Bötte says hello from his new computer

Hej Sverige, här kommer ett inlägg med lite negativ information för er. Lite annan information än negativ kommer också

Denna dagen har jag huvudvärk, är förkyld och har halsont. Då jobbade jag givetvis tio timmar när jag inte ville göra något annat än att ligga i min säng och göra ingenting

Med tanke på ovanstående kommer jag inte heller orka lägga in bilder ikväll utan det får vänta till imorgon.

Dagen började runt tio, eller som vanligt började den långt innan jag tänkt gå upp. En stor nackdel med huset är att det är fruktansvärt "ihålligt" ljudet studsar överallt och nere på mitt rum i källaren kan jag nästan delta i ett samtal som förs normal ton och ljudnivå uppe i köket.
Därför vaknar jag också tidigare än vad jag räknat med alla dagar.
Inte fick jag sova mycket heller inatt. Kände mig mindre och mindre kry under gårdagskvällen. När det var dags att lägga sig hade jag halsont och en liten förkylning med täppt näsa som komplement slog också till innan jag somnade. Vaknade flera gånger under natten och det var en relativt sömnlös natt, det gjorde att jag förutom halsproblemen och förkylningen även hade huvudvärk imorse, något som fortfarande sitter i.

Mer negativ info är att jag hade lite oroväckande knäproblem idag när jag spelade lite lätt fotboll.

Antalet unika sidvisningar på min blogg har minskat med 10 per dag under helgen. Fredag, lördag, söndag har jag haft tio färre unika sidvisningar än i torsdags. Hoppas det beror på helgen.

Dagen
När jag då väl kom åt jag först frukost samtidigt som de andra åt ett litet "mellanmål", sedan blev det till att plocka undan, städa och tvätta lite. Vi behövde sen köra till skolan för att jag skulle se var den låg, från och med denna veckan ska jag nämligen lämna och hämta joey där ett par dagar i veckan. När vi kom hem igen var det dags för lite lunch innan Susie tog med sig sammy för lite shopping, Jag blev alltså kvar hemma med joey och charlie. Vi tog oss till parken, jag gick och dem cyklade. Där cyklade dem runder lite medan jag lattjade lite och det var då jag fick lite problem med knäet, har haft liknande problem under de senare träningarna och det är inte så skoj. Jag misstänker inget allvarligt i och för sig men med knän vet man aldrig. Jag skulle skjuta höjdingar och hårdingar för barnens skulle men bollen vägde ingenting så jag fick inget motstånd vilket nog var en del av problemet. Senare efter att vi lekt "freeze tag" gick vi åter hemmåt. De spelade lite wii och jag fick lite lugn och ro för tillfället. Det var till Susie och Sammy kom hem igen med halloween kostymer och nya spel till alla, då blev det ett jävla liv och lite stressigt för mig som skulle bädda sängarna med nya lakan, spela de nya spelen, bli klar själv och få barnen klara. Detta skulle göras på en timme för sen skulle vi till ett zoo som jag förstod det och där skulle man vara utklädd.

Barnen blev till slut klara och jag med så vi begav oss till zoo. Alla tre barnen somnade i bilen. Jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig av detta äventyr, utklädda på zoo?
Det visade sig sen att det var en halloweenkväll på zoo, man gick alltså i syn utstyrsel inne på zoo, som inte hade några djur dessutom, såg två getter eller vad det nu var men inget annat. Där gick man tillsammans med en miljon andra människor och höll koll på barnen som sprang runder. De gillade också att koncentrera sig på allt annat, de gillade att gå framåt och titta på det som hände bakom dem vilket ledde till ett antal kollisioner. Sen gick man där på den utsnitslade banan inne på zoo och här och var stod det lite folk som delade ut godis och annat till barnen. Man kan säga att det var en bus eller godis orgie på ett zoo. Detta var väl inte heller något som uppskattades helt, förstod inte riktigt meningen utan djur, då kan man väl lika bra vänta till riktiga halloween. Ah ja det var väl till för småbarnen och inte mig, de kanske ser lite mer nöje i att gå bland sjukt mycket folk och få godis. Dem kunde väl iaf ha haft djuren kvar.

Slutligen kom vi ut därifrån och körde hem igen. Väl hemma var det dags för ett nytt litet mellanmål innan barnen skulle duscha och bli klara för sängen. Det var lite lättare sagt en gjort men nu är det gjort det också. Så nu sitter jag återigen här framför bloggen och ser lite halvt på star wars som visas på tv.

Lite fler negativa saker
Under helgen har jag och susie också gått igenom vad som förväntas av mig under mitt år, vad jag ska sköta i hemmet med andra ord. Jag kan väl påstå att där troligen finns en del som bryter mot mitt visum. Vi får nämligen inte lov att göra vad som helst,

Här kommer en del av det som troligen inte är mitt jobb.

Jag förväntas borsta hundern chester när han varit ute och mata honom varje dag.

Jag ska "tvätta" fönster  och speglar som blir skitiga då och då. Kanske inte alla fönster men en del.

Jag ska tvätta all tvätt, inte bara barnens

Jag ska städa upp sådant som barnen inte ställt till med.

Jag ska sortera Susies papper i högar

Jag ska tömma "fuktgrejen" på vatten när den blir full

Jag ska tömma alla papperskorgar i huset och sortera skräp samt köra ut soptunnorna till trottoaren innan avhämtning.

Jag ska vara telefonsvarare

Jag ska ha se efter sådant som inte är mitt ansvar

Jag ska fixa saker som går sönder i huset.

Jag får sköta en hel del som inte rör barnen.

Lite mer negativt

En annan sida av Susie visar sig mer och mer, hon pratar oerhört mycket har jag märkt nu. Hon har väldigt mycket synpunkter och lägger sig i tidigt.
Exempel: Idag när jag skulle sopa golvet från skit under matplatsen hann jag ta ett soptag innan hon började visa hur det skulle gå till. Liknande har hänt flera andra gånger, innan jag är färdig och hon har sett hur det blir lägger hon sig i och vill ändra mitt arbete.

Hon är ofta väldigt trött och lämnar mycket till mig även när hon är hemma eftersom att hon behöver ta det lugnt.
Exempel: Nu ikväll gick Susie ut ur Joeys och Charlies badrum där dem vid tillfället badade. Samtidigt var jag på väg dit. Hon sa "There is a real mess in there" sen gick hon och satte sig i soffan framför TV:n och drack vin.

Idag på zoo och likadant igår hade hon glömt sin kamera då "tvingade" hon mig att ta bilder när hon ville ha bilder.
Exempel: "Joey stand over there so bjorn can take a picture", vid tillfället kunde jag stå och göra något annat.

Jag fick också reda på att jag från och med denna veckan ska hämta joey på daycare och sedan köra honom till skolan därifrån och sen hämta honom på skolan. Detta ska jag göra tisdag, onsdag och torsdag, jag ska hämta honom 12:15 på daycare och lämna honom på skolan direkt, sen ska jag hämta honom klockan tre.
Klockan 12:15 är mitt under min lediga tid. Den kommer ju inte bli så ledig nu direkt. Det kommer innebära att jag inte kommer kunna göra särskilt mycket tisdagar till torsdagar. Det blir ju inte direkt lönt att köra till mall of america eller liknande. Eftersom att det är en så dum tid mitt på dagen så har jag knappt för lite tid för att göra något varken innan eller efter och därför kan man säga att min "fritid" försvinner dessa dagar. Tack för funktionen "on demand" och de hundratals kanalerna på tv:n är väl allt jag kan säga. Jag kanske får skylla mig lite själv eftersom att delar av detta har funnits så att jag kunnat ta reda på det och jag kan ha sagt att jag inte har några problem med vissa av grejerna. Det var i och för sig innan jag visste att det bröt mot mitt visum.  För övrigt är där även en del av uppfostran som jag inte sympatiserar med. Det är inte heller ovanstående som är det stora problemet, problemet är att jag verkligen inte tror att jag kommer trivas socialt här.

Just nu känns det som att jag bara räknar ner till det att jag inte står ut längre.
Men som sagt det går i perioder.

Visst där är ganska mycket bra med familjen också men långt ifrån allt, dessutom är jag mycket oroad över den sociala biten och idag är en av de jobbiga dagarna. Förhoppningsvis har det lite att göra med huvudvärk etc. så att det känns bättre de kommande dagarna

Feedback på kommentarer

Pappa det låter som en mycket underhållande citattävling. Jo jag vet att ni thulinare är extremt effektiva. Jag har ju själv jobbar där, då var det mycket effektivt. Nej jag skulle följa med när barnen fick godis på zoo

Syrran jag bräcker alltid dig. Som vanligt funkar det inte när det gäller familjen wikström och deras tekniska bitar alltså? Du får väl be vår fågelflyktade kusin om hjälp. Jaa jag tänkte lite på dig när jag lade in vissa citat igår.

Fridman det börjar kännas lite tomt här med, i dagsläget har jag ingen aning om när jag kan åka hem. Men får väl ta reda på det så att du kan checka in på hotell björn igen. Mall of america är mitt nya hem som du förstår...

Carro som sagt så hade ralph lauren snygga grejer och bra priser :D Men jag får väl ta en titt på de andra märkena också. De har allt man kan tänka sig på mall of america, men ni har ju väla så du behöver inte vara så avundsjuk.

Rebecca det är ju intressant att du drömmer om mig, kan man undra vad det betyder.
Kanske var du bara avundsjuk på att jag fick plocka äpplen en hel dag.

Malin det hade jag ju kunnat räkna ut att det skulle vara du. Vem annars skulle skriva om kalles kaviar eller skriva tre inlägg på tre minuter. Du briljerade ju nästan med dina kunskaper i ett av inläggen. Märks att vi hade Karin i naturkunskap i ettan? Jag vet inte när jag tänker komma hem, får väl se :P

Dagens punkter

Jag är lite sen, trodde inte att detta inlägget skulle ta sån tid.

Jag ser alltid ett avsnitt las vegas innan jag lägger mig

Lite skönare att använda en egen dator som fungerar istället för den skruttiga datorn som knappt fungerar

Imorgon kommer troligvis bilder. Om inte imorgon så lär det bli tisdag, inget att göra på dagen då ju :P

Idag blev det inga citat men ni fick nog så att det räckte igår.

Det var väldigt skönt väder idag, bra mycket bättre än hemma.

Jag hoppas att antalet unika sidvisningar på min blogg återhämtar sig.

Jag är sugen på bio, med popcorn givetvis.

En fika med en vän/vänner hade inte heller varit fel

Inte heller en utekväll

Jag kan inte få ljudet att fungera på datorn

Nu ska jag ta ett långt, varmt och underbart bad. Längesen sist kan tilläggas

Tack för mig...

"Just because I´m hurting, does it mean I´m hurt"

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hoppas att du mår bättre idag för det kan ju vara rätt jobbigt att ta hand om barnen när man känner sig halvkrasslig. Den sociala biten får vi hoppas att den löser sig annars klarar du inte av att vara kvar där. Vad det gäller dina arbetsuppgifter får du ta reda på det när du pratar med dem från skolan på onsdag. Det känns som om du har varit borta väldigt länge men var du bara glad att du inte är hemma i denna röran.



Krya på dig Mamma



2008-10-20 @ 16:02:38
Postat av: Rebecca

Men försök komma överens med mamman om något mellanting, du kan ju inte sköta allt i hemmet. Vad är hon för en mamma egentligen kan man ju undra?



Hmm vet inte mer vad jag ska säga, men du ska i alla fall inte gå med på det. Du är väll inte där för att jobba som hembiträde?!

2008-10-20 @ 16:31:01
URL: http://rebeccasoderstrom.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej Björn!

Hoppas att du har det bra och att du kommer trivas med familjen. Din "mamma" kan ju inte lägga allt hushållsarbete på dig, lite taskigt tycker jag.



Hur är det annars i USA?

2008-10-20 @ 17:27:14
Postat av: Malin

Vet du att det börjar med ett glas vin för att slappna av, sen blir det två sen blir det en flaska.. if you know what i mean. Ja men björn som rebecca sa du är inget hembiträde tycker det låter som om du ska göra lite väl mycket. krya på dig Pusspuss

2008-10-20 @ 17:54:22
Postat av: Sis

Hej Bror!



Man blir allt lite orolig när man läser detta inlägg. Jag tror att du får ta & prata med ngn im vad du verkligen ska behöva göra där.. eller det kanske du redan vet. Isf är det kanske ngt du ska försöka ta upp med Mamman.. som ovanstående har skrivit så ska du ju inte vara ngt hembiträde!

Man kan faktiskt undra varför vissa skaffar sig en familj..

Jobbigt att känna sig krasslig när man har så mkt att stå i.. jag hoppas att du kryar på dig snart.. & att allt annat löser sig för dig!



Snart fyller jag år Böttis.. då vill jag ha ngt FINT :P



Sköt om dig & krya på dig!

2008-10-20 @ 18:04:38
Postat av: Lina

Det löser sig vännen! Bara va tuff och försök att stå på dig, du vet vad du har för rättigheter. Det löser sig :) Du måste ge det tid. Lätt för mig att säga här hemma i Landskrona men ja. Saknar dig jättemycket!!

2008-10-20 @ 19:19:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0