Friday Night and 4 weeks...

Idag är det fredag kväll och jag har nu varit i familjen i fyra veckor.


Det är svårt att säga vad som pågår här borta...Det känns lite bättre nu iaf men ändå inte, det är därför det är svårt att förklara...

Denna veckan har återigen varit en sysslolös vecka sett ur umgängesperspektivet.


Idag har varit en bra och rolig dag iaf...

Barnen var hemma från skolan, Joey hade dcok sitt daycare även idag men Sammy och Charlie var hemma.

Jag var rädd för att det skulle bli långa tio timmar men det började bra, jag åt lite frukost, barnen tittade lite på tv så jag kunde sköta mig själv. Rätt vad det var hade det redan gått en timme och jag började göra mig själv och barnen klara för dagens äventyr. Susie hade lämnat oss lite pengar så att vi kunde besöka Chuck E Cheese. Jag visste inte riktigt vad det var så det var ju ett äventyr.

Vi kom till ett ställe med massa spelapparater, skönt nog så var det bara vi där. Vi köpte hundra spelmarker så vi kunde ju spendera ett bra tag bland automaterna. Vi provade på en massa grejer och det var väldigt skoj faktiskt. När våra marker var slut hade klockan redan hunnit bli elva och vi körde hem igen och stannade ett litet tag innan jag bestämde mig för att jag inte orkade göra lunch så jag bjöd på mcdonalds istället, överraskande va?


Efter lunch körde vi och lämnade av Charlie hos en kompis och hämtade en kompis till sammy. När vi sen kom hem igen skötte de sig själva så jag satt nästan och somnade framför teven i vardagsrummet. Det började bli dags att hämta Charlie så jag passade samtidigt på att lämna Sammy och Davis hos Davis, sammy skulle följa med dem och bowla. På vägen hem hämtade jag Joey på daycare och efter ett snabbt stopp hemma för lite snacks, så bestämde vi oss för att köra och bada på ymca som är ett gym. Tyvärr kunde jag inte motionssimma utan jag var tvungen att stanna med Charlie och Joey i barnpoolen hela tiden men det var ändå mycket roligt. Troligen roligare än att motionssimma men jag är i behov av motion nu...

Innan vi körde och bada så hade vi också kollat på lite bilder på min dator. Vi tittade på lite bilder från NY och bilder härifrån. Det blev roligare än väntat eftersom att barnen hade käcka kommentarer. När jag visade en bild på min familj och sa att "that´s my sister" så kom charlie ihåg något och sa "her birthday is today right?" Jag hade ju i och för sig sagt det igår kväll men ändå:p


Sen kom vi till NY-bilderna. Då dök en bild på Hanna och mig upp, då frågade dem först "is that your girlfriend?"..."No"..."She looks kind of weird" fyllde dem sen i med...Fy vad jag skrattade:P Jag ska ju publicera bilderna dem kommenterade sen...Sen kom där en bild påp mig och Johanna då sa dem "Then that´s your girlfriend", lite som att amen det måste det ju vara då. Dem tyckte inte hon såg weird ut iaf:p . Efter det kom där en bild till på mig och hanna, kanske före bilden med mig och johanna men jaa. Vi bläddrade förbi bilden men de sa, "back back" så jag fick lyda och backa, då sa de "Ohh it looks like she´s gonna kiss you". Jag pratade även med Sophia på msn, en annan svensk från au pair skolan och när de såg hennes bild undrade de igen "Well is this your girlfriend then?"

Sen kommenterade de även lite mindre roliga saker på vissa bilder och jag försökte även förklara den 11:e september men det gick kanske inte så bra. När vi sen bläddrade vidare kom vi till bilden med dockorna som vi utnämnt till just hanna och johanna. Det var ju rätt roligt att i princip alla deras kommentarer handlade om samma personer fast att där var 350 bilder. Då undrade de iaf "is that yours?" Det kanske hade blivit för mycket för dem om jag sagt ja, igår retade de nämligen mig för mina lilla kalsonger och påpekade att endast tjejer har det. När jag då sa nej undrade dem "Who´s playing with those and why do you have a picture of that?" Jag fick då försöka förklara för dem hur denna lite lätt invecklade historia låg till med att vi såg likheter etc. Det gick inte heller så bra...


Ah jaa vi hann tyvärr inte bada så länge utan fick lite skynda hem istället för att möta sammy som sen aldrig kom hem utan Susie hämtar honom nu.


Efter lite middag och lite tvätt etc så sitter jag nu här nere igen och väntar på kvällen. Resten av familjen ska iväg till familjen foerester och jag ska troligen iväg och träffa en annan au pair för en drink (?) Ska försöka hinna med en efterrätt på applebee´s också för att fylla dagens kvot av onyttig mat.


Kan rapportera om lite annat som händer idag.


Det är som sagt min systers och Marks födelsedag...


Det är exakt tre år sen jag så coldplay första gången och exakt en vecka till jag ser dem fjärde gången.


Charlie sa tydligen att han hatade mig idag, jag hörde inte det men sammy skvallrade. Charlie rusade ner till mig och sa att han inte sagt det...då frågade jag "Why do you hate me?" I don´t hate you, I just don´t like you" Jag kan ju faktiskt se lite komedi i det hela...Jag frågade återigen "why?"...Då svarade han "Cause, you allways put my shoes in my room and not in the mud room, it´s hard for me and I don´t like cause I can´t find them, I don´t want them in my room"

Det var ju en liten barnslig anledning och kom nog rätt spontant så jag brydde inte mig så mycket men det var ju lite tradigt ändå. Det blev lite bättre när Joey senare på eftermiddag sa "I love Bjorn, you are my favorite guy" Det var gulligt.


Nu tror jag inte att jag har mer att skriva om utan skriva om utan ska avsluta detta inlägg med att publicera bilderna som kommenterats av barnen...

Flickvän #1?


Lite weird?


"Ohh it looks like she´s trying to kiss you"


Flickvän #2?


Flickvän #3? Till vänster på denna bild, och nej inte damen i vitt...


Här undrade det också lite vad som hände, framför allt vad personen i svart och vitt till höger med den härliga posen gjorde...


Bilden med dockorna har ni redan sett så den publicerar jag inte igen ;p för nu ska jag kila...

Ha det så bra all readers..Ciao

Just det jag kom förresten på en sak till att skriva, idag har jag ätit glass. Ben & Jerry Cinnamon Bun. FY FÖR VAD GOD.


Kommentarer
Postat av: Pappa

Hoppas att du fick en trevlig kväll. Själv håller jag på att ladda upp för en Pokerkväll hemma hos dina 'gamla' arbetskamrater, bl.a Gant-Johan och Zoran. Vi hörs i morgon ?

2008-11-08 @ 11:19:41
Postat av: Sis

Åh va gott det lät med den glassen. Jag vill också ha så många smaker att välja mellan!

2008-11-08 @ 17:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0