Monday night

Back on the computer...

Mitt rum flödar i påsar...Eller flödade iaf, jag kände att jag var tvungen att göra något åt det så jag slängde in lite i garderoben och stoppade resten av påsarna i andra påsar så nu ser här lite bättre ut.

Dagarna är ganska lika sig i livet som au pair. Vad gäller själva au pairandet då, eller jaa i mitt fall även annars.

Charlie och Sammy kom hem vid halv tre som vanligt, åt sitt snack gjorde lite läxor sen körde vi och hämtade joey och sammys kompis som skulle komma över och leka. Det var också meningen att fler av Sammys kompisar skulle komma över så att dem skulle kunna försöka slå mig i fotboll. Precis som senast så blev det inte av utan jag vet inte riktigt vad sammy gör om han frågar dem eller om han bara pratar om fotbollsmatchen. Vi får väl se om den blir av någon gång. När de andra inte dök upp så lekte vi givetvis the swedish game istället. Den börjar väl bli lite uttjatad nu kan man tycka. Men det är en inomhuslek iaf så man slipper gå ut i kylan. Just det, innan vi hämtade alla hade vi hunnit lämna Charlie hos en kompis i närheten där han kunde få leka lite.
När klockan hunnit bli en del ringde de dock på dörren och två av våra grannar dök upp med en fotboll under armen så vi bestämde oss för att spela ändå. Vi gick ner till parken efter lite diskussioner och delade upp lagen. Det blev jag (och joey, men han frös så han var inte så aktiv) mot resten.

Till slut vann jag, vi hann inte spela så länge på grund av kylan plus att vi behövde hämta upp charlie.
Vi gick tillbaks till huset, hämtade bilnycklarna och satte oss i bilen och körde iväg för att hämta charlie. När vi kom hem kom grannen tillbaks och vi spelade lite bollstå igen innan de ville spela wii och jag var tvungen att göra lite hushållssysslor.

Benjis pappa kom och hämtade honom och strax innan hade August också lämnat. Det blev dags för oss andra att äta middag, rester från i fredags så det var ju inte särskilt svårt, men omtyckt. Efter maten blev det lite mer wii innan de var tvugna att bli klara för sängen och min arbetsdag var över.

Den där benji var en jäkla unge, han skrek och bråkade hela tiden. Han och sammy bråkade om allt och skrek på varandra hela dagen. Sen sprang han upp till mig ibland och skvallrade och en gång började han gråta också. Nej det var ingen rolig pojk att ha över. Hördes väldigt mycket gjorde han också.

Lite annat jag tänker på...

Jag mejlade ju alla andra au pairer igår kväll, idag fick jag svar. En tjej vid namn mira? svarade att vi kunde hitta på något någon dag så det var ju trevligt. Hon avslutade också mejlet med sitt namn...Inte visste jag vem det var bara genom att se namnet. Det hade hon nog misstänkt eftersom att hon också skrev (I was the bee yesterday if you don´t remember my by the name). Smart tänkte jag och började tänka på vem hon var. Hahaha jag kom inte ihåg det heller så vad hjälpte det att hon skrev så :P Ah ja skitsamma jag får iaf höra av mig till henne igen och hitta på något med en okänd :P
Det lite tradiga är att det också är den enda som har svarat, det har ju dock bara gått en dag ännu men ändå. Jag har känslan av att fler än en har kollat sin mail idag.

Som au pair-kamraten robin påpekade i en kommentar till förra inlägget så är det lite svårt att hitta orginial penguin här omkring. Ska väl inte påstå att jag letat efter det men jag har faktiskt bara sett det två gånger, idag och första gången jag var på mall of america. Då hade de bara en tröja dessutom. Synd det är ett fantastiskt trevligt märke.

Jag fick ge bort mitt nyinköpta listerine till Susie...Var typ en liter dessutom, om inte mer. Men men vad ska man göra, jag har knappt kunnat äta idag, svider som bara den på tungspetsen. Kollade i spegeln och det blöder typ, listerine har princip frätt i sönder tungspetsen. Får köpa något mildare istället.

Jag blev förresten sjukt frustrerad över att se dokumentären om 9/11 imorse...Hur fungerar människor egentligen

Nu ska jag säga adjö till er alla, nu ska jag nämligen ha min egen lilla teve-kväll och titta på något av det som spelats in idag. Får se vad det blir.

Hörs igen!

Just det, jag lyssnar förresten på kidz bop 14 just nu...En barnskiva där dem gjort remixer av kända låtar som exempelvis stop & stare, bleeding love m.fl. Mycket bra

Ännu mer just det, imorgon är en stor dag, då ska det bokas coldplay-biljetter. Gud vad trevligt. Jag har också för mig att något annat trevligt skulle hända imorgon men kommer inte ihåg vad...
TV-dags nu iaf....

XOXO/beer

"Please, please, please come back in sing to me"

Kommentarer
Postat av: Pappa

Det är ju skönt att shoppingen funkar iaf. Snart har du några kronor till att shoppa för.

Jag lägger t.v ner alla övriga kommentarer, som din kloka syster redan sagt. Det är ditt val helt och hållet. Du skall inte stanna kvar för någon annans skull än din egen.

2008-10-28 @ 11:15:02
Postat av: Nille

Hang in the bear:), visste inte att du börjat lyssna på barn musik;), hoppas allt går bra och så// Nille

2008-10-28 @ 13:49:36
Postat av: Mamma

Om du skall fortsätta att shoppa som du gör för närvarande får du hyra en lagerlokal när du kommer hem eller alternativt sälja dina möbler i ditt ena rum och bygga om det till en amerikansk garderob. Du får kanske börja fundera på om shoppandet är en form av terapi för dig. Vad det gäller listerinen sluta använda det!

2008-10-28 @ 17:08:07
Postat av: Din kloka syster.

Björn. Jag tror att du måste börja gå i terapi för ditt shoppande, det är inte hälsosamt de du sysslar med. I slutändan kommer du inte ha tjänat en krona på att det är billigare där, då du kommer att få betala PLENTY i övervikt. Tänk på det..



Roligt att du ska träffa Biet iaf, hoppas att hon är trevlig :)



Take Care!

2008-10-28 @ 19:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0