Good morning

Hej!

Jag tror knappt att ni hunnit läsa mitt förra inlägg men men jag tänkte att jag ändå måste berätta lite om morgonen och dagen.

Som vanligt på en vardag så gick jag upp halv sju och gick rakt upp där uppe för att hjälpa barnen att bli klara för skolan. Ibland kan de vara lite jobbiga på morgonen men idag var den värsta morgonen sen jag kom hit. Det var egentligen inga problem med att få upp dem, men sen kan de börja gråta över minsta lilla sak.

Joey ville ha cheerios, och det fick han, när jag hade hällt upp flingorna och honungen skulle jag hälla upp mjölken, paketet i kylen var nästan slut men jag tog det där var. Det såg joey och han tyckte inte att det var tillräckligt med mjölk, men eftersom att de alltid lämnar mjölken så gav jag honom talriken. Han hade börjat gråta redan innan han visste om jag skulle ge honom mer mjölk eller inte. Då grät han i kanske en minut sen kom Susie och började time-out räkningen 1...2....3. När hon sa tre betydde det också inledningen på helvetet denna morgon. Hon släpade med Joey till hans rum där hon klädde på sig medan han skrek, grät och var helt vansinnig. Sen slängde hon in honom på toaletten och där fick han stanna till han borstat tänderna. Efter ca 40 min när de var tvugna att gå tror jag att susie borstade tänderna på honom. Han grät och skrek i 38 utav dem 40 minuterna. Men jag kan faktiskt förstå han. Vad han gjorde vid matbordet var inte så farligt,, men istället för att trösta honom och få honom att äta så valde hon att inte låta honom få någon frukost utan istället få en time-out på 40min. Att inte få äta frukost som 4-åring kan jag se som lite tufft. Visst jag kan ju tänka mig att han kan få äta på daycare men fortfarande, är det inte lite väl?

Joey blev således inte mitt problem nu på morgonen utan hans mor fick ta hand om honom och det var iaf skönt. Jag behövde bara se till att de två andra blev klara och de skötte ju sig utmärkt. De åt snabbt och mycket, borstade tänderna och tog på sig utan att man behövde tjata och vi hann till och med ha en löptävling. Eller faktiskt mer än en om jag tänker efter. Först hade vi en runt uppfarten sen tävlade jag med dem om vem som hann först ner till bussen. Då lärde jag mig också att det var en kall morgon. Jag hade inget mer än en träningsoverall på mig, jag trodde ju att jag skulle fram och tlllbaka direkt bara. Tydligen ville de då att jag skulle vänta med dem till bussen kom så jag sa att jag kunde springa upp och hämta bilen och vänta med dem. När jag kom upp var mamma Susie på väg ner så jag slapp köra ner. Hon lämnade dagens instruktioner till mig och dagen består lite i att städa upp efter hennes helg.

Jag är glad över att charlie och sammy skötte sig iaf och att jag slapp hantera joey för han var inte rolig idag.

Eftersom att jag har beslutat mig för att uttnyttja dagen så ska jag inte gå och lägga mig nu igen utan istället ska jag njuta av en lugn morgon och sen ska jag väl troligen köra till mall of america. Dessa mörka vintermorgnar är faktiskt rätt mysiga när man inte har något man måste göra.

Igår mailade jag också alla au-pairer som var på mötet. Nu får vi väl se om någon hör av sig, jag föreslog vad som helst med vem som helst så vi får väl se vad dem säger. Det avgör väl lite hur lång min bedömningstid av minnesota ska bli.

Jag hoppas också att banken fått in pengarna från de checkar jag lämnade in förra veckan.

Dagens viktigaste nyhet är att jag ska beställa biljett till coldplay imorgon. Jag har hittat en eller två andra som vill gå med mig så jag slipper gå ensam. Det är en underbar nyhet att jag ska få se coldplay igen.

Konsertmässigt saknas det bara att jag beställer biljett till oasis också. Där kan jag nästan tänka mig att gå själv om jag inte har någon annan att gå med. Jag vill inte missa deras spelning iaf eftersom att det är en superchans att få se dem.

Nu ska jag se färdigt programmet om 11 september, sen blir det lite frukost och lite allmänt fixande så att jag kan köra på ett litet äventyr idag.

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Ja det var nog lite väl att inte låta honom äta upp frukosten.. Tycker inte hon låter särskilt pedagogisk haha!

2008-10-27 @ 16:21:39
URL: http://rebeccasoderstrom.blogg.se/
Postat av: Mamma

Som jag skrivit till dig innan så får du fundera på hur du vill ha det. Det är bara du som kan bestämma det. Jag är helt övertygad att du passar som aupair. Göran på Rockaden hälsar till dig.



Kram Mamma

2008-10-27 @ 17:06:34
Postat av: Sis.

Jag hoppas att din dag på Mall of America var givande, men kanske inte alltför givande ;)



2008-10-27 @ 17:37:53
Postat av: malin

Vet du vad björn? :D jag ahr en hemlighet som jag kan avslöja för dig imorron! hihihi en väldigt väldigt bra sak som förhoppningsvis kommer gå som jag vill! moahah puss

2008-10-27 @ 18:05:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0