Prospekt´s March!

Helloj!

Morgonen var sig lik alla andra morgnar. När barnen kommit iväg till skolan så åt jag frukost, tränade lite här hemma och lyssnade på musik. Sen plockade jag med mig allt jag behövde och körde till YMCA för att fortsätta min träning, tyvärr han jag knappt simma tio varv innan mina ben krampade och jag fick ge upp. Kanske tog träningen igår hårt. Hade kramp i benen hela kvällen igår iaf :p Men men det är väl ett tecken på att det har gjort nytta eller vad säger Landoras nye coach, har han någon expertis inom det området? Kan ju vara på sin plats nu...
Efter mitt korta besök på YMCA körde jag till banken och frågade varför min kort inte fungerat. Fick också konstaterat att det inte var saldot iaf. Istället var det någon irriterande jävla gräns som de hade på mitt kort. Tydligen kunde jag inte spendera mer än 100 dollar per dag, eller 100 dollar under en helg..Fan vad fjantigt, visst det var i och för sig för att skydda mig från att övertrassera samt att skydda mig om jag tappade bort kortet eller om det blev stulet men ändå? Det betyder att jag hädanefter måste planera alla mina inköp. Eller så säger jag bara till dem att ta bort spärren innan jag ska till Mall of America. För det var nämligen så man skulle göra, när man planerade inköp över 100 dollar fick man meddela dem, tyvärr har jag ju ingen amerikansk mobil så då måste jag besöka banken varje gång det händer...Något annat som är sorgligt är att jag inte har något social security number, eftersom att en flytt härifrån är nära förestående är det inte lönt att klabba heller. Hade jag haft det hade jag kunnat vara medlem i alla affärer jag handlar och fått massa rabatt.


Just det, jag fick ett litet ryck igår faktiskt, jag bytte inte till min pyjamas direkt utan jag gick ut och åt på applebee´s med Silvana och Katja, Pasta Alfredo med kyckling och broccoli. Mycket gott.


Efter bankbesöket körde jag 300m till en frisör där jag klippte mig, trevligt med drop in. En klippning var verkligen på sin plats, håret var ju helt långt innan. Kanske bara ovan vid min frisyr men jag har stirrat i spegeln efter min klippning. Som sagt antingen är jag bara ovan eller så saknar jag kusin Mias klippning.


Från Fantastic Sam körde jag sen till Target, tänkte handla Charlies present men väntar till imorgon istället handlade jag tre nya handtvål eftersom att mitt andra var slut och jag inte kunde välja bland de tre vilket jag ville ha. Fick nu en melon, en kashmere och en whipped frensh vanilla.

Det var ju inte det viktigaste jag inhandlade på Target utan givetvis var det viktigaste Coldplays nysläppta "Prospekt´s March" En cd-version av EP:n dem släppte med 8 nya låtar, otroligt bra som alltid när det gäller Coldplay.

Hem igen via Subway för en god lunch. Allt var som vanligt när barnen kom hem, det enda jag tänkt nämna nu är att Joey är mitt favoritbarn för stunden. Alla tre, dock Joey minst av alla, är dock väldigt otacksamma och ouppfostrade. De tackar aldrig för något, gråter så fort de inte får som de vill och väntar sig alltid att få som de vill etc. Men men de är ändå jättegulliga.


Nu på kvällen körde vi till "Funzone" eftersom att barnen var inbjudna dit. Det var faaaantastiskt, sjukt roligt. Det var precis som på film, ni vet en sån inomhushall där man åker rullskridskor på en rink till musik och ljus etc. Riktigt roligt, var precis som en modern av de filmer man sett där de hade rullskridsko-danser och party. Skillnaden var att majoriteten hade rollerblades istället för rullskridskor. Det var iaf jättekul och det är sjuukt skoj att åka rollerblades, speciellt under dessa omständigheter med lagom mycket folk, discolampor och discokulor etc. Spelades massa bra musik dessutom, gamla klassiker som "Jerk It Out", "Bye Bye Bye" etc. Det är definitivt något jag ska göra om jag får chansen.


Vad mer kan jag säga,

Förhoppningsvis kommer där bilder från kvällen senare


Jag sitter nu i min nya pyjamas, provar den riktiga pyjamasen eftersom att jag körde på shorts och t-shirt igår. Båda alternativen är otroligt sköna. Det saknas bara ett par morgontofflor, en morgonrock och en till överdel innan jag är nöjd med min pyjamas-outfit.


Jag älskar att handla smågrejer, accessoarer och sånt jag aldrig skulle handlat  hemma.

Det är jätteskoj att handla typ neccessärer, väskor, solglasögon, pyjamas, plånbok, klockor etc.

Ska definitivt handla mer sånt här eftersom att det är billigt och lätt att få tag i.

Exempel på sådant jag funderar att handla är till exempel är ett set väskor, alltså resväskor med tillhörande handbagage då, fler "hand"väskor, "förvaringslåda" (för klockor, plånbok, mynt etc.) någon cool accessoar till höger handled (förslag? Får inte var något tacky eller något som syns för mycket,), skärp, slips, och massa andra coola småsaker, roligt att impulshandla sådant.


Jag funderar också på att handla en samling med alla O.C säsonger eller alla vänner-säsonger, de är på rea nu, halva priset och man kan få Vänner för 1000kr och OC för typ 5-600. Ekonomin är redan hyfsat god och tar ett stort steg upp på fredag också med två löner på inkommande.


Dollarn sjönk trevligt nog idag från 8.4 till 7.9


Denna vecka handlar allt om Thanskgiving, barnen går bara i skolan imorgon också sen är de lediga och på onsdag ska vi köra till Marks mammas stuga i Wisconsin för att fira med släkten. Det ser jag faktiskt fram emot väldigt mycket, ska bli kul att få komma iväg lite och framför allt roligt att uppleva thanksgiving.

Inlägget blev längre än vad jag tänkt mig (som alltid) så ni ska få en bild på min pyjamas och min nya väska där även en relativt ny tröja syns


Tack och hej för mig


"There´s a wild wind blowing, on the corner of my street"

Wild-goalien Josh Hardin under Call of the Wild


New bag, även t-shirten är new


Samma sak, annan bild


Min nya pyjamas, härlig pose eller?


En annan bild på mig pyjamas, kanske inte riktigt sr hur den egentligen ser ut, är iaf en skjorta och ett par byxor, allt lite, lite stort men mycket mysigt.


Nu när jag satt och klabba med dessa jävla bilderna bestämde jag mig förresten för att slänga in bilderna på resdagboken för allas tillgänglighet


Kommentarer
Postat av: Anonym

vart går man in på resedagboken? Adress dit? användarnamn?

2008-11-25 @ 07:54:08
Postat av: Pappa

Denna evinnerliga shopping.

2008-11-25 @ 08:05:57
Postat av: Sis

Anar vi en Pappa som börjar ledsna på din shopping? :) Själv vill jag mkt gärna komma & hälsa på dig, fär att få shoppa lite! Nah.. såklart mest för att träffa dig.

Saknar dig faktiskt lite Lillebror, det är liksom så lång tid kvar..

Men det är alltid roligt att läsa dina inlägg när du trivs & verkar ha det bra.



Nu ska jag snart titta på Ugly Betty :)

Kramar Sis

2008-11-25 @ 19:48:24
Postat av: Anonym

Anar vi en Pappa som börjar ledsna på din shopping? :) Själv vill jag mkt gärna komma & hälsa på dig, fär att få shoppa lite! Nah.. såklart mest för att träffa dig.

Saknar dig faktiskt lite Lillebror, det är liksom så lång tid kvar..

Men det är alltid roligt att läsa dina inlägg när du trivs & verkar ha det bra.



Nu ska jag snart titta på Ugly Betty :)

Kramar Sis

2008-11-25 @ 19:49:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0