Aloha

Hello allihopa everybody!

Jag vill bara tacka for alla stodjande kommentarer. Jag har ocksa hort att de tre forsta veckorna ar de jobbigaste, och nu ar det lite jobbigt. Jag har knappt nagon hemlangtan alls utan mycket av min oro har att gora med umgange och vad man hor fran dem andra au pairerna. Det jag kanner just nu ar att jag skulle vilja vara i ett omrade dar fler svenskar fran au pair skolan finns eller bara svenskar helt enkelt.

Well allting gar val i vagor nu antar jag.
Imorse var det back to... (normal??) igen, de var alla valdigt trotta och det tog ett tag for dem att komma upp och tva av tre grat, de fortsatte att grata under tiden de at och skotte inte sig overhuvudtaget. Den tredje skotte sig fram till slutet da han ocksa borjade grata.

1: You just ramble on for 18 pages...FRONT AND BACK!!!

Sen forsvann alla ivag och eftersom att ingen skot sig fick jag badda, plocka undan och stada lite. Men det ar ratt sa tacksamma uppgifter anda. Efter min egen frukost forsvann jag och chester ner till mitt lilla omrade dar jag sag fardigt Super-harry potter. Jag blev lite sugen pa att se den nu nar jag umgatts med kandisarna fran filmen

Sen ringde jag min pappa och fick prata ett tag med honom ocksa. Jatteskont att jag efter lite strul med att fa tag i dem slutligen fatt prata med hela familjen och bara fa hora vad dem sa och vad dem gjorde.

Sen korde jag ivag for dagens utflykt, forst att hitta roberts street samt tanka. Jag hittade inte roberts street men lyckades tanka efter lite kortstrul. Sen var det dags for huvudattraktionen, MALL OF AMERICA!!! Vilket underbart stalle. GPS guidade mig dit men den kunde inte riktigt skota filbytena at mig sa det blev ju lite tricky nar det helt plotsligt blev 5-filigt. Tur att dar inte var mycket bilister ute for dar blev val ett och annat mindre genomtankt eller planerat filbyte. Dit kom jag och hittade en bra parkeringsplats ocksa. Visste inte riktigt vad jag skulle forvanta mig, hade hort mycket gott men hade anda mina tvivel.
Jag kom in och insag att dem hade tre vaningar med massa trevliga affarer. Valdigt manga coola marken och klader de inte har hemma och dessutom ratt sa mycket billigare. Bestamde mig klokt nog for att lugna kopnerverna lite och kolla vad dem hade forst. Snokade igenom tva affarer utan att kopa nagot men nar jag sen kom in pa nagot som hette nordstrom, en svenskagd kedja i samma stil som ahlens eller nk ungefar, da var det kort. Dem hade ungefar allt, jag hade i och for sig bestamt mig att inte krossa budgeten direkt sa jag spanade mest. Men sen hittade jag tva par fracka solglasogon och det behover jag ju faktiskt, aven om det snart lar bli 20 minus har, eftersom att jag tappade dem andra i spanien. I lite tidsnod bestamde jag mig for att forsoka fa lite koll pa laget och ta reda pa utbudet. Jag gick vidare och stannade till vid body shop dar jag behovde lite lapsyl for mina torra lappar.

Sen sprang jag vidare och hittade macy's, det ar ungefar samma sak som nordstrom fast med annat namn. Dem hade rea pa macy's...Jag spenderade alltsa lite mer tid dar an vad jag tankt, Hade jag inte varit tvungen att ta hand om barnen idag sa hade jag nog fortfarande varit kvar...Beslot mig for att bara halla mig till t-shirtar. Dem hade manga av dem pa rea och jag har borjat gilla t-shirts a lot. Har dock tva saker i atanke for morgondagen som inte tillhor den kategorin... Efter att ha letat igenom kanske 100 t-shirtar och hittat ca 10 i min storlek var det dags att prova. 2 av 10 passade. Sa det blev en t-shirt av market be ethic (?) och en fran calvin klein. Den sista satt inte riktigt perfekt men det var ratt cool. Atminstone till det priset. Det ena jag har i atanke for morgondagen var faktiskt ocksa fran calvin klein. En valdigt annorlunda och snygg jacka som enbart kostade ca 500-600kr pa rean.
I min snabba sista koll hittade jag en annan jacka, en jacka jag nyligen kopt for 300kr. Den saldes for 125 dollar, sa det var ju skoj for mig:P

2: -How do you now when he is coming over?...-You just said it!

Mitt andra objekt jag har i atanke ar faktiskt en klocka. Jag tittade mest for skojs skull men efter att ha sett att klockarna pa nordstroms var mycket billigare an hemma i Sverige fanns dar ett visst hopp.
Hittade en frasig Kenneth Cole klocka och lyckligtvis syntes prislappen, den gjorde inte det pa dem andra, enbart 89 dollar for en klocktyp jag velat ha lange. Fyrkantigt ur med laderlank?armband?rem?.

Nar jag skulle betala den undrade dem dock om jag ville ha ett macy's kort sa att jag fick 15% rabatt och massa erbjudande. Givetvis. Det var tyvarr lite problem med det, jag hade inget amerikansk korkort eller kreditkort och jag hade inget social security number. Eftersom att det mest hangde pa social security numret, eller SS numret sa sa jag att jag kunde komma tillbaks imorgon eftersom att jag trodde att jag hade ett sant. Tydligen har jag inte det. Jag far val anda kora tillbaks och kopa klockan anda och skaffa ett sadant nummer imorgon, det ar tydligen ratt bra.
Klockan hittade jag forst pa macy's innan trojorna men 15% pa t-shirtarna gjorde inte sa stor skillnad sa jag kopte dem anda.

3: -A film in guadalajara...-The airport?

Efter min shoppingrunda pa macy's fick jag lite brattom att hinna med lunchen som jag sedan tidigare planerat att ata pa en wolfgang puck restaurang. Egentligen Wolfgang Puck Express men anda wolfgang puck. Definitivt prisvard mat. 10 dollar for en cola och chicken tender crisp med pommes. OTROLIGT GOTT. Pommes var supergoda och likasa kycklingen. God bbq och ortsas till ocksa. Det lar bli lunch dar imorgon igen.

Sen nar jag skulle kora hem lyckades jag kora "vilse" inne pa parkeringen och gjorde ett par grejor man inte bor gora pa t.ex. en uppkorning. Hittade till slut hem och vantade in barnen.

De var verkligen snalla idag igen nar de kom hem, valdigt skont. De gjorde sina laxor och lekte lite sen hamtade vi joey och nar vi kom hem spelade vi forst wall-ball och sen fotboll, jag vann med 7-6, innan de var dags for middag. Potatismos och korv blev det idag. Men bli inte helt uppspelt mamma, det var korv jag bara stekte och pulvermos. Under middagen fragade de mig och jag ville spela soccer strong? lite konfunderad svarade jag ja. Da sa de "then you should go to the navy" "Robert went there and he was strong"

Aterigen lost in traffic. Det var meningen att jag skulle kora sammy till scouterna och visst gjorde jag det. Forst korde jag halvvags till st paul och sen hela vagen till flygplatsen innan jag kom ratt igen. Nar vi val var dar, faktiskt i tid eftersom att vi kort tidigt da jag misstankt att nagot liknande skulle ske, da var dar ingen dar eftersom att det borjade klockan 7 och inte 6 som susie sagt:p
Jatteroligt ocksa nar man kort fel och alla barnen borjar, oh nooo you should have turned over there. Oh my goooosh turn around, turn around!!!
Tre barn som skriker turn around, turn around...Jag korde pa motorvagen sa det var ju inte sa himla latt, men dem forstod inte riktigt det och fortsatte skrika. Turn around, turn around, that's the third time you went wrong. Allt detta genomled jag for ingenting.

Sen kom vi hem och de gjorde sig klara for sangen, borstade tanderna, duschade, at lite och gick sen efter lite kamp och lade sig.
Jag och Susie pratade ocksa lite om situationen, hon hade val forstatt att jag var lite orolig och det var skont att fa prata lite med henne och hon var verkligen forstaende. Hon trodde att barnen skulle lugna sig och hon forstod att mitt sociala liv var valdigt viktigt. Min coordinator och hjalpreda, LCC, skulle ha ringt mig men det har hon inte. Hon har pratat med susie idag iaf och ska ringa imorgon forhoppningsvis. Hon haller i ratt stor del av mitt sociala liv, med au pair aktiviteter och moten etc. Sa forhoppningsvis blir det val lite battre efter att hon har kontaktat mig. Det sociala livet ar den storsta oron just nu, familjen spelar stor roll men att ha nagon avkoppling sidan om hjalper en enorm mycket. Darfor ar jag valdigt avundsjuk pa alla andra svenskar jag pratar med som redan har sina kontakter skapade, de har sina vanner fran au pair skolan med sig och just att ha fardiga kontakter, svenska dessutom hade varit sa skont och en sadan trygghet. Men susie vill verkligen att jag ska fa nagot att gora och bryr sig valdigt mycket. Idag hade hon ordnat fyra biljetter till en amerikansk fotbollsmatch, minnesota vikings spelar faktiskt i hogsta ligan. Tyvarr har jag ju ingen att ga med:P Hon gav mig ocksa tio dollar extra for bensinrakningen sa att jag kunde kopa nagot litet for mig sjalv.

Det kanns ratt bra trots allt, men det gar som sagt i vagor och oavsett vilka vagor det ar i sa slutar inte det med svenskt umgange att stora mig.

Dagens punkter

Mall of america var lovely!!

Mall of america lar bli farligt for min budget...

Allt jag kopte idag kostade lika mycket per "styck", nastan.

Mitt lapgrejs kostade lika mycket som t-shirtarna och glasogen, nastan.

Jag spenderade drygt 60 dollar pa tva trojor, tva par glasogon, en lunch och lapsyl idag.

Imorgon ska jag hitta roberts street, tredje gangen gillt och sen kora till mall of america.

Jag han titta pa kanske en tredjedel av bottenvaningen pa mall of america.

Mall of america har tre vaningar.

Jag har tjatat lite om mall of america nu.

Jag maste verkligen ringa killen fran planet nu.

Jag ringde precis till den killen och det fungerade inte.

Jag far hoppas att han ringer mig, han har ju numret sa.

Jag fick 980 traffar pa accountants i minneapolis.

Jag ska lagga in fler bilder en dag.

I'm probably out of more information, glom inte tavlingen.

"Swallowed by the sea"


Kommentarer
Postat av: Pappa

Det kommersäkert att lösa sig med det sociala, du är alldeles för social själv för att misslyckas.

När du då byggt upp ett nytt nät så tänk på att du då har både detta och kontakten med alla från skolan, d.v.s alla som du vill ha kontakt med.

De med stort svensk nät riskerar att fastna i detta och det är väl egentligen inte poängen.

Ha det gott och håll humöret uppe. Du kommer med tiden att se tillbaks på detta som en jobbig men nyttig tid.

2008-10-15 @ 10:43:03
Postat av: Malin

Kommer du ihåg mitt super-lepsyl? vaniljl.. hihi, barnen verkar roliga "turn around" haha Puss

2008-10-15 @ 11:28:32
Postat av: Mamma

Skönt att höra att du inte har hemlängtan och att du har pratat med Sussie hur du känner det. Hoppas att du tycker det är trevligt att gå på matchen.

Shoppingturen verkade givande.



Kram mamma

2008-10-15 @ 15:29:01
Postat av: Sis

Haha. Vad jag skrattade när jag läste detta inlägget. Typiskt familjen Wikströms att köra fel! :) & typiskt DIG att bli drabbad av shopping-djävulen!



Hold on, Be strong Lillebror.

2008-10-15 @ 20:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0