Saturday night

Hej!

Det är fortfarande lördag här borta, 1 timme och 23 minuter kvar nu när jag börjar på detta inlägg faktiskt.

Jag ska väl inte säga att jag kommit någonstans i min sociala utveckling idag heller men dagen har ändå varit rätt bra,

Började jobba redan klockan 8:30 idag. Kom upp och Susie berättade att jag egentligen inte behövde börja nu eftersom att pojkarna skulle följa med henne vilket hon inte räknat med. Jag kunde ju bara plocka undan och lite så under tiden dem var borta så. Ah jaa det var skönt tyckte jag för jag plockade undan lite grann sen satte jag igång en maskin tvätt och gick ner och lade mig igen. Så länge man tvättar eller något liknande så räknas det som arbetstid. Så att börja dagen med att sova bort två arbetstimmar var ju inte fel.

Sen kom alla hem igen och de blev liv i bygget. Det var en stressig eftermiddag som låg framför oss. Först var det halloween party och sen raka vägen till hockeyträning. Här hemma skulle de ju se till att bli klara också och jag fick springa och leta efter utrustning etc. Vi kom iväg och begav oss till halloween partyt där föräldrarna uppmuntrades att stanna. Det var fan helt sjukt att se det partyt. Jag ska lägga in bilder senare så att ni lite grann förstår vad jag pratar om men först får ni nöja er med ord. Vi körde och svängde in till ett område där det låg riktigt fina hus. Här bodde också de som hade partyt. Ett stort hus där garaget troligen var lika stort som möjligtvis större delar av nedervåningen i mitt svenska hus hemma. Det var också i garaget och trädgården som partyt hölls. De hade dekorerat huset och garaget till den milda grad "lite mer än alla andra" i usa vilket betyder fullkomligt sjukt i Sverige. Stora uppblåsbara pumpor och spöken framför huset. En stor upplåsbar tunnel in till garaget där väggarna var täckta av pynt och dekorationer. Dem bjöd på en massa snacks och kakor etc. samt även lite enklare mat och dryck. Man kunde måla, pynta, dekorera eller leka lekar bland annat. Jag spelade ett roligt spel utomhus mot sammy där jag till slut vann. Man hade såna påsar fyllda med ärtor eller vad det nu är och med dem skulle man försöka göra mål på motståndaren. Man hade varsin liten ramp med ett hål i och det hålet skulle man då träffa hos motståndaren också turades man om. En del andra aktiviteter kunde man också sysselsätta sig med. De hade till exempel sprayburkar med hårfärg så barnen lämnade partyt med alla världens färger i håret. Gillade man inte något av ovanstående fanns där även en del annat att välja på som till exempel att leka på deras "lilla" privata lekplats i trädgården. De hade även en nätt liten pool i trädgården och antingen dem eller grannarna hade en basketplan i trädgården. På uppfarten stod en Lincoln Navigator. Att döma av garagets storlek misstänker jag att det inte var enda bilen. För att beskriva lite kunde garaget rymma plats för vad jag uppskattade det till ca 60 personer och då fanns där plats kvar. Tomten var väldigt stor givetvis och gräsmattan pryd med en "I vote McCain & Palin" skylt.
Något annat noterbart var att deras andra grannar hade pool även dem men också fyra bilar. Två lexus, varav en SUV, en annan SUV och en sportbil av okänt märke. Det var också roligt att se hur hela gatan nedanför huset var fylld med bilar på båda sidor. Säkerligen 30 bilar på en rätt liten gata, alla besökte "party" huset. Något jag kände under min upptäckstfärd runt tomten och även senare under kvällen var att det nog är rätt många som har det "gott ställt" som röstar på McCain och är rätt konservativa av sig.

Ah jaa, vi lämnade partyt iaf och begav oss till hockeyn. Ett tag var det till och med tänkt att jag skulle prova åka skridskor men eftersom att jag inte hade någon hjälm fick jag nöja mig med att titta på. Var väl inte så roligt eftersom att de som tränade inte kunde åka i princip så dem använde inte ens en puck en enda gång under träningen men men lite skoj var det ändå. Jag vet inte varför men hockey har alltid varit en sport jag velat kunna. Märkte förresten också direkt att rinken var mindre än hemma.

Vi tog oss hem efter hockey och jag plockade undan lite, tvättade lite och städade lite medan Susie klippte gräsmattan i trädgården och jobbade lite där. Idag har jag också kört deras VW Passat med V6 motor :P Inte för att jag är den typiska killen som kan allt om bilar och motorer, snarare tvärtom faktiskt men det var ändå lite fräckt. Jag körde dock bara den i kanske 200m men det var en skön bil iaf. På tal om det saknar jag vår sköna V70 där hemma. Ska dock bli roligt att prova något nytt och köra en XC60 sen när jag kommer hem, eller vad säger du pappa ;p ?
När vi ändå är inne på det här bilspåret och när jag nu kört automatare ett tag måste jag nog också säga att jag saknar att köra en manuell-växlad bil även om det är mycket skönt med automatare också.
Nej nu får det vara nog med bilpratet, folk kan ju börja tro att jag faktiskt är intresserad av tramset.

Senare kom mashie och opa på besök (mormor och morfar) De bor en bit härifrån, arizona, men dem ska spendera ett par dagar här i minnesota med sin dotter och sina barnbarn. Vi bestämde oss för att äta middag på deras hotell eftersom att vi ändå skulle bada i poolen där efter maten. En fettuccini alfredo blev det för min del, en väldigt god pastarätt. Vi började också prata lite politik under middagen och det var ett ganska intressant ämne med tanke på allt som pågär här i staterna. Det är tydligen en väldigt konservativ familj jag hamnat i. Jag har ingen koll på presidentkandidaterna så jag ska inte själv uttrycka mig. Även om Susie ville se sig som open-minded så erkände hon sig frivilligt som ganska konservativ hon också. Hennes far och mor såg sig som väldigt konservativa och är och har alltid varit republikaner. Om jag har förstått det hela rätt har dem två också det rätt gott ställt. Ett par hus runt om i landet hade dem nog också om jag förstått det rätt. Detta fick mig att ytterligare tänka på kopplingen mellan "gott ställt" och republikaner. Jag är ändå förvänad över hur öppna alla är med politiska åsikter etc. här i landet.
Det enda jag kan tycka om presidentkandidaterna är att det hade varit roligt om Obama vann så att "WASP" traditionen bröts. Det är ju inte direkt ett argument för att han ska vinna enligt min mening utan där har jag bestämt mig för att inte lägga mig i, åtminstone inte förrän jag vet lite mer om kandidaterna. Men men i vilket fall som helst var det ett trevligt ämne att samtala om, kanske till en viss del för att jag inte haft särskilt många längre eller lite djupare samtal på senare tid. Vi pratade också lite om hur allting fungerade i Sverige och hur det var att bo där.

Efter maten var det alltså dags för ett litet dopp i poolen, vilket faktiskt var underbart. Det är förbannat skönt att simma och det är något jag tänkt göra om jag nu fixar något medlemsskap på något gym här under mitt år. Ett tag i bubbelpoolen och ett besök i bastun blev det också. Lite lek hann vi givetvis också med och jag fick som i allting annat tävla mot barnen. Vi lekte även Marco Polo, det var en rolig lek:P Det var en som jagade och när man då jagade var man tvungen att blunda, sen ropade man Marco, så svarade dem andra polo och på så sätt visste man var dem var.
Jag fick också min första motion på ett bra tag. När alla andra lämnade den vanliga poolen för bubbelpoolen så stannade jag kvar och uttnyttjade den vanliga poolen till lite motionssimmning, Det hann inte bli så mycket men det var skönt ändå, framför allt eftersom att jag hade hela poolen för mig själv. När vi hade badat klart körde vi hem igen och jag satte mig som vanligt framför datan. Idag hade det i och för sig inte varit lönt att göra så mycket eftersom att vi inte var hemma förrän runt nio. Det betydde också att dagens planerade besök på mall of america fick skjutas upp. Jag spenderade den första tiden med att kolla lite på facebook och leta biljetter till coldplay och oasis. Det ser ut att lyckas om jag ska vara ärlig. Eftersom att jag redan sett coldplays viva la vida turne två gånger så är inte den livsviktig. Men det är coldplay så på så sätt är den ändå livsviktig. Jag hoppas ju också att Chris Martin ska känna igen mig efter vårt senaste möte ;P eller vad säger du malin, inte vill väl du göra om samma sak igen. Jag tror inte att du vill se oasis heller;P.
Oasis hade ju varit förbannat roligt att se och jag hoppas verkligen att jag lyckas få biljetter till dem, skulle tro att jag lyckas med det också faktiskt. Förhoppningsvis kan vi också kombinera det med en liten svensk re-union vilket hade varit underbart.
När vi nu är inne på det här konsertspåret måste jag säga att det är synd att jag missade the killers turne, får väl hoppas på u2, keane eller något annat roligt istället. Skulle tro att jag får en del chanser till bra konserter under mitt år här.
Jaha nu har ni fått veta vad som hänt under ännu en av mina dagar här. Tiden rullar på, nu är det bara 49 veckor kvar till dess att året hos familjen är slut, förhoppningvis är inte året i USA slut dock. Vill ju resa lite och se fler delar av usa också.

Förhoppningsvis får jag också sova ut imorgon, Susie har inte sagt något om att jag ska jobba iaf. Får nog inte jobba mer i helgen heller för den delen. Så jag får väl sova lite längre än till 8 iaf. Sen blir det nog så att jag följer med på brunchen familjen skulle ha med mormor och morfar imorgon. Sen är det ju dags för ett litet event för egen del. På eftermiddagen är det ju party hos LCC Jean-Ann med alla au pairer i området. Får väl se hur det slutar.

Nu funderar jag på om jag ska se Las vegas eller gossip girl innan jag somnar. Jag har ju inte för många avsnitt kvar av Las vegas. Får nog be mor och far skicka hit en ny säsong. Kanske får bli gossip girl ändå. Jag har en ny liten tävling. Den är väldigt enkel men man vinner inget mer än äran. Den är bara till för dem hemma i Sverige som inte riktigt kommit så långt som oss här borta. Det räcker att ni svarar på nedanstående fråga för att vinna.

Gissa vem som dör i gossip girl?

Ah ja, nu är det dags för mig att sluta, 23 minuter kvar av lördagen här, betyder att inlägget tog en timme att skriva idag,

XOXO

"Sometimes even the right is wrong"

Kommentarer
Postat av: Sis

Så ngn dör.. din lilla skvallerbytta..

2008-10-26 @ 09:49:43
Postat av: Malin

Usch nä, inte en gång till, absolut inte! :P jag är nästan 100 på att Chris hade kännt igen dig björne,haha!

2008-10-26 @ 20:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0