Hoppas på det bästa

Hej hopp...

Idag har dagen faktiskt varit lite olika andra...
Ja morgonen också, jag försov mig tjugo minuter idag, tror inte att Susie är för nöjd med mig, hon tycker nog att det händer alltid. Det har faktiskt bara hänt 2.5 gånger...Idag räknas som en gång, sen är där en annan gång som räknas som en gång men det var på grund av att jag trodde att jag började senare. Så jag var i tid till den tid jag trodde jag började bara det att jag skulle varit en halvtimme tidigare. Sen en annan gång har jag sovit över fem minuter vilket bara räknas som en halv gång...

Efter att barnen kommit iväg var min dag sig lik, jag såg lite på tv, använde datorn lite, åt lite, sov lite. Mellan allt detta körde jag också Joey till skolan.
Sen kom de hem, något som var nytt med det var att en granne ska hädanefter hämta Joey eftersom att hon ändå hämtar sin dotter. Så jag slipper köra till skolan och hämta honom, nu ska jag bara lämna honom. Kunde varit tvärtom, hade varit bättre men detta är ändå skönt.
Gjorde Sammys läxor, han var mycket duktigt idag. Sen lekte vi en kort stund innan vi åt lite, därefter körde vi till en restaurang där Comcast (kabel-tv bolaget som susie jobbar på) samt ESPN (sportkanal) hade en inspelning av en intervju med Minnesota Wilds (hockeylaget i minnesota) målvakt (Josh Harding). De pratade lite sen fick publiken ställa frågor och få tröjor etc. signerade. Sammy frågade om de hade några svenska spelare i Wilds och berättade att han hade en svensk au pair. Gissa vem som fått honom till det? Joey å andra sidan, trängde sig före en tjej och ställde den fråga hon tänkt ställa så att hon började gråta:) Vi får väl se om något av detta kommer med på tv...
När vi sen körde hem igen var det ganska lugnt, lite wii och sen sängdags.
Charlie fyller sex år nästa onsdag, idag sover han med blöja...Susie låter varje kväll en av pojkarna sova med henne när Mark är borta och idag var det Charlies tur men eftersom att han kissat på sig de två senaste gångerna han sovit med henne så får han alltså ha blöja idag.

Något annat ovanligt som hänt idag är att min mobil har ringt...TVÅ GÅNGER.. Min svenska mobil då, har ingen amerikansk ännu.
Först ringde Landskronahem och lade på så fort jag svara??
Sen efter ett tag ringde det igen, och eftersom att jag såg på tv var jag på väg att inte svara, misstänkte att det var Landskronahem igen men det var det faktiskt inte.
Istället var det min pappas kusin, de hade typ inte pratat på 40 år eller nåt men så ringde kusinen till min pappa förra veckan, de hade hört att han släktforskat och ville fråga om det. Sen började de prata lite om sina barn. Då berättade pappa att jag var här, då sa kusinen att hon och hennes syster eller vad det nu var skulle hit till minnesota denna veckan för att släktforska. Så nu ska vi nog äta middag imorgon, galet måste jag säga...Men roligt!!

Annars har jag inte så mycket att berätta. Vill verkligen här ifrån nu, efter att beslutet togs har jag bara velat komma härifrån. Är dock mycket rädd för att jag inte hittar ny familj och måste åka hem, det vill jag absolut inte. Min LCC trodde inte att jag skulle ha några problem utan hon skulle rekommendera mig och dessutom kolla om där var många familjer i behov av au pair innan vi startade letandet. Jag hoppas också som bara den att jag hamnar i NY, vilken dröm det hade varit att hamna där, vilken stad det är alltså. Kollade idag och hittade en familj idag som bodde på manhattan, hur fint hade inte det varit. Tyvärr var det inte med EF

Kan också berätta att jag saknar gullstrand och skolan, det var några underbara år. Såg bilder någonstans från studentfesterna eller kanske till och med en filmsnutt och vilka tider det var...

Idag träffade jag Marks styvpappa, känns mycket konstigt att sitta och berätta att man ska stanna och ljuga lite om hur man trivs etc när man vet att man ska härifrån, men barnen ska ju inte ha reda på det ännu så det är ju inte helt officielt så att säga...Har också känslan av att jag kommer få svara på ett x antal sådana frågor till innan min tid här är över.

En bra sak är iaf att jag har massa ny musik på datorn nu, kanske 300 nya låtar.
En dålig sak är att den förbannade dollarn bara verkar bli dyrare och dyrare. Den är uppe i hela 8.2 nu...Fyy!
XOXO

"When you get what you want but not what you need"

Kommentarer
Postat av: Mamma

Håller med dig om att det skulle vara roligt om du hamnade i NY. Det hade varit mkt trevligt att få besöka NY. Trevligt att du skall träffa pappas kusiner och vem vet vad dom hittar i sin släktforskning.



Kram Mamma

2008-11-20 @ 16:27:31
Postat av: Anonym

Inte säker på att jag vill veta vad de hittat i sin forskning men hälsa dem så gott. Håller tummarna för att det löser sig med ny familj.

P.S de är inte systrar, endast kusiner precis som jag.

2008-11-20 @ 18:05:25
Postat av: Sis

Sjukt att en sexåring (snart) använder blöja!

Björn, lilla Björn.. nu hoppas vi alla att allt går bra för dig & att du hittar en ny, bra familj snart. Bara den inte är i Washington.. för då har vi inte råd att åka dit & hälsa på.. haha :D

2008-11-20 @ 20:15:43
Postat av: Rebecca

Tack så mycket :D

2008-11-20 @ 23:29:04
URL: http://rebeccasoderstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0