God kväll!

Hej igen allihopa.

Nu var det dags för ett nytt inlägg. Jag ju även idag beskrivit min händelserika förmiddag precis som igår. Får väl ta och prata lite om eftermiddagen nu då.

Som vanligt var det snack dags både innan och efter vi hämtade joey. När de sen ätit sitt lilla mellanmål var det dags för läxor, det tog lite tid igen så stora delar av eftermiddagen gick åt snacks och läxor. När sen de var klart så sprang sammy över och hämtade grannen caleb för alla barnen ville ju gärna leka the swedish ballgame igen. Så det blev en timmes lek där innan det var dags för mig att stoppa in en ny rätt i mikrovågsugnen. Mamma susie kom också hem i samma veva och eftersom maten inte riktigt räckte till mig eller henne stekte hon lite bacon och vi åt varsin macka med bacon, sallad och tomat samt "mayo". Jag gjorde även lite nudlar som jag åt tillsammans med lite rester från helgen. Efter maten stannade jag kvar och plockade undan lite innan jag gick ner och lekte lite med barnen eller mest joey innan Susie kallade på mig igen. Jag hade tydligen inte diskat hennes stekpanna, dessutom hade jag tömt och rengjort fel väska. Strax efter det dök min LCC upp för vårt lilla möte. Vi skulle väl bara kontrollera lite och det pratades inte så mycket om hur varken jag eller susie kände utan hon tog mest upp lite andra saker.

Hon gav mig också en lista på andra au pairer i området. Men jag känner likadant nu efter som jag gjorde innan mötet. Jag vill i nuläget inte vara kvar här. Jag ska ge det ett tag till men jag vet hur det kommer sluta. Jag har pratat med ett antal au pairer här i området och just i närheten finns här tydligen inte så många utan de flesta bor allt från en halvtimme till en timme bort. De andra au pairerna verkar inte ens trivas här och säger att här inte är så mycket att göra, det händer liksom inget på dagarna etc. På helgerna går alla ut eftersom att de flesta är över 21. Ah ja får väl se vad som händer på söndag när jag ska få träffa de andra au pairerna som tillhör min LCC:s område. Jag pratar lite med andra svenskar och kanske inte alla som har det perfekt men många verkar ha det bättre än här iaf och många verkar ha det riktigt bra.

Lite blandat

Jag har fått ett papper med regler som jag ska följa, det är regler om allt möjligt.
Roligt är dock att under punkten "my room" eller nåt liknande så står det att pojkvänner inte är tillåtna på rummet. Fem meningar längre ner under punkten "entertaining" så står det att flickvänner är tillåtna på rummet :P Hahaha undrar hur det kan komma sig och varför hon satt det under punkten entertaining:P

Jag funderar på om jag ska gå och lägga mig nu direkt eller om jag ska ta ett bad först...Behöver nog lite sömn.
Idag skippar jag också "dagens punkter" och "feedback"
Jag är på ganska dåligt humör idag faktiskt och just nu är det väldigt jobbigt här, det har varit en tung dag och jag är rädd att det kommer fler sådana. På grund av stundens humör orkar jag knappt blogga nu längre, något som varit en rolig del av tillvaron här än så länge. Får väl försöka njuta av sömnen inatt så kanske det blir bättre imorgon.

Jag vill beställa biljetter till coldplay och oasis, får nog ta och göra det snart. Lite synd att jag missade the killers turne.
När jag tittade på bilderna igår kom jag förresten på att jag har haft ögonkontakt med självaste chris martin, inte alla som har haft det, "holy fucking shit" kan man också utrycka sig om saken.
Jag lyssnar inte så mycket på musik här just nu men varje dag lyssnar jag iaf på fix you minst en dag. Jag gillar att lyssna på den när man är lite deppig.

"But if you never try you never know"

Kommentarer
Postat av: Malin

Du kan ju inte lyssna på mer eller mindre depplåtar när du är deppig? Men björn jag tror det blir bättre! men jag tycker också att du borde prata lite med den lcc-grejen om det är meningen att du ska göra vissa saker? för börjar låta som lite hemhjälp och inte au pair! Puss

2008-10-23 @ 11:03:24
Postat av: Nille

kom igen bötte bara hang in there i know you can do it. men sen så kanske det är som malin skriver att det låter lite som hemhjälp eller hemtjänst, låter lite som vad som händer här näst att du sak discha susie eller? jaja men bara skriv om du behöver prata för att jag är här och lyssnar det vet du om my friend:), hade det chill så länge:)

2008-10-23 @ 11:38:00
Postat av: Älsklings kusse....;)

Fan va dålig jag är på att kommentera, men till detta hör att jag inte har it, de förstår du va;) Nu e kalkonmiddagen över, ohh gud va sås jga fick, jag fick till o med sås med mig hem... Men hade jag fått välja på sås eller att du var med oss så hade valet varit lätt, såklart önskar vi alla att du va där, men nu e du på andra sidan jorden... Kom igen nu Bötte, du måste se de positiva, men såklart är där ingen att träffa under dagarna så blir dom ju såklart dryga, känn efter ett tag så får du se om de blir bättre... Vi tänker på dig här hemma o hoppas allt kommer lösa sig till de bästa! All kussekärlek till dig. Love

2008-10-23 @ 12:23:22
Postat av: Sis.

Jag tror att jag fick med vad jag ville i mitt mess till dig. Du måste göra det Björn, du måste lyssna till DITT hjärta.



Jag tänker på dig.

2008-10-23 @ 20:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0