Bara lite till

Var bara tvungen att kommentera min fars kommentar till förra inlägget.

Svar: Nej det var inte målet med min resa: att umgås med svenskar på skolan i new york och sedan sakna dem och allt umgänge under resten av året.

Men målet var inte heller att vara totalt isolerad och inte ha någonting att göra. I frånvaro av något sällskap eller socialt liv överhuvudtaget blir det lätt så att man saknar i princip allt, där ibland svenskarna från NY.
Att bara bege mig till minneapolis eller saint paul utan vidare kunskap om vad man kan hitta på där är ju inte det lättaste. Att sporta är ju svårt det med eftersom att allt är skolbaserat. Jag vet inte vad jag ska göra. Hoppa på några ungdomar på mall of america?
Däremot är det lätt att komma med en massa tips från den trygga världen hemma och visst det uppskattar jag men det är inte så lätt att utveckla tipsen till handlingar.




Måste också publicera den här otroliga faktan jag hittade på mall of americas hemsida
  • Cost to build - $650 million
  • Economic impact - Mall of America contributes more than $1.8 billion in economic impact activity annually to the state of Minnesota
  • Gross leasable space - 2.5 million square feet
  • Gross building area - 4.2 million square feet
  • Number of stores - More than 520
  • Sit-down restaurants - 20
  • Fast food restaurants - 30
  • Specialty food stores - 36
  • Movie screens - 14
  • Employees - 11,000 year-round, 13,000 during summers and holidays
  • Parking spaces - 12,550 on-site
  • Walking distance around one level - .57 miles
  • Total store front footage - 4.3 miles
  • Key attractions include Nickelodeon Universe®, Underwater Adventures® Aquarium, LEGO® Imagination Center, Dinosaur Walk Museum, A.C.E.S. Flight Simulation, NASCAR Silicon Motor Speedway, Bloomingdale's, Macy's, Nordstrom and Sears.
Did you know?

  • 258 Statues of Liberty could lie inside the Mall
  • If Mount Rushmore was divided into individual monuments, a president could reside in each of the Mall's four courts
  • Mall of America is big enough to hold 32 Boeing 747s
  • Seven Yankee Stadiums can fit inside Mall of America
  • If a shopper spent 10 minutes browsing at every store, it would take them more than 86 hours to complete their visit to Mall of America
  • There is no sales tax on clothing in Minnesota

Kommentarer
Postat av: Sis

Såklart är det lätt för oss här hemma i vår trygghet, att tycka & tänka att du ska göra si & så. Men som jag sagt, vi kan ju aldrig sätta oss in i hur du har det därborta..

2008-10-26 @ 09:43:09
Postat av: Pappa

Jag säger som min gamle chef, om det hade varit lätt så kunde jag själv gjort det. Vilket jag aldrig gjorde, tycker därför att det är oerhört starkt av dig att göra det, d.v.s kasta sig ut i det totalt okända. Man kan naturligtvis fundera på vad jag ville uppnå med det jag skrev, jag borde förstås fortsatt att uppmuntra dig i det du gör i stället för att komma med helt onödiga pekpinnar.

Men när man känner sig själv hjälplös, de flesta råd redan sagts, så blir man själv också i allra bästa välmening lite desperat. Jag och alla vi andra vill ju bara att du skall få ut så mycket som möjligt av din tripp till "möjligheternas land".

För att om möjligt bryta ditt nuvarande lite passiva tillstånd tänkte jag göra dig lite smått förbannad med mitt inlägg. Vilket väl också lyckades, om det sen var bra eller dåligt vet jag inte. Men en sak är helt klar, jag vet vad du kan uträtta när du bestämmer dig för något öch du skall ha klart för dig att allt jag skriver, säger eller gör sker i bästa välvilja. Stöttar dig 100-procentigt i vad du än beslutar dig för.

Ha en trevlig halloweenkväll så hörs vi.

2008-10-26 @ 10:51:47
Postat av: Rebecca

Jäklar! Lägg upp lite bilder köpcentret är du snäll, hade varit kul att se :)

2008-10-26 @ 20:05:13
URL: http://rebeccasoderstrom.blogg.se/
Postat av: Malin

haha, shit!

2008-10-26 @ 20:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0