Joey and Phoebe

Slutet på the guardian var onödigt, men kanske lite oväntat. Det är ju i och för sig bra när det är oväntat men det var ändå inget bra slut

Som jag skrev innan så skulle jag alltså iväg och handla lite, så jag gjorde mig färdig och stack iväg. Körde direkt därifrån till banken så att jag kunde få en speciell check som Susie behövde för att fixa med automatisk överföring varje vecka. Från banken körde jag sen till Best Buy, jag skulle dit för att fråga något om min dator men det glömde jag när började titta efter massa roliga serier. Eftersom att serierna var ganska dyra, även äldre serier och säsonger så fastnade jag inte direkt för något förutom GG och scrubs...
Jag fick sen köra hem om och slänga in varorna jag köpt innan jag körde och hämtade joey och släppte av honom på skola.
När jag kom hem igen var det lunchdags, ohh herregud vilken lunch det var. Det slog mig tidigare under dagen att Joey och Phoebe gör en god sandwich i ett vänner-avsnitt. Jag tänkte att det var något jag kunde försöka idag när jag inte skulle spendera några pengar på mcdonalds eller liknande.'
Jag gjorde mig två dubbelmackor, mitt egna påhitt med nutella och jordnötssmör som man värmer i mikorn, mycket gott. Sen provade jag också göra en J & P inspirerad macka. En dubbelmacka med tre skinbitar, två bitar kalkon, två skivor ost, två tomatskivor och lite mayo och senap...Fy för sören vad gott, kanske den godaste lunchen jag ätit i Amerika.
Jag tror inte jag bloggar ikväll, ska försöka sova lite så därför kan jag berätta redan nu vad jag ska göra...

Sammy kommer hem om en halvtimme, han gör lite läxor sen hämtar vi Charlie och Joey på skolan därefter äter de ett litet snack sen gör Sammy läxor, därefter leker vi lite, sen gör jag mat, därefter leker barnen medan jag gör hushållssysslor. Sen hjälper jag dem att bli klara för sängen. När de kommit i säng kör jag och tränar, ska försöka springa tre mile idag och simma 20 varv igen om jag inte kör styrka istället...Eftersom att far min återigen ska träna Landora så får jag nu träna mig i form för hans skull juu...När jag tränat färdigt kör jag hem, tittar på tv och lägger mig...

Ha det bra Schweden...

Coldplay på fredag

"Just be patient, don´t worry"

Kommentarer
Postat av: Pappa

Det är synd att du tappar läsare nu när bloggen börjar bli roligare igen att läsa, under en period var det lite mycket upprepningar av ganska ointressant dagliga sysslor, även om det oftast är så livet ser ut så räcker det ibland med att uppleva det själv. Man giter kanske inte läsa om andras slentriandagar.

Ett tillrättaläggande är på plats, jag skall INTE börja träna Landora. Skall stötta som lagledare då och då. Nu skall vi ut och titta på nya färger till nedervåningen.

2008-11-12 @ 16:15:32
Postat av: pappa

Några korta kommentarer till gårdagens blogg som jag p.g.a avarbete missade. Inte f-n kan det vara rätt att du skall stå för bensinen helt och hållet även om den är billigare än här. 29 arbetsdagar utav 32 är inte heller just. Man skall va snäll men inte dum. Får du inge rätsida på henne så ta mina kusiner till hjälp om de dyker upp.

Försök få ihop din önskelista i tid, men tyvärr Mammas mat får vänta.

2008-11-12 @ 18:33:18
Postat av: Sis.

Jag måste erkänna att det som fångade min uppmärksamhet mest i detta inlägg var att Pappa ska börja träna Landora ige, tur då att han klargjorde saken.

För övrigt håller jag med om att det är synd att du tappar läsare, men strunta i det Björn. Man har till stor del en blogg för att ventilera alla tankar & känslor som snurrar runt inuti en.

Självklart vill man ha många läsare, men sånt kan gå upp & ner.

Jag tycker iaf att det alltid är så skoj att komma hem & läsa din blogg.



Kan kanske ha ngt att göra med att jag är din syrra :)

2008-11-12 @ 22:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0