Forlat far att ni inte far se bilder har pa bloggen

Forlat for att jag knappt lagt in nagra bilder har pa bloggen. Jag skyller pa datorn. Darfor er en laptop forsta prioritet nar ekonomin har repat sig.

Dagen borjade med att jag fick gora lunch och frukost at barnen, de tyckte inte om lunchen i skolan sa. Jag hjalpte dem med alla sysslor och skickade ivag dem till skolan. Sen borjade min fritid. At en frukost infor ett avsnitt NCIS innan jag gick ner och duscha etc.
Tankte komma ivag tidigt, men Susie ringde, jag sloade lite och sen nar jag skulle sticka kom jag pa att jag inte ringt angaende min "franvarande" LCC sa da gjorde jag det med.

Slutligen kom jag ivag iaf, jag skulle ju forst till target pa roberts street, som jag inte hittat innan idag, for att handla lite livsmedel samt lite annat. Det var ju givetvis overstort det med och jag snokade forst rundor lite bland lite roliga saker innan jag borjade med listan. Exempel pa roliga saker var kundvagnarna man kunde valja mellan, dem hade en normal, en typ rullstol med korg framfor, som en liten bil ungefar och sa hade dem en kundvagn med typ tillhorande bord och stolar bakom bagnen till barnen. Sen borjade jag att leta efter skor och klader till killarna. Dar hittade jag tre sota halloween t-shirts till dem som fick bli en gava fran mig till dem. Jag hittade ocksa ett par byxor till sammy och sen letade jag efter skor till joey och charlie. Ja jag letade verkligen, sakerligen i tjugo min innan jag hittade charlies storlek. Det visade sig sen att bada skoparen var for stora for bagge tva. Efter det trottnade jag och orkade inte springa leta i gangarna som kandes milslanga efter allt mojlig som skulle inforskaffas. Jag fragade personalen om i princip allting. Meningen var ju att jag skulle snabbt ta mig igenom target for att kora till mall of america. Istallet drygade jag rundor pa target i over en timme och anlande inte till mall of america forran 11.

1: T"hree words, eigth letters and I'm yours, say it"

Eftersom att jag hade tankt vara hemma vid tva sa tankte jag springa rakt till macy's och kopa den tankta klockan innan och kolla lite innan jag sen skulle ta en lang och lugn lunch pa wolfgang puck eftersom att jag stressade igenom lunchen igar. Men jag gick tydligen vilse, mall of america ar gigantiskt och jag gick vilse redan vid ingangen. Jag gick in i en affar for att kolla, tydligen hade dem billiga ralph lauren skor. Inte bara ett par som var snygga heller tyvarr. Dar forsvann ett antal dollar pa tva par skor och 5 par strumpor. Jag har bestamt mig for att inte namna nagra summor idag, det gor jag for att skydda min mor fran att svimma. Jag maste ju anda saga att jamfort med Sverige var det ratt mycket fyndande idag ocksa sa jag skulle vilja namna summor. Nar jag fortsatte min vilsna tur i jakt macy's rakade jag hitta en annan affar och misstolka ett erbjudande sa dar kopte jag 12 strumpor till for det dubbla priset jag raknat med. Fortfarande vart det dock. Sen dok det upp...Jaa inte macy's da utan bloomingdales. Kom ihag det eftersom att rachel i vanner jobbade dar sa var ju tvungen att kolla in det. Tyvarr hade dem rea, lite mer tyvarr hade dem ocksa en del som inte var rea.

2: "Yeah you know, I was gonna watch that the other night but then i remembered that I'm a heterosexual"

Aven dar var det ralph lauren som gallde. Butiksbitradet var ju en bra forsaljare sa nar jag inte hittat nagot pa egen hand overtalade hon mig till andra saker och det var ju valdigt snygga saker som jag "behovde" sa dar hittade jag en pike och en tjocktroja. Tyvarr fanns inte de tva andra tjocktrojan jag ville ha i min storlek. Tva andra tjocktrojor som butiksbitradet refererade till som "these two hot guys" Vad jag kommer ihag sa hon sa har nar hon ville locka mig till dem. "These two hot guys over here, I really like them, feel how nice and soft they are, I would take the home. They are really hot"

Hon fragade mig ocksa "Soo..what's your accent, where are you from?
Da berattade jag att jag var fran Sverige och vad jag gjorde har, nar jag da sa att jag var au pair svarade hon..."Oh speaking of which, I had to leave my cat to the vet. this morning, he's sick and has lost a lot of weight, he went from fat to skinny.
Vet inte riktigt om hon forstod vad jag gjorde har, om hon fattade att jag var en au pair som tog hand om barn?

Men men det ar trevligt att prata med lite folk iaf. Alla ar sa snalla och trevliga i alla butiker och sa fort man kommer in fragar nagon hur man mar. Stannar man sen ett litet litet tag fragar alla samma grej, where do you come from, what are you doing etc. Roligt far jag saga.

3: "Give me some champagne, I need a victory zip"

Eftersom att Jackie pa bloomingdales hogst motvilligt berattat att "those two hot guys" kunde finnas pa macy's. Eftersom att jag anda skulle dit sa kunde jag ju lika bra kolla upp det :P Jag tittade pa kartan och styrde stegen mot andra sidan gallerian. Pa vagen hittade jag ett mindre nojesfalt, inne i gallerian!! Med berg och dalbanor, vattenbanor och massa annat. Lite smatt sjukt kan jag ju tycka. Jag hittade ocksa apple store och kikade pa iphone. Var ju aven tvungen att svanga forbi sears. Dem hade inga datorer sa det blev ett snabbt besok.

Nasta stopp blev macy's och visst hade dem en ralph lauren avdelning dar ocksa...Visst hade dem rea dar ocksa. Visst hade dem en av mina tva hot guys dar i min storlek, pa rea. Visst hade dem en del annat pa rea ocksa
Sedan gick jag bort fran ralph lauren, glomde att kopa en keps for tio dollar, passar inte i keps kanske men for tio dollar gor jag, avdelningen pa macy's och styrde stegen mot klockorna. Dar sag jag min favorit, kanske var jag inspirerad av den valdigt duktiga NYC guidens lilla tal om Kenneth Cole. Jag sprang upp och fick ett litet gift card med 11% pa och sprang sen ner och kopte klockan. Dar efter tvingade jag mig att vara klar, jag hade dessutom brattom nu och fick till och med ta lunchen med mig hem. Sa istallet for att lamna mall of america stressfri med lunchen i magen och en liten pase sa lamnade jag istallet med lunchen i en pase och cirka 5 andra pasar samt en storre summa "reserverat belopp" pa kontot.

Val hemma ville charlie och sammy bjuda over kompisar efter laxorna. Charlie fick inte tag i nagon men sammy's kompis Joe kom over och lekte lite. Vi alla akte sen och hamtade joey och nar vi kom tillbaks spelade vi fotboll. Jag mot resten, efter en del kontroversiella mal slutade matchen 14-15 till barnen som var ratt stolta. De tyckte ju trots allt att jag hade "mad skills".
Jag tvattade och stadade lite under dagen ocksa sen borjade jag med maten. Valdigt enkelt idag, varma mackor. Men det gick ner och sen lekte barnen lite innan jag fick dem att byta till pyjamas och borsta tanderna. De lekte fortfarande medan jag gick ner pa undervaningen, men de var ju lediga imorgon sa. Joey kissade forresten ocksa pa grannens grasmatta da han kande att han inte hann tillbaks till huset. Kanske mindre bra. Mindre bra var det ocksa att jag missade skylten pa grasmattan om att dem sprutat kemikalier dar idag och att barn och hundar skulle halla sig borta. Det var verkligen ingen speciellt synlig skylt sa inte helt mitt fel. Lite orolig ringde jag susie och undrade om det var nagon fara for hunden eller barnen som lekt pa grasmattan. Det var lyckligtvis inte sa farligt men jag skulle se till att barnen tvattade handerna nar de kom in.
Efter att datorn kranglat mer an vanligt lyckades jag se lite bilder och svara pa lite mail innan jag borjade skriva detta inlagg.

Forresten, jag har en van har. Hunden chester, han gillar nog mig. Nar resten av familjen lamnar foljer han efter mig typ overallt. Han ligger framfor soffan nar jag ser pa tv, han ligger utanfor badrummet nar jag duschar. Nar han vill ut sa knuffar han pa mig och typ leder mig till dorren. Nar han ar hungrig knuffar han pa mig och gnyr lite sen leder han mig till hans "matplats". Imorse horde jag han gnalla innan jag gatt upp, nar jag sen gick oppnade dorren till mitt rum sa stod han precis utanfor och vantade pa mig. Han ledde mig till matplatsen givetvis. Sen nar alla gatt gick han upp till stolen jag satt i och stallde sig i lage sa att jag skulle klappa honom. Jag ar lite hans van och han ar min van. Ratt skont och roligt.

Feedback pa kommentarer:

Nej malin det har jag definitivt inte gjort, det var magiskt. Mitt ar ocksa bra men jag saknar aven karmex.

Nej jag vet inte vad jag ska tro moster, man borjar ju undra. Ni tvingade ju min kara kusin till kyrkan for dopet. Stackars unge, grat genom hela ceremonin och allt.

Givetvis ger jag dem multipop Jennidear

Nu maste jag sluta fast att inlagget fortsatter jag skrev denna feedback del efter allt annat och ar inte ens klar men datorn flippar ut helt jag kan inte gora punket kommatecken eller nagot annat for allting ar helt utflippat jag kanske kom at nagot jag inte borde hjalp mig garna om ni vet hur jag reparerar detta for det ar inte helt bra nar caps lock ar aktiverat skriver den sma bokstaver och tvartom sa ursakta om jag inte kommenterade era kommentarer tex undrar jag vem friend ar fortsatt lasa iaf sa for det inlagget fortsatter efter detta jag maste fixa tangentbordet
Dagens punkter

Det kanns som att jag har varit i USA typ jattelange men det bara lite over en vecka, kanske for att jag upplevt en massa.

Mina nya punkt ar "feedback pa kommentarer"

Jag maste boka biljetter till coldplay, ska kanske kolla kontot forst.

Jag vagar knappt kolla kontot, vilket jag tankt gora har efter.

Tur att jag far lon pa fredag.

Nille ar skyldig mig pengar.

Mamma och pappa hittade 500kr i ett kuvert fran studenten som var fran moster cecilia med familj.

Jag far tydligen dem 400kr fran skatteaterbaringen som jag glomt hamta ut.

Den tyska barnvakten var aterigen med i ett scrubs-avsnitt.

Jag behover ett social security nummer och en bank i amerika. (In sweden I don't, hehe hej johanna, au pairer)

Jag maste se om jag far tag i Justin, killen fran planet.

Dem har en svensk barnbutik, Hanna Andersson, i mall of america. Ska kolla upp om dem har nagra svenskar anstallda.

Jag sag lite pa den sista debatten mellan presidentkandidaterna idag, val den 4:e november.

Manga skyltar med sin asikt har, typ "I vote Obama and biden" pa skyltar i tradgarden. Eller  "I vote McCain and Palin" eller "Mr x for guvenor/senator"

Min LCC ringde idag, hon ska kolla om dar finns andra svenskar i narheten och ge mig en lista pa dem au pairer hon vet finns i omradet

Glom inte tavlingen, jag tror detta var allt for mig.

Nar pengarna kommer sa kommer en ny data och da kommer bilderna. Om jag inte bestammer mig for att jag orkar vanta pa denna datorn en annan dag.



"Just because I'm losing, does it mean I'm lost?"


Kommentarer
Postat av: Malin

förstod inte riktigt feedbacken där men jaja. Hunden verkar riktigt söt hundar är bäst, gärna en bild tack när det går. Och bara för att du är dum så ska du få ett citat nu och du kan ju vara glad så länge dina barn inte säger så: "I pooped on the bed, and put it on the TV", så kära björnen vart är det ifrån? Puss

2008-10-16 @ 11:47:53
Postat av: Pappa

Fantastiskt roligt att läsa din blogg. Det är inte utan att jag som fader trots allt känner en viss stolthet. När det gäller skrivandet så tror jag att några av mina gener varait inblandade men var FAN har du fått shoppingådran från. Du har shoppat mer på dessa 5 dagar är jag gjort under hela detta millenium, kan nog räkna in förra milleniet också.

Ha det gott så hörs vi snart

2008-10-16 @ 17:32:48
Postat av: Melker

palla läsa så långa inlägg bötte! och mer bilder..

2008-10-16 @ 18:28:21
URL: http://kungmelker.blogg.se/
Postat av: Mamma

Du får kanske hyra en container när du ska hem med tanke på ditt handlande. Skriv du gärna priset på dina fynd min käre son jag är härdad.

2008-10-16 @ 19:45:44
Postat av: Sis

Ja, nog tycks kära lillebror ha ärvt Pappas skrivtalang (den oxå..). Handlandet är nog dock ngn gen som skapades i Bötten. Jag skrattar åt Mammas inlägg.. det är nog ett tips det!

Nu får det vara köpSTOPP Lillebror :)Tänk på hur länge du ska vara där.



& jo, fortsätt skriva så långa inlägg. Ser fram emot att läsa din blogg varje dag då jag kommer hem från jobbet.



Sköt om dig broooor! & håll i kortet nu....

2008-10-16 @ 20:40:43
Postat av: Lina

Haha, låt dig inte charmas av snygga kassörskor... Tänk på ekonomin! Du är ju så duktig annars :) Skoj att du börjar komma igång på riktigt med barnen och allt annat skoj! Ska träffar du massa annat folk också..

2008-10-16 @ 21:39:57
URL: http://linala.blogg.se/
Postat av: Anonym

2008-10-16 @ 22:47:59
Postat av: Moster

Ha ha ha ja det är ju faktiskt sant att vi tvingade Michaela att döpas! Ja du har ju svar på tal! :-)

Håller med din käre mor det är kanske en bra idé att hyra en container. Ha det så bra! Cecilia



2008-10-16 @ 23:00:29
Postat av: Rebecca

Jag håller också med din mamma om det där med containern.. Bara för att! :)

2008-10-17 @ 01:52:58
URL: http://rebeccasoderstrom.blogg.se/
Postat av: Favoritkusinen???

Nu har jag suttit och plöjt genom hela bloggen sen starten, eftersom alternativet är att läsa nån bok av nån tråkig jänkare för skolans räkning.

Jag begriper inte hur du orkar skriva så mycket. Du verkar ju ha de relativt bra i staterna ändå tycker jag, men de räknade vi ju med. Jag e även ganska övertygad om att du inte har fått någon form av shoppingsinne från mig (även om det blodsband som råder är ganska starkt, du har ju också ett enormt ölsinne, eller!?)

Jag lovar att hålla ställningarna på tycho under tiden du e borta, men nu har ju även din mor/min moster börjat hänga där när de e lite finare skivor, hon kanske brukar va där i smyg i veckorna vad vet jag.

Hoppas du har de fortsatt bra så ska jag försöka läsa din blogg något oftare.

Ha de ljuvligt

2008-10-17 @ 15:53:20
Postat av: Sis

Skulle bara kika in här & hälsa från en gammal klasskamrat till dig.. MIMMI.

2008-10-17 @ 17:11:27
Postat av: Nille

tja bötte, du får skicka ditt kontonummer till mig så ska jag föra över pengarna till dig:), hoppas att allt är bra i staterna:D. // Nille

2008-10-18 @ 01:47:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0