Snart helg!

Och vilken helg sen, den är mycket efterlängtad, troligen den mest efterlängtade helgen sen jag kom hit, herregud vad skönt det ska bli. Nästan två dagar utan någon förutom mig själv i huset. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på i helgen, jaa förutom coldplay imorgon då. Just det sen är det ju au pair möte på söndag och på lördag hade någon av Susies vänner au pair träff för deras nya au pair så det kanske blir ett besök där med...Där dök alltså upp lite mer än vad jag räknat med, kanske också hoppats på. Det hade varit bättre om allt detta dykt upp när familjen inte var hemma, jag tänker nämligen njuta så mycket som möjligt av den alldeles egna tiden när jag faktiskt kommer vara fri och kunna göra som jag vill...Därför är alla uppdrag förlorad fritid.

Dagen har annars varit sig lik, jag hade i och för sig huvudvärk vilket gjorde hela dagen till en lång och dryg, lite arg och tradig dag. Det löste jag i och för sig rätt galant med en tidig middag och två timmars filmkväll med barnen...

För att bara förklara lite eftersom jag insåg att vi alla har lite olika syn på berg- och dalbana visionen. Stupen brukar ju normalt sett vara det roliga när man åker en berg- och dalbana och bör kanske därför ses något positivt. Fast i min berg- och dalbanavision så symboliserar stupen hur mitt humör sjunker och är därför något negativt. Det kan ju bli lite jobbigt när man använder metaforer ibland så jag ville bara klargöra...

De flyttplaner jag haft tidigare som sedan lades på is ett tag har börjat synas i hjärnans produktiva tankecenter igen, jag tänker mer och mer på att jag troligen inte vill vara här men återigen "life is a rollercoaster". Jag måste ju verkligen säga att NY och Washington verkligen låter lockande men att även Kalifornien skulle fungera. Det händer lite mer kring storstäder som NY, Washington eller Los Angeles t.ex. än vad det gör i "the twincities" Där bör också finnas lite fler spännande au pairer där. Om inte så kan man ju för gods skull underhålla sig själv i NY i flera år. Varken familjen eller det sociala stämmer helt här heller.

På grund av min lilla huvudvärk orkar jag inte träna idag heller, istället ska jag se något Las Vegas avsnitt innan jag slänger mig i sängen. Jag låg back i mitt las vegas tittande så jag såg nog sex avsnitt imorse, det bästa med dem var att jag nog inte sett mer än ett av dem innan. Även om Ed är borta så flyter det rätt bra nu igen.

Jag måste också kolla upp hur dyrt det blir att åka till NY kring nyår, men nu ska jag återgår till Las Vegas.

Just det jag måste också nämna en annan lite dum sak jag hörde idag...Imorgon ska jag ju på konserten, med två andra. Vi pratades vid idag och hon föreslog att vi skulle mötas klockan sju vid byggnadens vänstra hörn...Problemet är att jag tror att byggnaden är ganska rund var hittar man ett hörn då? Låt säga att den nu är fyrkantig, femkantig eller någon annan form med hörn iaf. Hur vet man då vilket som är vänstra hörnet? Skitsamma egentligen för jag har ju biljetterna, Mohahaha

Här kommer också bilder som jag lovat


Bild från det huset där dem hade det fantastiska halloween-partyt


Bild från mall of america. Detta är verkligen inne på köpcentrumet


Bild på det sjukligt dekorerade huset på vår gata

"One day the sun will come out"

Kommentarer
Postat av: Pappa

Ha en trevlig kväll på konserten, hoppas du hittar vänstra hörnet. Passa sedan på att under din ensamma helg fundera över vad du verkligen vill.

Tyvärr finns det säkert små Susies lite överallt, men en ny ort kanske kan ta udden av det.

2008-11-14 @ 16:23:35
Postat av: Sis.

Så sjukt med en berg och dalbana inne på ett köpcenter.. tänk om dom skulle bygga det på Väla :)

Jag hoppas iaf att du får en alldeles magisk kväll med Coldplay! & jag hoppas även att din plan går som den ska ;)

2008-11-14 @ 17:33:25
Postat av: Malin

haha! sjukt, alla bilder var lite over the top liksom :D fast had eju inte sagt nej till det där huset kanske kanske

2008-11-14 @ 18:47:50
URL: http://malinprevolnik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0