YMCA

Lördag, idag är det lördag, lördag. Lördagen den 8:e November.

Dagen började 08:30 idag, den borde ha börjat 08:00 eftersom att det var tänkt att jag skulle börja jobba då men när jag trodde att jag började 08:30 så fick jag ju en halvtimmes extra sömn.
Fick inte ens äta frukost eftersom att vi inte hade tid utan det var bara att kasta sig iväg till hockeyn. Ett jävla liv var det också då de två hockeyspelarna gnällde över allting. Skydd som satt fel, skridskor, handskar och gud vet vad. De grät båda två iaf.
Iväg kom vi ändå och de lugnade ner sig när de var på väg till rinken.

Efter hockeyn körde vi hem igen och det var dags för mig att tvätta lite och göra lite annat hushållsarbete samt skriva inbjudningar till Charlies födelsedagskalas. Ja samtidigt skulle jag ju håll koll på barnen också, Susie hade tagit med sig Joey till Sam´s club men jag fick ändå hålla koll på tre barn då Sammys vän Jo var på besök.

Det gick rätt lugnt och barnen skötte sig själva, när Susie sen kommit hem med Joey och vi fått i oss lite lunch så bestämde jag, Charlie och Joey oss för att vi skulle bada idag igen medan de andra stannade hemma. Vattenrutschbanan var ju öppen idag så det var ju spännande, det blev ändå ett jävla liv där också först ville ingen av dem, sen ville en av dem, sen ville båda, sen ville en av dem, sen ville båda, sen ville ingen. Ja herregud vilken cirkus men även där löste det sig och vi kom iväg. Det är rätt roligt att bada med dem och tiden går dessutom mycket snabbare. Det är definitivt något jag ska göra fler gånger, gratis dessutom då det ingår i medlemskapet på YMCA som familjen har. Även jag ingår ju i det medlemsskapet nu, så det är toppen. Direkt efter badet bar det iväg till ishallen för lite skridskoåkning. Vi mötte upp Susie där men vi var alla lite sena så vi kunde bara åka skridskor i tio minuter. Positivt är iaf att jag kunde åka skridskor trots att det är kanske fem år sen jag försökte stå på ett par skrillor senast och då gick det inte bra.

Sen bar det hem igen och min arbetsdag var slut med råge så jag smög ner i mitt lilla krypin igen, jag tittade lite på tv, satt framför datorn lite, försökte få tag i något umgänge för kvällen. Tyvärr gick den sista biten inte så bra så efter att ha ätit, tröttnat på datorn och teven så tänkte jag att jag kunde besöka YMCA igen. Behöver som sagt lite motion och det var ett bra tillfälle att få det nu. Jag visste ju att jag inte skulle hinna med så mycket eftersom klockan blivit en del men 30min simning skulle väl gå...

Skyndade dit för att få reda på att jag kunde simma i tio minuter, ah jaa det blev nog 14 "varv" iaf så det var ju skönt. Resten av anläggningen hade öppet en kvart längre än bassängen så efter att ha duschat och hittat löparbanan hann jag också med 8 minuters löpning. Sprang lite över 1 mile så tillsammans med simningen blev det ett lagom första pass för att hitta tillbaks till gammal form ;) Där var oerhört lite folk på plats så här sent en lördag, min bil var den enda på parkeringen när jag kom ut, men det var bara skönt. Älskar att ha utrymme och slippa trängas i såna lägen. Där var iaf en annan på löparbanan, efter att jag varvat honom kanske tre gånger så tröttnade han och undrade om han fick jaga mig. Han berättade att han för 27 år sen varit med i uttagningarna till OS på 200m och att han var high schools bästa löpare. Det tog inte heller lång tid innan han visade lite av det och jag fick jaga honom:)

Just nu känner jag mig mycket motiverad till att sätta upp ett träningsschema. Jag vill komma i form igen, konditionen är usel just nu, det är ju dock alltid lättare så här efteråt, och även lättare att tänka hur man ska träna men en helt annan sak att verkligen göra det. Jag tänker iaf att jag borde kunna träna något varje dag, jag har ju fritiden till det och det är skönt att göra något. Om man kör löpning dag ett, styrka dag två, simning dag tre, styrka dag fyra och löpning dag fem och så vidare så borde man snabbt komma i form igen. Dessutom verkar det vara en bra variation i träningen, får kanske höra med ex-coach Melin vad han har för synpunkter. Jag fick ju även visa upp Wormos färger och det var rätt skönt att dra på sig den blåa dressen igen, saknar verkligen fotbollen och umgänget som tillkommer med den. Synd att missa året då vi blir exans bästa lag dessutom.

Det börjar också bli kaaaaallllt här nu, minus en grad celsius just nu, har varit kanske plus en tidigare idag. Jag har iaf börjat få användning för mina nya vantar och mössor. Tur att det var lite varmare igår annars hade vi fan haft en meter snö nu. Det snöade mycket igår och lade sig på morgonen men sen blev det för varmt fast det fortsatte att snöa men lade sig inte, idag har det också snöat lite men inte så värst mycket. Såg några snö/frost-täckta bilar på väg till YMCA åtminstone. Jag undrar bara vad jag ska tycka om några veckor om jag tycker det är kallt redan nu. Vad jag har hört brukar det bli allt från -25 - -40 grader celsius under den värsta tiden.

Den där magkänslan har följt mig idag igen, kan inte komma på vad det är, mer än att den står för lite olycka...Hade jag varit lycklig och trivts här hade jag inte haft den. Jag otrivs väl trots allt inte här just nu men det är långt ifrån så att jag trivs här så därför otrivs jag väl ändå. Funderar lite på vad jag ska göra åt den, ett tag la jag flyttplanerna på is men de börjar komma upp nu igen. Det enda jag lite kan beskriva om magkänslan är att den säger mig att detta inte riktigt är rätt plats, men ändå vet jag inte om den är tillräckligt stark för att ta steget för en ny matchning. Det sägs att om man inte hittar en ny familj inom två veckor och hade det inte varit för den regeln hade jag nog sökt ny familj. Samtidigt fungerar det rätt bra i familjen och barnen är härliga och relativt enkla att handskas med även om Charlie hatar mig om han nu gör det.
Det är en enda stor röra med mina känslor iaf så kanske enklare om jag inte förklarar mer om dem.

Kommentarer:
Syrran för att göra dig lite mer sugen på glassen kan jag säga att den möjligtvis var godare än saffran-glassen i gamla stan...Det var ju dessutom bara den första glassen jag smakat. Än så länge kan jag trösta dig med att saffran glassen trots allt är litet men ack så lite godare.

Pappa, jaa vi kan gärna höras imorgon, jag ska på en tidig thanksgiving middag mitt på dagen vilket krockar lite med er tid. Men om du hinner läsa detta kan ni ju ringa och vecka mig imorgon runt 1800 svensk tid så kan vi prata ett slag... Annars kan jag se om jag får tag i er någon gång under dagen....


Så där nu är det snart sängdags för mig, så god natt på er...

"Trouble that can´t be named"


Kommentarer
Postat av: Pappa

Det är säkert bra om du börjar träna, från 0 till 7 dagar i veckan låter kanske lite väl tufft. Tycker killarna att det är roligt med idrott eller tränar de för att någon annan vill det ?

Hur går det med hockeymatchen ?

2008-11-09 @ 12:10:34
Postat av: Sis.

Tur att det inte klår saffranglasssen iaf, för den hade jag nämligen tänkt äta ngn gång i Februari.. om allt går som det ska :)

Jobbigt det där med magkänslan Björn, inte lätt att råda dig heller. Det är nog trots allt bara du som kan känna vad som behöver göras..

2008-11-09 @ 17:05:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0