Hello Schweden!

Nu har ytterligare en dag gått, precis som min mor kommenterade och även andra har sagt så känns det som att jag har varit borta i två år istället för två veckor.
Beror väl på att det är ett sånt himla äventyr och allt man upplevt.

1:Shall we shag now, or shall we shag later?

Idag gick jag upp halv sju och skulle få barnen redo för skola, dem gillar inte alltid att gå upp på morgonen och det blir lite jobbigt ibland att hinna med allt på en timme. De börjar ofta gråta och vara lite jobbiga men det brukar lösa sig till slut.
Jag gav dem frukost, de vill alltid ha flingor så det är tacksamt, sen får jag se till att de tar på sig och borstar tänderna etc. Blir de klara i tid får de titta på tv till det är dags att gå. Med charlie krävs det lite mer tid, han har ju sin astma och måste göra "nebulizorn" på morgonen. Om ni undrar vad det är så kan man väl förklara det som något som liknar en gasmask, den sätter man över näsan och munnen på honom. Sen häller man i någon medicin som hjälper honom, typ som en syrgasmask mot astma.
Dem kom iväg till skolan iaf och susie körde joey till daycare medan jag plockade undan lite och bäddade etc.
Sen for jag rakt ner i sängen igen, behövde sova ut ordentligt och det går bara när ingen annan är hemma.
Vaknade inte förrän tolv och det var underbart att få lite sömn utan en massa skrik i bakgrunden.
Vid tolv gick jag upp och satte mig lite vid datorn, lade in lite bilder etc. Sen gjorde jag min frukost, brukar alltid göra en varm macka med ost och skinka, gott gott gott.

Sedan kom barnen hem och idag hade sammy rätt mycket läxa så det tog rätt lång tid att klara av den, jag spelade lite spel med charlie under tiden och de åt även lite.

När vi kom tillbaks lekte de lite grann ute medan jag ordnade maten. Sjukligt avancerat idag. Nudelsoppa stod på dagens meny, jag känner själv att jag inte är helt kreativ med maten men de gillar ju i och för sig nudelsoppa så det är väl inget problem då?


2: "-007 gets all the ladies´...-Batman has robin"

De visste om att jag inte mådde så bra igår så imorse frågade joey mig "you still don´t feel good?"

Ganska sött, nu på eftermiddagen när jag tog fram nudlarna, så frågade han "are we eating that cause you don´t feel so good?" Hahaha man kan ju undra vad han menade med det:P


3:"Do or do not, there is no try"

Efter maten fortsatte de leka lite utomhus och Susie kom också hem. Vi skulle ju alla till ishallen så att Charlie och Joey kunde hyra hockeyutrustning. Under tiden Susie blev klar lekte vi lite utomhus och vi spelade lite tic tac toe, vi hoppade lite längdhopp och hoppade lite hage. Men sen när hon blev klar visade sig att Sammy inte hade sålt tillräckligt med popcorn och annat för scouternas räkning. Det skulle vara klart imorgon så jag och hann fick stanna hemma och gå runder och sälja det medan de andra åkte iväg. Tydligen hade han redan varit i fler hus än vad hans mor visste så vi behövde inte gå i så många hur. Det räckte med fyra hus, det var bara två som ville köpa men vi sålde för 30 dollar så det var väl godkänt på en halvtimme. Det var också riktigt kallt ute, typ strax under tio grader. Jag klagar redan nu när jag hört att det kan bli 50 grader kallare än vad det var ikväll. Herregud, det är fan inte sant. När vi var klara gick vi in och spelade lite wii till dem andra kom och det var dags för mig att få redo dem för sängen. Efter dem ätit ett litet "mellanmål", borstat tänderna, bytat om till pyjamas och charlie fått en time-out så lyckades jag få dem i säng och min arbetsdag var äntligen slut.

4: "But just the jacket, 00 and 7 is not getting in there"

Jag tänkte att jag behövde göra något idag och jag var lite sugen på snacks så jag bestämde mig för att köra till target och se vad jag kunde hitta. Tydligen valde GPS:n ett annat target än vad jag räknat med men den hittade dit iaf. Jag kikade runder lite snabbt och kunde först inte bestämma mig för vad jag vad sugen på. Men efter att jag kännt efter lite kom jag fram till att jag var tvungen att prova de karamellsmaksatta popcornen som var så goda när joey köpte dem i aften alps. Dessutom var jag sugen på chips så det blev även en påse chips. Jag körde inom best buy på vägen hem, ville mest ha något att göra. Tyvärr stängde dem precis när jag kom. Dem har rätt intressanta oppetider märkte jag dock. De öppnar 9 varje dag i veckan. Måndag - torsdag stänger de nio, fredag och lördag stänger de 10 och söndagar 7. Inte helt vanligt att man har öppet så länge en lördag, men vad vet jag, kanske vanligt här i USA.

5: "When you get what you want but not what you need"

Feedback på kommentarer


Gemensamt, är lite jobbigare vissa dagar och igår var det en sådan dag. Där finns regler för vad vi får göra och inte får göra så jag får väl kolla upp det. Det är lite märkligt att hon lägger så mycket ansvar på mig. Dock tycker jag att familjen är rätt bra och hade jag bara kännt att umgänget omkring kommer att vara tillräckligt hade familjen fungerat bra. Men tillsammans bildar de en rätt jobbig känsla. Det är inte meningen att jag ska vara något hembiträde iaf, vi får väl se hur det hela utvecklar sig.

6: "I promise you I will learn from my mistakes"

Dagens punkter

De flesta ställena har nog öppet rätt länge här.

Jag är väldigt sugen på något roligt, vet inte riktigt vad bara.

Chipsen och popcornen jag köpte innan hjälpte inte.

Man ska aldrig prova någon nyttig version av något onyttigt. Jag köpte "low fat" chips innan och det var torra och tradiga.

Jag kan nog inte köra till mall of america förrän på fredag :O

Jag trodde nästan vi hade inbrott inatt. Jag vaknade till av att någon smög rundor, det lät som att dem var på väg in i mitt rum. Jag lös med mobilen och hittade Chester på golvet i mitt rum. Det är en härlig hund det.

Ni får se bilder om ni bläddrar längre ner.

Ha det så bra igen Sverige, hörs väl imorgon

"If you never try you never know"

Våra "fräscha" och "varma" rum på skolan i NY

Redovisning!
Empire State Building
Empire State Building

Bötte i sitt nya rum i sin nya tröja och sina nya skor


Kommentarer
Postat av: Pappa

Verkar lite mer uppåt idag, hur går det med tävlingen? Ännu inte hittat något ställe att träffa andra ungdomar på. Var håller amerikanerna själva hus ? Du får väl kolla med någon av dina säljare, eller är alla lastgamla ? Ännu ett citat i min tävling kommer här.

"Jag var i Stockholm med Pappa innan du föddes Lotta"

Ha det bra så hörs vi, nu skall jag iväg till han/hon med kniven.

2008-10-21 @ 10:19:09
Postat av: Moster

Roligt med hunden, han verkar gilla dig och det är ju roligt för dig med lite sällskap! Vet du vad det är för ras? Hur ser han ut? Ja du Björn du får nog sätta ner foten. Det var ju många uppg. som man tycker att du inte ska göra! Sortera hennes post i olika högar,laga saker som går sönder, tvätta fönsterna, tvätt som inte är barnens etc. etc nä det ska du då inte göra!!! Du får ta upp det med din kontakt!

Hoppas att du hittar några vänner snart! Krya på dig! Cecilia

2008-10-21 @ 11:02:55
Postat av: Nille

Tja bötte. lätt fett att jag planerar för besök, ska ju visa den amerikanska befolkningen vem du egentligen är;), haha nä sorry lite taskigt:P, men skicka ditt kontonummer i nästa mail så ska vi se vad vi kan ordna;), by the way, hon Susie, är hon en diktator eller?:P, let me know if you need any help, you can call if you need:P, hade nbice så länge:)

2008-10-21 @ 11:51:29
Postat av: Mamma

Instämmer med Cecilia hunden verkar ju verkligen gilla dig. Mormor hälsar att hon tänker på dig varje dag. Att du tycker att det känns som om du varit borta länge kan jag förstå för du får ju uppleva så mkt nytt nu i början. Du får kanske köpa en isolerad rymddräkt med tanke på kylan som komma skall.

2008-10-21 @ 15:44:32
Postat av: Malin

haha! inbrottstjuven chester :D. lite besviken på att det bara var 4 bilder men det kommer kankse fler i nästa inlägg? Hoppas det! Byebye then!

2008-10-21 @ 19:23:00
Postat av: Lina

ja, bilder, bilder, bilder! bilder är skoj :)

2008-10-22 @ 09:35:55
Postat av: Lotta

Pappa har inte helt rätt i sin citat-tävling. Den räta verisionen är "-Ja, men jag & Pappa var ändå i Sthlm innan du & Mamma föddes". Lilla Böttis :)

Roligt att du trodde hunden var en inbrottstjuv, tycker att det är kärt att han fattat sånt tycke för dig :)

Skönt att du verkar känna dig bättre, kanske har ditt halsonda nu drabbat mig ist :S

Nej nu ska jag beställa kläder, du vet ju själv vilken kick det kan vara ;)



Sköt om dig Lillebror!

2008-10-22 @ 20:26:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0