Bättre och bättre?...

Eller sämre och sämre?

Jag väljer det senare alternativet. Det blir knappast bättre och bättre här borta, snarare tvärtom, det blir bara värre och värre. Susie ger instruktioner i en helt annan ton nu. Inte riktigt lika glada instruktioner längre utan nu är det istället instruktioner som säger en sak och en ton som säger "varför i helvete har du gjort så här? varför har du inte gjort så här? gör nu så här och gör det idag så att jag slipper säga till dig sen också pågdjävel" Lite som att hon räknar med att jag ska kunna och veta allt redan. Även om hon ibland säger att det handlar om rutin.

Sammy har en viss attityd. Han har rätt, alla andra har fel och bara han vet hur man gör. Han retar alltid sina småsyskon och kan vara elak som bara den ibland. Igår när vi skulle köra och hämta joey så sprang sammy ut i bilen, låste alla dörrarna och vägrade öppna, så charlie fick stå där ute i regnet.
Imorse när jag gjorde hans lunch, en macka med jordnötssmör och jordgubbssylt, så bredde jag jordnötssmör på bägge halvor "what are you doing, that´s not how you do it. You put peanutbutter on one and jelly on one". Har hänt en och annan gång att han gjort något liknande.
De har en del leksaker i huset och sammy vet vilka som är hans. Så fort någon av hans brödrar lånar en av hans leksaker så ska han ha just den leksaken och slår sig till den.

Dessutom kommer Susie på nya uppgifter varje dag, både tillfälliga och regelbundna vilket gör att min arbetsmängd ökar avsevärt. Jag ska till exempel skrubba badkaren,,, VARJE GÅNG efter att pojkarna använt dem. Jag tvättar varje dag till skillnad från många andra au pairer som tvättar en dag i veckan. Jag ska fixa massa saker åt susie som att hänga upp hennes dekorationer etc.

Idag ska jag hänga upp fyra halloween dekorationer och byta batteri i en. Förutom det och mina vanliga sysslor (tvätta, städa, laga mat, leka med barnen, plocka undan, diska etc.) Ska jag då skrubba badkaren två gånger, de badade ju i tisdags och badar ikväll. Jag ska även diska susies stekpanna som hon använde igår. Sen dyker där väl upp ett antal mail, telefonsamtal med fler saker att göra plus att hon hittar på lite när hon kommer hem.

Igår tänkte jag lite, och jag kom på en sak då. Jag tror verkligen inte att susie gör någonting i hemmet som inte rör henne. Lagar hon mat till sig själv är det tydligen numera även jag som städar upp det.

Nu är jag såååå jävla trött på att vara här. Inget umgänge och snart jobbar jag så mycket att jag inte hinner ta hand om barnen. Innan var tyckte jag att det var lite jobbigt att vara här, nu har jag även förlorat hoppet och är så trött på att vara här så att jag skulle kunna spy utav bara tanken att vara kvar här ett par veckor...
Jag är så trött på att vara här nu att jag funderar på att inte gå och lägga mig nu igen, fast att jag behöver sömnen och är fysiskt trött. Men om jag lägger mig och sover nu så vaknar jag vid tolv, då känns det som att det har gått fem minuter, och då är det dags för mig att börja jobba igen och den härliga fritiden är över..................

Får väl ringa mina föräldrar och söka lite tröst sen.

Just det, även hunden chester har lämnat mig i ensamheten. Han kom inte ner till mitt rum igår eller inatt. Men det var kanske bara för att han ångest över att han bajsat på mitt rum i förrgår. Han är ju faktiskt tillbaks nu så.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Det känns som om du måste göra något åt din situation innan du tappar modet alldeles. Jag har ingen aning om vad som skall ingå i dina arbetsuppgifter men oavsett vilket så verkar du till att ha bestämt dig för att det inte kommer att funka med Susie. I så fall är det väl lika bra för er båda att ni bryter samarbetet så fort som möjligt. Att äldre syskon kör med yngre är däremot ganska normalt.

2008-10-23 @ 16:47:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0