Experiencing the American life

Good morning everybody!

Igar berattade dem for oss att dem nyligen satt pa varmen i byggnaderna och att det darfor kunde vara lite varmt pa rummen nar vi skulle sova. Yeah right?!

Utan ordentliga tacken utan bara ett lackan har jag legat och frusit r-v-n av mig. Blandat med ovriga omstandighetet betyder det att jag inte har sovit sa jattebra. Det var val inte dem finaste rummen heller, bildbevis kommer forhoppningsvis nasta vecka. En skabbig heltackningsmatta, en taklampa, inga andra lampor, inga nattduksbord, inga europeiska uttag givetvis. DVD:n dog dessutom redan under mitt forsta las vegas avsnitt igar och mobilen dor val snart. Ingenstans att lagga klader, ett ackligt badrum dar duschen stod och droppade hela natten. Lakanet till sangen var for litet och madrassen acklig aven den. Ska nog prova att omstrukturera inatt, far anvanda tacker som underlakan, ta bort det nuvarande underlakandet och borja anvanda filtarna, som ser ut som handukar med hal i som tacken istallet.
Ah ja, sa mycket ska jag inte klaga, blev inte stord utav nagon annan iaf utan fick ha rummet ensam hela natten.

Vagar knappt duscha sa jag tog pa mig direkt och gick ner och at min forsta amerikanska frukost tidigare idag. En bagel med philadelphiaost och jordgubbssylt. Underlig blandning men valdigt god faktiskt.
Sedan gick jag en runda pa campus, i jamforelse med andra amerikanska college ar det tydligen litet men i jamforelse med mina erfarenheter, typ gullstrand, sa hade man fatt rakna in typ hela karlslund och idrottsplatsen samt karlslundsbadet till gullstrandsskolans omrade for att ens kunna vara i narheten av S.t john's storlek.
Jag kan verkligen tanka mig att omradet har varit valdigt valdigt attraktivt en gang i tiden. Tyvarr ar alla byggnader utom huvudbyggnaden vadligt nedfallna idag och hade matt bra av en upprustning. Gronomradet ar gigantiskt och det tas omhand bra av personal pa plats. Tyvarr ar sjoarna lite ackliga nar allt annat utomhus skots bra. Huvudbyggnaden ar valdigt, valdigt vacker och det var inte ovanligt med brolopp har, den vetter likt orenas ut over en stor grasmattan ner mot havet.
Omradet innefattar ocksa en sporthall med pool, baseboll-"arena", friidrottsomrade, sportomrade, tennisbanor, bathus, sjoar, hav, stora gronomrade, vackra parker, bibliotek, datorlabb. Men som sagt ar det mesta av detta vadligt nerganget, jag hade tankt ta ett dopp i poolen imorse men den var stangd for reparation tyvarr. Hela omradet hade behovt den reparationen men det var aanda valdigt imponerande att ta en titt pa omradet. Man kan ju tanka sig att andra college ser ut som detta gor fast modernt och upprustat, det ar fascinerande att se skillnaderna mellan Sverige och USA i detta fall.
Lite tradigt att campus ligger en bit utanfor New York ligger eftersom att jag ar ledig fram till 19:00 amerikansk tid ikvall. Far val undersoka om har ar nagot annat intressant i narheten. Kan ju inte direkt njuta av anlaggningarna har pa skolan.
Tror inte att har gar nagra amerikanska studenter har heller. Omradet tillhor nog cultural care, borjar jag misstanka, kanske darfor det inte ar i toppskick heller.
Mitt rum ligger iaf bra till, nara till matsalen, klassrummen och ovrigt jag behover under min tid har.
Det borjar ocksa trilla in lite fler au pairer. Mojligt att den andra killen har kommit, tyckte jag sag en sadan innan. Vi skulle tydligen bara vara 4 eller 5 killar den har veckan, utav totalt 150 au pairer som ar har denna veckan.

Far val ga och undersoka om jag har fatt nagon ny rumskamrat annu. Hoppas ocksa att klasslistorna kommer snart sa att man kan se vem man ska ga med och vilka som ska aka var pa fredag

"If you go, if you go and leave me down here on my own"

Kommentarer
Postat av: Bjorn

Kommentera mera, nice to hear from you all

2008-10-06 @ 18:54:34
Postat av: Syrran

Lustigt att du skriver Good Morning när det nästan är Good Night här hemma :)

2008-10-06 @ 19:32:23
Postat av: wicke

Skönt o läsa att du skriver med glimten i ögat, om detta utryck är möjligt. Det var ett tufft avsked men nu ser vi framåt. Du kommer få ett fantastiskt år medan vi andra trampar runt i ekorrhjulet. Ha det gott i NY samt lycka till med bagageflytten från NY till Chicago till Minneapolis. Varför blir jag inte förvånad över att du har mest bagage?

2008-10-06 @ 19:53:43
Postat av: Rebecca

Ska bli kul att se bilder sen =)

2008-10-06 @ 21:41:51
URL: http://rebeccasoderstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

du skriver så bra.. fortsätt så! detaljer e bäst :) /l

2008-10-06 @ 22:18:49
Postat av: Malin

Man blir ju nästan lite tårögd av dina avslutningsfraser, vackra är dom men som sagt..

2008-10-06 @ 22:21:50
Postat av: malin

2008-10-06 @ 22:22:16
Postat av: malin

oj haha ;D, jag startade tydligen omedvetet min och carros "få in björn på topplistan-kampanj!"

2008-10-06 @ 22:23:03
Postat av: Moster Cecilia

Ja man förstår ju inte riktigt att du har åkt! Det måste vara en häftig känsla att vara där!!! Gud vad spännade det kommer att bli! Vad du kommer att få se mkt! Jag vet att det är jobbigt i början men det går över efter ett tag. Viktigt är ju att du lär känna lite folk och det lär du ju säkert göra! Kul att du startade en blogg så att man kan gå in och kolla läget. Ha det så bra!

2008-10-06 @ 23:29:25
URL: http://www.holmen.in

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0