Halloj

Jag älskar mall of america så mycket att jag snart hatar det....

Jag måste sluta köra dit, det är omöjligt att inte handla där. Dem har ju för guds skull allt.
270 dollar kostade dagens äventyr. Visserligen får jag mycket för pengarna men för herregud. Jag kommer typ aldrig kunna köra dit utan att spendera mindre pengar än så om jag har tid på mig att gå runt. Det är omöjligt.

Jag hade bara tänkt köra dit idag för att få lite att göra och hitta mössa samt vantar eftersom att jag verkligen behöver det nu. Jag bestämde mig därför också för att utforska de övre våningarna även om jag inte var klar med första våningen ännu. Det gick strålande, i den första affären jag gick in i var jag såld...Biträdet kastade på mig grejor och även om jag valde att tacka nej till säkert 80% av det han gav mig så lämnade jag affären med tre t-shirts. Jag har verkligen börjat gilla t-shirts och när de då hade hur många som helst att välja på kunde jag inte motstå. Undrar dock lite varför jag valde tre vita. Det var iaf ett nytt märke i min samling, dessutom ett märke som troligen inte finns i Sverige så det är ju roligt att hitta sådant.  Express tror jag de hette för er som är intresserade.

Sen gick jag vidare och eftersom att jag inte ville spendera så mycket pengar så tittade jag bara snabbt in i de flesta affärerna. Just det, för att kontrollera min budget idag så tog jag inte ut alla mina pengar på mitt amerikanska konto imorse. Det hjälpte inte. För när jag gick in i nästa affär så råkade de ha original penguin skor till salu. Vem kan säga nej till sådana? Inte jag iaf, det är ju typ favoritmärket...

Ah jaa nu fick det vara nog, spring igenom tredje våningen och sen till macy´s eller bloomingdales för att hitta mössa och vantar. Inte heller där lyckades jag följa planen. Jag sprang förbi en affär som såg fruktansvärt tradig ut, men sen tänkte jag efter, stannade till och läste vad där stod. Tydligen var det typ en outlet med märkeskläder....(PUST!) Jag var ju bara tvungen att gå in och kolla. En trelivg affär men för egen del var det tur att där var ganska rörigt, med kläder i massor överallt. Jag orkade inte leta så länge och där jag orkade leta hade de inte så mycket i min storlek, det var verkligen tur för ekonomin. Något hade dem iaf och på grund av de superpriser dem hade var jag ju bara tvungen att köpa det. En tröja från Ralph Lauren (givetvis) införskaffades för det väldigt överkomliga priset 40 dollar. Även en halsduk, eller kanske mer en scarfs, nej en halsduk är det införskaffades också men i övrigt höll jag mig till listan.
De hade nämligen mössor och vantar här också så det blev två par vantar och två par mössor. Jag fick alltså det jag skulle...och lite till.

I denna affären blev jag också lurad fast att det var jag som skulle luras. Där var inget pris på halsduken, fast jag visste att den kostade 7 dollar men när dem kollade så kostade den 15. Men eftersom att kassörskan inte slog in halsduken till något av prisen utan glömde ta med den så startade jag ingen diskussion direkt. Problemet var att där var ett litet märke på halsduken, knappt synbart men ändå. Så när jag betalat för allt, så sa jag att jag nog ville ha en annan färg och hon sa åt mig att jag kunde gå och hämta en annan färg då. Nu skulle jag luras tänkte jag, om jag köpte den halsduken som verkligen kostade 15 dollar också samtidigt som jag sa till att jag ångrat mig och ändå ville ha den ursprungliga färgen, då skulle jag få två halsdukar för 15 istället för 30. När jag kom tillbaks hade hon stängt sin kassa och lämnat halsdukarna till kundservice, där inledde jag min plan. Kassörskan hade tyvärr glömt säga till att jag redan betalt för en halsduk så min plan gick i stöpet direkt. Istället fick jag nöja mig med en halsduk som jag fick betala för vilket jag inte hade fått om jag bara tagit den ursprungliga halsduken och gått från början. Jag valde ju ändå den sen så...

Efter det fick det vara nog och jag började gå mot wolfgang för att äta lunch innan jag körde hem. På väg dit kallade någon på mig och erbjöd mig smakprov från en asiatisk restaurang, det var ju väldigt gott så jag åt där istället. Mycket mycket gott. Därför har jag nu bestämt mig för att prova olika saker varje gång jag besöker mall of america.
Sen körde jag hem via banken och tog ut mer pengar. Coldplay ska ju betalas imorgon. Kom också på att jag glömt sätta ut soptunnorna på uppfarten, de har därför inte blivit tömda idag vilket susie troligen inte uppskattar.

Övrig info om dagen:

Jag har typ fått sår på tungspetsen från listerine märkte jag imorse. De senaste gångerna jag använt mitt listerine har jag nästan börjat gråta. Får kanske sluta använda det.

Vår LCC sa till mig och rene igår att vi kunde go and trick or treat. Vi hade ju våra kostymer på oss så hon tyckte det passade väl. För att citera henne sa hon så här "You could go and trick or treat in a whorehouse, there are a lot of those around here" Lite överraskande tyckte vi, räckte det inte med alla tjejer i au pair-gruppen ? Det framkom ganska snart att hon menade horror-house.

Den där kabelboxen eller vad det nu är som familjen har till tv:n är underbar. Helt fantastisk. Förutom 1000 kanaler och on demand kan den även spela in. Du behöver inte ens veta vilken tid eller vilken kanal du vill spela in från. Sök bara på titeln och den löser det. Du kan också völja att göra en serie-inspelning, då väljer du en serie som den spelar in så fort den sänds. Du får själv bestämma hur många avsnitt den ska spela in och om det bara ska vara nya avsnitt eller gamla också. Jag har fixat så att den spelar in alla gossip girl, alla oc, alla las vegas och alla nya scrubs. Underbart. Vet ni någon bra serie så låt mig veta. Måste gå, barnen kommer hem när som helst..

HEJ HEJ

Kommentarer
Postat av: Sis

"-Räckte det inte med tjejerna i gruppen" Hahaha.

Nu ska jag sova. Vad konstigt att tänka att du är mitt uppe i din dag medans jag ska gå & lägga mig :)



Take Care Böttis.

2008-10-27 @ 22:21:55
Postat av: Robin

Åhh jag älskar penguin, har inte hittat de här än.. lycko dig..

2008-10-28 @ 01:07:46
URL: http://robinsundstrom.blogg.se/
Postat av: bötte himself

Penguin är något underbart. Har bara sett det i två affärer

2008-10-28 @ 02:28:03
Postat av: Malin

haha roligt att din syrra har typ samma tankar som mig, det med dagen. JAG SKA SE OASIS björn! 24/1 hihihi roligt va?? :D

2008-10-28 @ 13:04:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0