If I were I boy?

Hello again!

Kanske lite lustig rubrik och kanske inte helt passande men jag valde den ändå. Gillar låten så

Mina avlägsna släktingar ringde till slut idag, eller egentligen kanske de inte är så jätteavlägsna, de är min pappas kusiner, då bör det vara min högst okända nästkusinerns föräldrar... Inte så långt bort i släktträdet...

Iaf de ringde, de har nu kommit tillbaks till Minnesota efter en tripp till Wisconsin och bor på ett hotell i Eagan som inte är så långt härifrån.
De planerade om vår träff till imorgon, så efter jobb imorgon ska vi ut och äta någonstans i närheten. Hela denna historien är ju lite märklig men det ska bli mycket roligt att träffa dem iaf.

Vår planerade träff blev ju inte av idag så istället ringde jag Silvana och vi körde med min "enljusade" bil till Café Latte. Mitt ena framljus på bilen har slocknat om ni undrar. Kanske inte helt bra att köra i mörker då när polisen ofta syns till här, men men får hoppas att jag kan smita undan med min svenska bakgrund som skuld om de stoppar mig.
På café latte intogs återigen en Chocolat Hazelnut Latte, mycket god, till den provades en ny tårtbit som även den var superb. Jag såg också att de en steamer med namnet "swedish", den var smaksatt med sirap (tror jag) kanel och kardemumma samt vispgrädde. Får kanske prova den en dag, någon som vet om dessa ingredienser har någon speciell koppling till Sverige som de inte har med andra länder?

Under vår fika pratade vi lite om barnen och jag kom på att "mina" barn är väldigt roliga. Historien om suspensoaren och konversationen om de nedre regionerna kom upp igen och den är fruktansvärt rolig. Något som slog mig var också att mycket är roligare på engelska...Till exempel att höra Joey säga "sparka mig på pungen" tror jag inte vore hälften så roligt som det var att höra honom säga "kick me in the nuts"
Joey är absolut den roligaste av de tre små liven, han är alltid så entusiastisk och säger alltid roliga eller gulliga saker. Ett annat exempel på roliga saker han är sagt kan ni få här:
I förrgår  och någon annan dag så slog han eller sparkade mig i huvudet när vi lekte, i förrgår började det blöda och jag frågade han varför han gjorde så...Det tog ett tag, först ville han inte svara sen sa han "It´s not me, it´s my brain"
Jag sa åt honom att sluta iaf, så igår sa han till mig på morgonen, "today i won´t hit you or hurt you". Han lyckades att inte slå eller skada mig under hela dagen och på kvällen var han lite nöjd över det och sa "You know, I didn´t hit you today"

Säga vad man vill om barnen men roliga är det, det kan ingen ta ifrån de :)

Susie kom också hem under min óväntade fritid idag och när barnen inte kom hem fick vi chansen att prata lite om allting. Det är konstigt hur bra allting känns och hur lugn Susie är, hon har inte varit alls likadan sedan jag berättade om mitt beslut. Hon berättade dock idag att hon ville att jag skulle stanna till dem hittat sin nästa au pair vilket troligen inte blir förrän i Januari. Jag vet ju inte om det är något jag vill men där är en grej som gör att jag kan gå med på det. Jag kan gå med på det om det är möjligt att förlänga den period på tre veckor som jag har på mig att hitta en ny familj. I så fall får jag ju tid på mig att hitta den nya "perfekta familjen" i den perfekta staden (NY) och behöver inte tacka ja till en familj som inte känns helt rätt bara för att inte behöva åka hem.
På tal om NY har en svensk au pair kollega flyttat dit nu, det är ju rätt sjukt att hon i sin blogg skriver "Imorgon ska jag till stan för en lunch med lite tjejer" Det i sig är ju inte så sjukt, det sjuka är att hon benämner New York F..k.ng CIty som stan, det vill jag också gööööra!!!!

Annat jag kan berätta är att jag har massa ny musik (som jag berättade igår) och därmed massa nya favoriter...
John Legend - If you´re out there är en superlåt
Diverse låtar av James Blunt är superbra
The Killers nya album är trevligt
Beyonce - If I were a boy är en mycket bra låt därav rubriken
Oasis nya album också trevligt
Likaså Keanes nya album
Andra diverse låtar jag inte vet namnet på just nu från skivor som "future dance hits" och The best of Hip Hop/R & B/pop" t.ex. Insomnia med craig david.

Dessutom har jag hittat ett nytt band som är megabra, kanske den största favoriten och överraskningen av alla nya låtar/band. Jag tackar Robin för detta tips för Glasvegas är nämligen underbara...
Har också en ny favoritradio-station som spelar massa bra låtar.

Imorgon ska jag prata med Eric Noren på skype, jag kommer få hemlängtan då, jag får det när jag pratar med mina vänner men det ska iaf bli otroligt skönt att få höra en väns röst igen...

Jag ska avsluta detta inlägget med att ställa en fråga:

Hur kommer det sig att min far har kommenterat mitt förra inlägg klockan 04:38??? En TORSDAG???? Eftersom att han ändå verkar vara uppe kan jag lika bra ringa och fråga honom nu...

Nu ska jag nog titta på privileged som verkar vara en bra serie

Kommentarer
Postat av: Lina

glasvegas är bäst!!!!

2008-11-21 @ 19:20:05
URL: http://linala.blogg.se/
Postat av: Pappa

En kort kommentar till B:s kommentar om mina morgonvanor. Vaknade pigg och utvilad, tänkte eg bara hämta tidningen men såg att datorn stod på så jag passade på att tippa fotboll och hästar. Har provat alla tipsvarianter utan framgång så detta känns som ett nytt grepp. Kan ha varit den förestående begravningen som gjorde att jag inte kunde somna om. Men visst var det på fredagsmorgonen och inte på torsdagen ??

2008-11-22 @ 10:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0