Paris Hilton

Gissa vem som sett Paris Hilton på Macy´s?
En svensk au pair kamrat till mig...:) Ett tag trodde ni att det var jag vaa?
Jag har iaf handlat på Macy´s fast inte det macy´s i san francisco där Paris Hilton synts till...Sjukt iaf att man bara lyckas se henne, men jag ska ju antingen bli Obamas, Beckhams eller Martins nästa au pair så det stör mig inte så mycket...

Annars har min dag varit sig lik. Jag råkade försova mig imorse igen, inte med 30 minuter men 12, inte så bra. Förstår inte vad som hände med min klocka idag...Efter att ha skickat iväg barnen åt jag lite frukost själv och satte mig i fåtöljen framför el telvision. Just nu stör det mig supermycket att jag inte kommer på vilken film jag såg först, så det var ju tur att jag kom ihåg att det var epic movie. Därefter såg jag höjdpunkter från veckans Champions League och med 5 min kvar av det somnade jag..Vaknade kanske 3.5h senare och började då titta på the guardian efter att ha sett färdig CL höjdpunkterna. Det var en mycket bra film faktiskt, att jag inte har sett den tidigare...Måste se färdigt den imorgon eftersom att lunch och barnens hemkomst gjorde att jag inte kunde det idag.
Sen när barnen kom hem var det samma visa, läxa, snack, joey, kompisar, lek, mat, bad, säng....
Lite roliga kommentarer fick jag även idag när jag fortsatte att visa lite bilder på min data...
Denna gången var det bilder från en ny mapp men där var även lite foton från au pair skolan där också. När Johanna dök upp på bild denna gång så undrade de inte om de var min flickvän som de gjorde sist. Istället undrade då: "Is that your sister?" ..."no"...dem har sett bilder på min syster innan och vet väl att hon är blond så alla blonda måste ju vara min syster...När där sen dök upp en bild på min gamla klasskompis Malin L så undrade de igen "Is that your sister?" De hade nu bytat ut jakten på min flickvän till en jakt efter min syster...Men de kunde ändå inte riktigt släppa flickvänsspåret, de tog det till och med en nivå till. När där dök upp en bild på mig och kära Carro från balen så undrade de vad vi gjorde, när jag då berättade att det var bal och Carro var min baldejt så frågade de sen: "Did you marry her then?" Hahaha gud vad jag skratta, alltså Carro om du nu läser detta så skrattade jag inte riktigt åt att vi skulle vara gifta, eller kanske det med men mer åt barnens lite oförstående bild av det hela vilken var rätt komisk...Senare dök där upp en bild på mig, Malin P och hennes pojkvän Coffe. Då utbrast Sammy: "Who´s that" och syftade på coffe, jag förklarade då att Malin och Coffe var ett par och att han då hette Christoffer, då säger Sammy "He looks dumb"..Jag frågade "Why"...."Well I don´t know, he just has a dumb face". Jag skrattade då ännu mer än när de undrade om jag var gift...Gud det är verkligen roligt att visa dem bilder och höra deras kommentarer.

Efter att barnen kommit i säng sprang jag ner och tog vad jag behövde sen körde jag till YMCA, ska verkligen försöka hålla mig till mitt schema att träna varje dag även om jag missade igår...Idag sprang jag två miles, förra gången var det bara en mile så nu har jag ökat takten. Dessutom simmade jag minst 20 längder till skillnad från de 14 jag simmade i lördags. Nästa gång siktar jag på att springa tre miles, dock tror jag inte att jag orkar simma längre än vad jag gjorde idag efter att ha sprungit tre miles. För er vetskap kan jag informera er om att en mile är ungefär lika med 1.6 kilometer.
När man springer så springer man runt delar av anläggningen fast en våning över, men vid vissa delar är där typ öppet mellan löparbanan och då t.ex. basketplanen. Denna gången spelade två-tre tonåringar basket, när jag sprungit något varv kallade de på mig som om de kände mig. jag hörde inte riktigt vad de skrek men men, jag sprang vidare iaf, därefter sade dem något till mig varenda gång jag passerade basketplanen. Hade lite svårt att höra dem så jag vet inte om de trodde att jag var någon kompis eller om de bara skojade med mig och typ hånade mig. Ingen aning faktiskt även om mina misstankar lutar lite åt de senare...Jag såg även den olympiske löparen men denna gången spelade han basket, inte med de tonåringarna dock...
Efter att först ha sprungit och sedan simmat hann jag även med att ta en lång dusch och basta lite. Det är skönt att bara ha lite tid för mig själv och jag älskar att träna när där inte är mycket folk, återigen var min bil den enda på parkeringen när jag kom ut...

Körde hem igen och satt som vanligt vid datorn, jag ska nu forstätta använda datorn, tänkte nämligen lägga mig i sängen och se det nya GG avsnittet, säg till om ni vill veta vad som händer.
Till nästa gång vi hörs så får ni ha det så bra...

Just det, glömde berätta om lite annat bra som hände idag. Justin ringde, han hade tittat efter lite hockeymatcher men det verkade svårt. Fast sen hade någon av hans kompisar tydligen säsongskort så kanske kunde vi få någon biljett därifrån. De skulle gå att lösa iaf men eftersom att han inte visste vilken match vi skulle så eller när den gick så tyckte han att vi kunde träffas innan det ändå. Han skulle bara få lite mindre att göra på jobb, han var tydligen i arkansas? nu...

Det var något annat jag också glömt, men eftersom att jag inte kommer på det nu heller kan jag nämna namnet på en au pair i min grupp. Läste precis det och tänkte att det kunde vara intressant för er att veta. Här kommer det iaf, jag ursäktar mig på förhand för eventuella stavfel
Mmamotshwanedi Pearl Motshwanedi, hon är från Sydafrika, en annan i min grupp som är från Thailand heter Onuma Lappakittaro och en tredje, också från Thailand heter Rujired Kwan Mongkonsongchai. Undar hur konstigt Björn låter för dem egentligen...

Kom förresten på vad det var jag tänkte på. Roligt att läsa min fru Carros kommentar om väggarna. För att förklara (och svara på syrrans fråga) så vet jag inte om det är under uppbyggnad eller om de tänker låta det vara så eftersom att det ändå bara är barnens lekområde och au pairens område....

På fredag är det COOOOOOOOOLDPLAAAAY för min del, ville bara informera er som möjligen missat detta. Att ösa coldplay i bilen och veta vad som väntar är en fantastisk känsla.

"And since I fell for that spell"

Ps. Citat mitt i mina inlägg finns ofta där utan ha någon direkt kopling till mina känslor. de kan helt enkelt bara var där utan anledning medan de citat jag avslutar med istället för att inte säga alltid så åtminstone ofta har någon koppling till hur jag känner och därför också finns där av en anledning. Ds.

Här kommer bilden från balen, "dum face" och båten till frihetsgudinnan, det var de bilder som kommenterades idag

På väg till frihetsgudinnan med Hanna och min syster? (Det är nog mer likt än nästa kandidat iaf)


Denna bilden kommer jag också ihåg att de kommenterade, tyvärr kommer jag inte ihåg vad, så det var kanske inte så roligt men bilden är rolig iaf
Detta var nog vår roligaste kväll under hela NY veckan. Vi lekte massa lekar. Sjukt skoj

Coffe with the dum face?


De undrade också om Jesper här var min bror


Min dejt till vänster om mig är min fru och tjejen till höger om mig är min syster eller hur var det nu ?



Just det, när där kom en bild på mig och mina lilla bebis 08:a kusin så sade sammy också att det inte bara var coffe som looked dum utan bebisar var dum, de såg inte bara dum ut, de var också dum. Mest för att de alltid grät, och då också grät när de såg honom eller någon annan. Men eftersom att de sade till oss på au pair skolan att vi verkligen skulle vara försiktiga när vi publicerade bilder på barn så väljer jag att inte publicera den bilden, det är också orsaken till att bilder på mina värdbarn inte publicerats. Har inte tagit upp det med Susie. Hmm kanske ska ta bort bilden på Jesper nu när jag tänker efter...

Ah jaa, n blev klockan alldeles för mycket så godnatt igen, GG kanske får vänta...

Och återigen en avslutning från coldplay, samma som ovan men det är ju viktigt att det blir det sista i inlägget så...

"And since I fell for that spell"

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du får visa fler bilder från hemmet och omgivningen omkring som jag skrev till dig igår. Skulle även vara roligt att se någon bild på barnen om det nu är möjigt.

2008-11-11 @ 16:14:25
Postat av: Sis.

Haha. Så roligt att läsa barnens kommentarer :)

2008-11-11 @ 19:39:35
Postat av: pappa

Tiden går väldigt fort när allt rullar sin gilla gång, men trots det så känns det som en evighet sen vi vinkade av dig på Kastrup. Föstår att du funderar på framtiden,ett år är väldigt lång tid och det är klar att man vill få ut så mycket som möjligt av det året. Har hört ryktas (SIS) att en del av dina NY-kompisar också vill röra på sig, stämmer det.

2008-11-11 @ 20:13:34
Postat av: fru carro

hahaha.. va bra att de är snälla och ärliga björn! :)

2008-11-11 @ 20:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0