Viva La Vida!!!

Enbart tanken på att jag ska se Chris Martin & Co. om mindre än 8 timmar är såå underbar. Bara den tanken får berg och dalbanan att börja med en uppförsbacke, vilket då innebär att det är något bra. Jag känner själv att metaforen inte riktigt stämmer utan det bör alltid vara nedförsbackar. Dels för att jag tycker det symboliserar humöret i botten rätt bra, men samtidigt så påpekade min syster att det är nedförsbackarna som är de roliga..Därför symboliserar nedförsbackarna både bra och dåligt humör numera...
Idag symboliserar det givetvis något mycket bra, dagen kommer vara underbar, allt tack vare coldplay. Dessutom försvinner ju familjen imorgon och jag kommer även vara au pair åt en ny familj imorgon...Familje Martin, ni har väl redan hört om min plan antar jag?

Från något bra till något mindre bra.
De senaste dagarna har jag sett massvis med Las Vegas avsnitt, efter en liten svacka är det nu återigen min favorit-serie...Det kom jag på igår, jag fick också reda på igår att jag bara har fyra avsnitt kvar att se...Jag som äntligen börjat älska det igen, Piper & Cooper gör ju trots allt rätt bra i Eds & Marys frånvaro, dessutom var det helt nya avsnitt...Men tydligen har jag då bara fyra avsnitt kvar och sedan avslutas serien mitt i...Producenterna visste inget så det planerade inget riktigt avslut så man kommer lämnas med massa frågor...Herregud vad dåligt.

Morgonen började annars som vanligt förutom att det tog både Charlie och Joey tio minuter att svara på vad det ville ha till frukost, efter min egen frukost såg jag några Las Vegas avsnitt givetvis.
Nu har jag någon städpatrull på besök i huset. Två stycken som kommer varannan vecka, ska förmodligen upp och duscha snart sen köra till banken och därefter djursjukhuset. Lite sugen på att fortsätta den turen för en lunch på Wolfgang Puck, var ett tag sen. Men eftersom att jag då bryter mot mitt köpförbud, även om lunch knappt klassas där samt att jag måste tanka så tror jag att jag skippar det. Får vänta med att köra bil till ikväll då jag ska spela coldplay-musik i bilen på väg till...Coldplay-konserten:D

Allt för nu, jag suktar vidare efter en Wolfgang-burgare och även en tårtbit och en steamer från Café Latte

"I used to rule the world"

http://www.youtube.com/watch?v=c5Olw_Wf76I&feature=related

Var ju även tvungen att en dag som denna lägga in en video på världens bästa låt: FIIIIX YOUUU!
"Coldplay and the choir of Stockholm"
Dags för mig att leta upp den där coldplay t-shirten, lovely...Tja

Litet tillägg:
Jag pratar just nu med Fredrik Fridman på msn, han har tydligen inflyttningsfest ikväll. Hade ju varit trevligt att gå på. Vi diskuterade också lite om min situation. Roligt också att han drömt om mig samtidigt som jag antingen både drömt och tänkt på honom inatt eller bara ett alternativ, iaf så drömde/tänkte jag att vi åkte till thailand för en lång semester och bara tog det lugnt. Sen nu när jag pratade med honom så kom jag på att jag han och nille borde åka till berlin och äta pommes på restaurang. Vi pratade om lite annat också och jag kom på att jag har ju det rätt bra hemma, han tyckte att jag skulle chansa och prova byta familj. Jag är ju inte helt lycklig här, antingen blir situationen bättre i en ny familj, eller värre och då får man byta igen. Skulle man inte hitta en ny familj får man åka hem, det är kanske inte vad jag egentligen vill men jag har ju det mycket bra hemma så det vore kanske inte så farligt. Jag har hela tiden trott att detta är ett mycket bra sätt att se världen, och visst är det de, det är en chans att uttnyttja sina yngre år, men alla dem möjligheterna har jag hemma också. Med lite tur får man kanske tillbaks sitt gamla jobb och då öppnar sig en massa möjligheter. Slutpunkten av allt tjat är iaf att jag tror att Fredrik Fridman ingjöt lite mod i mig, faktiskt tillräckligt med mod för att söka en ny familj genom att jag numera ser det som två bra alternativ, två alternativ som är bättre än det jag har idag, istället för ett bra och ett dåligt, . Dock väger det ena alternativet lite tyngre än det andra fortfarande men det vore ju trots allt inte så farligt att komma hem, det bästa vore dock om man hamnade i ett nytt område i en rolig stad med massa roliga människor så att man får chansen att hitta på massa saker här och uttnyttja mitt år här. Det har jag inte gjort ännu och det stör mig.

Här kommer också en bild

Faktum är att detta är en fruktansvärd bild men den fick synas här på bloggen ändå


Kommentarer
Postat av: Malin

haha sjukt när han sa det, som alla skrek :D haha kan ju erkänna att jag är lite smått avundsjuk på dig just nu..

2008-11-14 @ 18:52:58
URL: http://malinprevolnik.blogg.se/
Postat av: Pappa

Du är naturligt vis välkommen hem, men för din egen skull hoppas jag att du försöker lösa det på något annat sätt. Du är nog i den perioden då hemlängtan börjar att trycka på. Trivs man då inte riktigt med familjen och orten så känns det givetvis ännu mer.

Har precis firat seriesegern med FT Nordic på Inferno. Det är nog tveksamt om jobbet finns kvar men man vet aldrig. Ha en superkväll med Coldplay

2008-11-14 @ 22:59:27
Postat av: Malin

haha! awe, gud vad söööta ni är, Nallen och Björnen! v

2008-11-14 @ 23:06:37
URL: http://malinprevolnik.blogg.se/
Postat av: Sis

Lilla Bötte. Tag nu ett beslut om hur du ska göra. Det är dags att du hittar lyckan där i Usa. & hur du ska finna den, är det bara du som vet.

För övrigt undrar jag vad den korrekta översättningen av Viva La Vida är?

Take Care dearest bro'.

2008-11-15 @ 18:30:06
Postat av: Fridman

Hallåja, har varit lite seg med kommentarerna men har haft en del att stå i nu.



Mycket ljuvlig bild måste jag ju säga, haha.



Håller med din syster, det kommer säkert gå bra :)



Och coldplay var bra? ;b



Ha dt bäst!

2008-11-18 @ 00:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0