Fy skäms!!!

Nu måste ni skärpa er, ni måste börja läsa bloggen igen och KOMMENTEEERAA!!
Kommentera bara i största allmänhet eller kommentera det jag skriver om, bara ni kommenterar och ni måste börja läsa bloggen igen, läsarna rasar varje dag, inte roligt att skriva då...

Idag var morgonen vanlig, jag försov inte mig idag faktiskt :)

Susie berättade dock för mig om lite saker jag borde göra, jag ska ju inte jobba så mycket i helgen så därför ska vi kompensera för det genom att jag jobbar mer nu i veckan. Vad kul, hon uttnyttjar verkligen mig till sista minuten, jag måste jobba så nära 45 timmar i veckan som möjligt. Vi får nämligen inte jobba mer än 45 timmar i veckan men kan man jobba 44.5 är Susie rätt nöjd i alla fall. Så eftersom att familjen ska iväg till någon stuga i helgen och jag då blir ledig så måste det ju kompenseras för tio förlorade arbetstimmar. Därför ska jag tvätta lite mer, under dagarna, jag ska organiserar pojkarnas garderob och avgöra vilka kläder som ska slängas samt plocka undan där. Eftersom att Charlie kissat i Susies säng inatt så måste det ju tvättas under dagen, dessutom ville hon att jag skulle bädda hennes säng men sen kom hon på något om att det behövde vädras så jag slapp det. Jag kan ju säga att jag är 100% säker på att det inte är min uppgift att tvätta hennes lakan och bädda hennes säng. För att klargöra ännu mer att jag jobbar mycket kan jag tillägga att jag varit i familjen i 32 dagar och jobbat 29 av dessa. Inte helt säker på om jag räknat rätt men jag tror faktiskt det.

Det känns hyfsat att vara här nu, bättre än innan men inte särskilt bra, det får mig att fundera på vad jag ska göra här, jag hade inte riktigt föreställt mig att mitt år skulle vara så här. För att nämna en grej som jag inte väntat mig, det kanske är lite löjligt men familjen snålar som bara den, det hade jag inte väntat mig. T.ex så kan Susie stå och leta efter det absolut billigaste av någonting fast att det skiljer kanske 10 cent. Jag måste också betala bensin själv fast att det enda jag gör nu för tiden är att köra barnen överallt.

Jag kunde inte somna igår heller, det är ganska ofta som jag inte kan somna så istället ligger jag och funderar på allt möjligt. Eller egentligen är det väl så att jag inte kan somna eftersom att jag redan då funderar på någonting. Som sagt, allting står inte helt rätt till och då börjar man lätt fundera på allt möjligt.

Jag såg aldrig GG igår, de nya avsnittet fanns inte på datorn ännu, så istället såg jag massa intervjuer med skådisarna. Tydligen hade killarna i serien varit på promotion turné i Europa, de besökte London och...Stockhooolm, synd att man inte var där. GG är min nya favorit serie, fy vad trevligt det skulle vara att få vara med i GG som skådespelare, det är min nya dröm tillsammans med att bli au pair åt Obama eller Martin...

På tal om nya favoriter så har New York City ersatt Berlin som min nya favorit stad. Gud vad jag vill uppleva julen i NY, det är en super trevlig och mysig stad trots 10 miljoner invånare...

Jag har utropat totalt köpstopp denna veckan, eller jag kanske måste klippa mig och jag kanske köper något litet på coldplay men jag ska inte spendera några större summor iaf. Det ska jag ju faktiskt inte göra före Charlies födelsedag om två veckor. Jag är rätt optimistisk om att klara det faktiskt

Jag måste komma ihåg att skicka en "önskelista" på saker som jag vill att mina föräldrar ska skicka till mig i jul

Man missar mycket där hemma när man är här borta. Fredrik Fridman har tydligen flyttat hemifrån och flyttat in med sin bror, undrar vad mer man missar förutom en jäkla inflyttningsfest då...

Igår morse var här minus 7 grader och ungefär lika kallt på kvällen. Runt 0 grader på dagen, men herregud vart är detta på väg.

Nu måste jag lämna er och gå ner och göra mig redo, ska iväg och handla lite på Sam´s club nu. Funderar på om jag ska köra och träna efter det eller om jag ska ta det ikväll...

"To see what it feels like now..."

Kommentarer
Postat av: Anonym

du kanske skall ändra ditt skrivande från en stor deckare till en söt pocket bok bötte

2008-11-11 @ 18:01:29
Postat av: Sis.

Herregud, den där Susie är allt en liten Latfia.. kan ju inte vara möjligt att du ska behöva göra allt de där.

Duktigt av dig att du utropat köpstopp.. men vi får väl se hur det går me de va ;)

2008-11-11 @ 19:34:22
Postat av: carro

förlåt för att jag inte har läst och kommenterat din blogg.. men jag har faktiskt inte haft tid! men ditt förra inlägg var roligt.. :) skrattar så fort jag tänker på det!

2008-11-11 @ 21:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0