Jag måste sluta påverkas!

Jag påverkas hyperlätt av försäljare, antingen tvingar de mig till att jag köpa och jag vill inte såra dem så då köper jag det. Annars kan jag typ köpa grejer för att de inte ska bli besvikna eller för att jag tycker synd om dem :P

Det måste jag sluta med hahaha.

Idag hjälpte jag barnen till skolan, fick ju också gratulera Susie som fyller år idag. Någon mer fyller år denna veckan, tror det är någon som fyller år på torsdag och någon på fredag. Ja just det, Mark fyller år på fredag. Då var det nog ingen annan som fyllde år denna veckan.

Efter att ha skickat iväg dem så slumrade jag till i 20-30min framför teven. Jag satt och tittade på massa nyhetssändingar inför valet imorgon, först tittade jag på CNN men sen sa Susie till mig att titta på Fox istället för att de av någon anledning var bättre. Susie var förresten ledig idag för att shoppa lite någonstans så det var därför hon var hemma.
Efter att ha bytat till fox och tittat på deras nyhetsändningar lite längre än en halvtimme kanske så märkte jag att de bara haft inslag om McCain. Jag undrar varför republikanen Susie ville att jag skulle titta på fox istället för, vad jag uppfattade det som, det lite mer objektiva CNN.

Gick efter en snabb frukost ner och gjorde mig klar sen körde jag iväg till mall of america, tänkte ju äta en liten lunch där och hitta något till susie. Istället för lunch till mig och present till susie köpte jag lunch till mig och ansiktsprodukter till mig för 600kr. Kanske inte vad jag hade planerat direkt men den jävla försäljaren fångade mig. Han hade någon släkt i sverige eller vad det var och kunde lite svenska och snackade massa goja, men men det var ju faktiskt så att jag behövde ansiktsprodukter. Maten här är nog inte den bästa för hyn så det var ju trots allt värt ett besök. Han gav mig faktiskt en present också värd 40 dollar. Dessutom försökte han lura mig till att handla julklappar till min syster och mor för typ 100 dollar till men då sa jag nej, det vill jag faktiskt inte ha. Bra gjort av mig. Efter att sen ha provat på lunch på en thailänds restaurang så bestämde jag att nej, nu är det köpstopp. Fram till Charlies födelsedag den 26:e november ska jag inte köpa någonting förutom biljetter till oasis och the killers vilket i och för sig blir en del.
För övrigt ska jag inte handla några kläder eller liknande, jag måste ju fortfarande klippa mig och liknande i och för sig.

Efter lunchen började också den där underliga, obeskrivliga känslan söka sig fram igen. Kan inte riktigt komma på varför den spökar. Den är inte rolig iaf.

Jag tog bilen och körde till IKEA som låg tvärs över gatan, tänkte ju egentligen bara besöka avdelningen med svenska varor men gick en liten runda också. Kunde kanske hitta något till Susie här.
Jag inhandlande ett doftljus till mig och fyra vinglas till Susie, hon gillar ju verkligen vin så vinglas var typ det enda jag kunde komma på.
Sen gick jag ut till svenskavdelningen igen, jag tog en sväng där innan jag inledde shoppingen på själva ikea.
Gud vad det fick mig att längta hem när jag gick där och titta på marabou-choklad, kalles kaviar, pepparkakor och lite annat trevligt. Det var verkligen roligt att gå där och titta men jag längtade hem som bara den när jag såg allt. Magkänslan blev ju inte bättre då. Köpte en påse Ahlgrens bilar iaf som ska provsmakas snart.
Styrde hemmåt efter det, hade inte ens GPS:en med mig idag, lyssnade givetvis på coldplay i bilen också.

När barnen kom hem sen och skötte sig utmärkt och läxorna gick bra blev jag på mycket bra humör. Inget klabb eller gnäll så allt var frid och fröjd. Charlie ville sen leka hos en kompis så jag körde och lämnade honom och hämtade upp Joey på vägen. Sen var vi ute hela eftermiddagen och lekte. Fullkomligt underbart väder, varmare än i helgen, det var nog närmre 25 grader. Vi spelade lite baseball (fick så bra träff att bollen försvann), jag provade kasta en football (det gick inte så bra), vi åkte lite rollerblades och jag spelade lite landhockey, jag spelade lite basket, vi krattade ihop en stor hög av löv som vi (mest barnen) hoppade i och det var en allmänt trevlig eftermiddag.

Efter maten har dem gjort sig klara för sängen och nu sitter vi och tittar på ett barnprogram på tv. Susie ska på ett litet födelsedagsparty med några vänner idag så hon kommer inte hem förrän lite senare så jag måste lägga barnen själv. Det är sängdags om 20min får väl hoppas att de lägger sig relativt frivilligt och inte springer runt idag.

Dagens punkter

När Sammy kom hem från skolan idag frågade han "do you know it´s election tomorrow?", jag svarade ja, sen frågade antingen jag vem han ville skulle vinna eller så bara berättade han det. Så här lät den efterföljande dialogen iaf.
"I want barack obama to win"..."Why?".."Cause, he is... cooler.... and brown".

Idag har jag diskuterat lite saker med Susie, hon ska ändra sitt medlemskap på gymmet så att jag kan träna för 15 dollar i månaden.

Tydligen var det väldigt enkelt att ta reda på vilka nummer som ringt till en. Hon loggade bara in på någon sida och där hittade hon Justins nummer. Jag ringde honom och han skulle ta reda på när det passade honom och hitta en trevlig match sen skulle han höra av sig om ett par dagar. Trevligt.

The killers biljetterna till NY är redan slut, lutar nu åt att jag ska se dem i Washington, hoppas verkligen jag får se dem nu, men det löser sig alltid. Susie trodde att flyg tur och retur skulle bli för dyrt och föreslog att jag istället tog bilen. Bötte ska förhoppningsvisa roadtrippa till washington i Januari för att se the killers alltså. Blir en bra chans att se washington också...

Imorgon ska jag åka skridskor har jag bestämt mig för, undrar hur det kommer att gå...

Begriper inte den där magkänslan som förföljt mig hela dagen trots att det varit en mycket bra dag

Kanske har glömt att nämna något men men ni klarar er nog ändå.

"If you love me, won´t you let me know?"

Kommentarer
Postat av: Pappa

Jag ska ge dig ett shoppingtips som du kan leva efter fram till den 26:e. Var gång du kommer in i en affär så tänker du så här "Vad hade farsan handlat idag då".

2008-11-04 @ 08:35:40
Postat av: Malin

Vissa dagar är nog lite så Björn även om man har en bra dag! :) Jag hoppas också ayy Obama vinner men inte av samma anledning som Sammy! haha, även om det var en rolig anleding :D haha

2008-11-04 @ 14:27:05
URL: http://malinprevolnik.blogg.se/
Postat av: Faster

Se upp Björn! Följ inte din fars råd till punkt och pricka, jag är rädd att skulle du följa hans råd helt vad det gäller shopping får du så mycket pengar över att du inte vet vad du ska göra av dem till slut.Det är klart att ett mellanting hade kanske inte varit så dumt. Ha det bra.

2008-11-04 @ 15:43:18
Postat av: Sis

Björn.. jag vet att du bara försöker att reta upp mig ( & kanske ngn mer..) när du skriver att det bara är Mark som fyller år denne vecka. Men, jag tänker inte gå på det :)

För övrigt borde du lära dig lite av din bitchiga syrra, vad gäller försäljare; ringer dom, lägger man på. Befinner dom sig i en butik, nonchalerar man bara dom & går vidare. Jag lovar.. du kommer att tjäna på att lära dig det ;)

Snålt att du inte handlade julklappar till oss när du ändå var igång & slösade...

2008-11-04 @ 19:30:12
Postat av: Mamma

Måste medge att jag blir lite nyfiken på vad det var för julklappar försäljaren försökte lura på dig till mig och Lotta. Undrar lite var du har fått din shoppingådra ifrån skall jag ta på mig lite av den kanske?

2008-11-04 @ 19:34:27
Postat av: Mamma

Måste medge att jag blir lite nyfiken på vad det var för julklappar försäljaren försökte lura på dig till mig och Lotta. Undrar lite var du har fått din shoppingådra ifrån skall jag ta på mig lite av den kanske?

2008-11-04 @ 20:44:29
Postat av: Mamma

Har funderat på din otäcka magkänsla, det kan finnas flera orsaker.

Du längtar hem !

Du längtar bort !

Du har gått o blitt kär !

Du har ätit något olämpligt !

Du har ätit något lämpligt !

Du har fått mage ??

eller så är det rent av bara så att du inte har

shoppat på länge.

Ha det bra, hoppas inte att Susie blir alltför besviken när Obama vinner.

2008-11-04 @ 20:53:26
Postat av: Pappa

Strul med gemensam dator, maganalysen är gjord av pappa, den skall inte mamma ha skullen för.

2008-11-04 @ 20:54:47
Postat av: Moster

Hrm, ja vem är det som fyller år på torsdag????

Gissar att du redan har köpt en present!:-)

Det är ok med en Urban Jungel vagn till Michaela!

Cecilia

2008-11-04 @ 22:13:59
Postat av: Lina

Blev Susie arg över Obama? Haha. Jag är glad iaf :) Ullis fyller faktiskt år idag.... ;)

2008-11-05 @ 09:41:59
URL: http://linala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0