Dag 14 i minnesota

Hej igen!

Ska försöka hålla mig kort, snart läggdags här också, i Sverige sover väl dem flesta av er redan,

Som vanligt gick jag upp vid halv sju och försökte få barnen klara i tid. Fast att vi låg bra till blev det körigt när Joey och Charlie vägrade att ta på sig och borsta tänderna av någon anledning. Till slut gjorde dem det iaf och dem kom iväg till skolan. Eftersom att Charlie kissat på sig inatt, tredje gången han kissat på sig denna veckan så fick jag börja min ledighet med att tvätta lite. Men men jag skulle ändå tvätta lakanen idag så det gjorde inte såå mycket. Slängde in grejerna i tvättmaskinen och gick sen ner och lade mig. Tänkte bara sova ca en timmer eftersom att jag kände mig tvungen att göra något mer utav denna dagen än de övriga i veckan. Jag vaknade tre timmar senare och slängde mig in i duschen, tog på mig och slängde i mig frukost. Jag hade inte behövt stressa men en lunch på Wolfgang Puck ville jag gärna hinna med.

Det var ju löning idag också så jag fick en ny check av Susie, totalt hade jag tre stycken imorse så jag fick för mig att det var dags att göra något åt det. Körde till den närliggande banken och bad att få växla in dem. Då behövde jag tydligen öppna ett konto där vilket jag egentligen tänkt göra men väntat med efter den senaste tidens oro, Men jag ville ju ha mina pengar så jag fick köra tillbaks hem och hämta pass samt visum. Tillbaks till banken igen och fick öppnat ett konto och växlat in mina checkar. Det dröjde dock ett par dagar innan pengarna landade på kontot.

Jag märkte också att tiden sprungit iväg och att mall of america inte kändes lönt. Istället körde jag till target, typ ica maxi och kollade lite. Gick bara och drog runder lite, men när jag kom till avdelningen med tandborstar etc. så slog det mig att jag måste tänka på allt sånt själv nu. Dessutom brann nog den lille shoppingdjävulen i mig när han inte fick besöka mall of america. Imorgon är det en vecka sen jag var där, imponerad. Så jag tänkte att även om jag har tandkräm och tandborste i nuläget kan det vara bra att vara förberedd, så jag köpte en tandborste och en tandkräm. Lite listerine kunde också vara nyttigt så det blev en vanlig listerine och någon annan grej man skulle ta innan man borstade tänderna för att få vitare tänder. Ah när jag var ändå var där kunde jag lika bra köpa nya rakblad också. JA, jag behöver faktiskt raka mig ibland. Lämnade sen den avdelningen och hittade en liten rea-avdelning. Där plockade jag med mig två lådor coca cola, totalt 24st burkar. Dem kostade endast 8dollar så jag kunde ju inte motstå. Behövde ju något onyttigt dessutom

När jag nu inte fick någon lunch från Wolfgang så fick jag ju leta upp nåt nytt och bestämde mig för att prova taco bell.
Det var väl gott men inget märkvärdigt. Man är bortskämd hemifrån med sådan mat. En nachostallrik och en "tacos" blev det iaf. Dem kör bara på såna konstiga taco-skal här, såna jag kallar båtar. Mycket bättre med dem fyrkantiga "tallriksskalen" Som sagt det var rätt gott men inget jag kommer känna något direkt sug efter särskilt ofta.

Fritiden började ta slut så jag styrde hemmåt igen och inväntade barnen. De kom ganska snart efter att jag kommit och idag hade de inte mycket läxor så det blev bara tid för snacks innan vi skulle hämta joey från daycare. Sammy ville spela fotbollsmatchen mot mig idag eftersom att vi inte har tid imorgon men han hittade inga kompisar som kunde vara med idag så det fick va så. Istället kom grannen caleb över igen och det blev dags för the swedish game.

Susie kom sen hem och då började vi med maten. Familjen Foerester skulle ju komma på besök idag så. Stora köttbullar, djupfrysta i tomatsås med spaghetti stod på menyn. Mycket gott faktiskt. Efter att ha hjälpt till med disken, plockat av bordet etc så fick jag visa familjen foeresters barn hur man lekte the swedish game. Sammy hade också lyckats få tag i en kompis som också kom över. Så där susade vi alla runt och kastade bollar i hela "källaren" Till slut orkade jag inte mer och eftersom att min dag var över gick jag in på mitt rum och sattade mig som vanligt här framför datan. Idag har jag lyckats lägga in ännu fler bilder på facebook. Ska försöka komma på en lösning så att även bloggläsare utan facebook kan få se bilderna. Det är roligt att titta igenom bilder när man inte sett dem på ett tag :P.
När jag tröttnat på att lägga in bilder och tiden runnit iväg kände jag att jag var tvungen att blogga lite också och det är ju det jag gör nu.

Dagens punkter

Det har varit en trevlig fredag ändå, kul att få lite besök.

Men när jag satte mig framför datorn här på rum fick jag ändå besök av den där ensamma känslan. Jag har verkligen inget bättre för mig denna fredag heller än att sitta här och häcka.

Jag har bestämt mig för att ge det en vecka till, får ge söndagen en chans också men det känns rätt hopplöst ändå.

Jag börjar bli rätt orolig för mitt knä faktiskt. Det värker ganska ofta och ibland gör det till och med riktigt ont. Det blev ju inte bättre att jag kastade mig på golvet igår för att skydda mig under the swedish game. När jag landade kände jag en viss smärta runt knäet och kollade ner på det. Då hade jag fått en nål i knäet, den satt fast där och det kändes ju skönt.

Jag måste klippa mig

Alla varnar mig för vädret och att kylan vi har nu inte är någonting. Nu har vi kanske 5 grader.

Här var någon gubbe som tömde några vattenledningar på vatten för att de inte skulle frysa sönder under vintern.

Det känns skönt att ha pratat med Susie om situationen, men jag vet som sagt inte vad som ska hjälpa mig här i framtiden. Nu har jag nog beslutet i egna händer iaf när nu Susie är meddelad om vad jag känner.

Vet inte riktigt hur jag jobbar imorgon men ett besök på mall of america kanske kan klämmas in. Antingen imorgon eller på måndag.

Sammy fick nog alla rätt på stavningsprovet han hade idag. Jag har övat det med honom hela veckan :D

Jag saknar mammas underbara mat, de frågade idag vad jag brukade äta hemma och jag kom nästan inte ihåg. Sorgligt.

Jag saknar au pair skolan och svenskarna därifrån

Jag saknar det underbara vädret.

Jag saknar umgänge.

Jag saknar mina vänner hemifrån.

Jag saknar min familj och min släkt men jag har faktiskt inte hemlängtan

Jag saknar att ha något att göra

Ha det så bra så hörs vi väl imorgon

"I used to rule the world"

Ps. Detta inlägg var ganska långt men tog ändå bara en halvtimme att skriva, brukar ta runt 1.5-2h att skriva mina inlägg. Ds.

Kommentarer
Postat av: Kungen

BILDER! Hur ser huset ut? Bilen? Ungarna?! bötte! Du vet att jag inte kan läsa,

2008-10-25 @ 08:29:56
URL: http://kungmelker.blogg.se/
Postat av: Pappa

Förstår att du saknar en hel del, men du måste kanske fokusera på vad du kan göra i stället för allt som du inte kan göra.

Inom en timma har du tillgång till både Stockholm och Köpenhamn (åtminstone i folkmängd) nog borde det finnas någonting att göra för en 19-årig svensk i en sådan miljö. Det känns osm om du har fastnat i NEW YORK. När du planerade för resan så var väl inte huvudanledningen at få umgås med andra svenska aupairer även om det naturligtvis är en enorm trygghet i sig att ha sådana vänner.

Snart United på TV, ha det bra så hörs vi.

2008-10-25 @ 10:46:16
Postat av: malin

vaa.. en hel vecka utan mall of america chockerande nyheter

2008-10-25 @ 12:23:08
Postat av: Sis

Bra att du bestämt dig för att ge det ett tag till. Jag vet att dte inte är lätt, men försök att ge dig iväg & se om du inte kan hitta lite ungdomar ngnstans.. det behöver ju inte tvunget vara au-pairer.

Tror att jag ska ta & mejla dig en dag, har en del att skriva känner jag.

Nu ska jag snart bege mig iväg på 1-års kalas :)



Hoppas att du har en bra helg, trots allt!



Kram

2008-10-25 @ 13:51:06
Postat av: Pappa

Förmodar att du slapp se United, 1-1 emot Everton.

Inget direkt att glädjas över. Ronaldo har långt kvar till toppform. Låter inte bra med ditt knä. Får väl skicka över Herr Mårtensson.

2008-10-25 @ 15:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0