you got it...

Det är ju sjukt, jag ska bli deras nästa au pair...Vet inte hur jag ska bära mig åt men jag ska iaf bli det...

Jag måste verkligen klippa mig nu men det är inte lika roligt, enkelt eller billigt som hemma när jag bara ringde kusin mia och bad om en klippning.

Nu måste jag klaga lite på er, just nu är det bara min far och syster som kommenterar, ni andra får skärpa er...

Dags att lägga ner bloggen för kvällen för min del. God natt

Kommentarer
Postat av: Pappa

Det var trevligt att tala med dig igår, hörde av Lotta att det var flera som letade nya familjer, är det några av dina polare och vet du i så fall varför.

Du får förmodligen svensk besök i nästa vecka, det är 2 av mina kusiner som jagar släkthistoria i Minneapolis. Du får i så fall hälsa dem så gott. Den ene av dem (Lisbeth) har jag inte träffat på ca 40 år.

2008-11-10 @ 08:17:20
Postat av: Mamma

Det hade varit trevligt att få se lite bilder från övriga huset också. Så synd för dig att du inte fick platsen hos Obama det hade ju verkligen varit något för dig med bodyguards, stylister mm.

2008-11-10 @ 15:52:53
Postat av: Sis.

Jag måste tyvärr kommentera igen bror :) Din idé är ju helt lysande.. tror att det komer att gå utmärkt! Haha ;)

Bordsbön.. gud.. jag HADE nog skrattat! Nejdu Bötte när du kommer hem ska du få se på andra bullar, jag ska ha som projekt att frälsa hela familjen.. & sen ska vi be bordsbön vareviga dag!



Roligt att få prata med dig igår Böttis, nu ska jag gå ut till Mamma.. jag är inneboende här i natt då Pappa är borta, så nu ska jag få mat :)



Ta hand om dig skitunge!

2008-11-10 @ 18:46:52
Postat av: Malin

ja förlåt har varit sjukt kass på att kommentera, menmen.. haha sjukt är du verkligen säker på att dom har en aupair därifrån? :P

2008-11-10 @ 22:34:31
URL: http://malinprevolnik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0