Shoppoholic?

Roligt att läsa alla oroliga kommentarer om mitt shoppande :P

Haha joo det ligger väl lite sanning i det hela, men det är trots allt så mycket billigare att shoppa här. Dessutom har jag min plan redo.

När min kära familj kommer på besök, som jag verkligen hoppas att dem gör. Då behöver dem ju inte ta med sig mer än en packad väska var. De får lov att ha två väskor var, det betyder också att de ska ha med sig en tom väska var och sen fyller jag de tre tomma väskorna med mina grejor och min familj får släpa på det. Vilken underbar plan va?

Då slipper vi betala för övervikt, och vi slipper skicka hem grejer. Samt att jag slipper klabba så mycket. Kan någon komma på något bättre så varsågod. Föräldrar eller syskons kommentarer som tycker att det blir jobbigt för dem är dock inte tillåtna att föreslå något, så länge det inte blir bättre för mig.

Just nu ser jag lite på O.C som jag spelat in nu i dagarna, det är det avsnittet när the killers spelar på den där klubben.
När jag såg dem spela störde jag mig rätt mycket på att jag missat deras spelningar i staterna, ett väldigt efterlängtat konsertband.

Däremot är det ju bra att coldplay biljetterna ska bokas imorgon efter en lite fördröjning idag. Bara oasis biten som ska lösas också.

Hmm...Idag..
Kände att det inte var så lönt att hitta på något eftersom att tisdagar-torsdagar är rätt förstörda på grund av att jag måste hämta joey mitt på dagen och köra honom till skolan.
Därför gick jag ner och lade mig imorse igen efter att fått barnen klara. Satt igång ett inspelat O.C avsnitt och hann se kanske fem minuter innan jag somnade. Gick upp 12:05 och fick stressa lite för att hinna hämta joey i tid. Det var inga större problem utan jag fick till och med vänta lite med joey utanför klassrummet innan jag lämnade honom.


Därefter tog jag ett litet spontant beslut. Jag var i och för sig förberedd på detta spontana besök och hade med mig det jag behövde..
Jag körde till mall of america :O Överraskade?
Men det var bara för ett snabbt ärende, hade sett en laptop-väska som var mycket snyggare än den jag redan hade köpt. Jag köpte alltså den väskan och rusade sen ut från mall of america, ville inte spendera mer pengar där.
Jag gjorde iaf ett klipp skulle jag tro. På etiketten till väskan stod där "suggested retail price 180 dollar" och jag köpte den för 42, smart va? Dessutom tjänade jag lite när jag lämnade tillbaks den andra, den köpte jag för 32, då stod dollarn i 7, jag betalade alltså runt 220kr då. Nu har ju dollarn gått upp och eftersom att de 32 dollarna för väskan sattes in på mitt konto, där det omvandlas till kronor, när jag lämnade tillbaks väskan. Jag bör alltså ha fått tillbaks ca 250kr, hela 30kr mer:p.

Efter att ha lämnat tillbaks väskan behövde jag lite frukost/lunch och körde till burger king för att prova deras amerikanska sortiment. Beställde med mig hem, på vägen hem fick jag dock göra ett litet extra stopp. Varningslampan för lite bensin lös nämligen, jag måste ha ärvt det från min far att köra till man i princip får bensinstopp.

Jag behövde alltså tanka full tank och var lite rädd för vad det skulle kosta, jag tror jag tankade 23 gallons för 48 dollar. Det är ungefär 83 liter för strax under 400kr. Lite skillnad mot hemma ?

Körde sen hem och åt min burgare som var mycket god, strax efter kom barnen hem eller faktiskt bara sammy idag. Charlie var hos läkaren med mor. Sammy gjorde lite läxor innan vi hämtade joey, sen åt de givetvis sitt snack när det kom hem, gjorde lite mer läxor och sen lekte vi tjuv och polis, the swedish game börjar ju bli lite uttjatat nu. Charlie kom också hem och var med ett tag.
De spelade sen lite wii medan jag gjorde maten också åt vi alla eftersom att susie var hemma även hon. Jag kastade in barnen i badrummen för bad/dusch och städade lite under tiden. När de var rena och klara fick de göra sig färdiga för sängen och efter det tittade vi lite på tv innan det var sovdags. De var duktiga när de skulle lägga sig idag men innan de var sammy och framför allt joey lite jobbiga. Joey fick 2 eller 3 time-out på ungefär en halvtimme, men sen skötte de sig iaf. Charlie skötte sig bra under den tiden men hade varit lite gnällig tidigare.

För en gångs skull kom jag ner strax efter åtta vilket inte brukar hända annars.

Imorgon får jag inte sova så länge, det ska tydligen komma någon snubbe och fixa något i huset, såga ett hål i min väg av någon anledning. Han kommer vid tio så det blir inte så bra. Får väl använda morgonen till ett långt bad, kanske ska låna susies badkar? Superstort med massage och saker. Sen får jag väl äta en god frukost och se lite av mina inspelade program då. Tänkte göra det nu också, därför jag har hastat igenom lite av dagens händelser på slutet.

Lite grann jag tänker på kan jag dock berätta om innan jag lägger ner den produktiva verksamheten för dagen.

Jag hittade en stor miss i OC i ett avsnitt, the SnO.C. så slår Zack Seth, han slår honom med höger hand men han håller ispåsen mot vänster hand när han lindrar smärtan.

Jag måste verkligen klippa mig.

Det jag var så "förväntansfull" över igår var malins hemlighet, hon berättade den idag och herregud vilken hemlighet;) Hon kan inte se keane men hon ska se oasis.:O

De har drive-in på mer än bara burger king och liknande här. Som jag berättat tidigare har det även det på apotek. Tydligen har det även de på banker. Banken jag går till är dessutom mycket bättre än hemma, mest för att där aldrig är något folk, alltså ingen kö. Dessutom ger dem en kakor och kaffe/te/vatten om man vill ha det. Sen är de väldigt trevliga, servicen är alltså fenomenal.

Jag ska till mall of america imorgon också. MEN ENBART! för att lämna pengar till en som vill se coldplay-konserten. Sen ska hon boka biljetterna. YEAH! Det kan ju i och för sig hända att jag äter en trevlig lunch där också. Tänker inte handla något iaf.

Idag har jag nog kommit fram till att jag inte ska åka hem under mitt år. Jag hade tänkt åka hem någon gång under den senare våren men jag tänkte på det idag och det kostar för mycket, bättre att jag sparar dem pengarna till att upptäcka USA under den sista månaden. Jag har ju redan sett det mesta där hemma liksom och kan lika bra vänta de extra månaderna innan jag ser det igen.

Skit, jag skulle ringt min LCC idag och förberett henne på att jag vill byta familj, eller prata om läget iaf.
Jag mejlade ju alla i söndags och har hittils fått 1.5 svar. Jag känner bara att jag inte kommer trivas här men men. Jag kanske får 15 svar imorgon och en massa att göra och märker att alla är skittrevliga.

Kidzbop skivan är verkligen bra, det är kända låtar som har gjorts om och nu sjungs av typ barnkörer:P

Mina föräldar, syskon och även andra får gärna lov att kommentera och ge tips på hur min situation ska bli bättre. Jag kanske inte samtycker med allt men det gör inget.

Just det, ska nog börja in bilder på resdagboken, på så sätt kan alla se dem.

Nej nu får det vara nog, hörs imorgon.

"I was lost, oh yeah"

Kommentarer
Postat av: Anonym

det är inte alltid säkert att man får ha med extra vikt och betala för de, isf bara något kilo

2008-10-29 @ 07:22:05
Postat av: Moster

Ja du Björn vilka klipp du gör lämnar tillb. datorväskan då dollarn står högre i kurs, perfekt! Kanske du kan tjäna grova pengar om du gör det samma med flera saker du köpt! :-) Men men väskan var väl det ända du inte använt,eller? :-)Ha det så bra! Cecilia

2008-10-29 @ 11:36:05
Postat av: Pappa

Bagaget löser sig säkert när vi tittar över, frågan är hur du klarar den första flytten på egen hand ? Som förälder har man lämnat många råd som ni som yngre och förståndigare tyckt varit helt befängda, men om jag påstår att när vi tyckte att du skulle låta en hel del av dina kläder stanna hemma så var vi väl lite rätt på det iaf.

Eller har du användning för allt du plockade med dig. Jag förmodar att du går klädd i enbart nyinköpta prylar numera.

Mina råd har gjort som barnen, tagit "time-out".

Följ din magkänsla.

2008-10-29 @ 12:04:45
Postat av: Malin

haha, ja men det var ju endast min hemlighet bara för att du ahr varit så dum och skrytit om att du skulle se coldplay och oasis :P

2008-10-29 @ 13:16:43
Postat av: Mamma

Om du shoppar lite mindre har du kanske råd att åka hem men jag ha ju förstås ingen aning om vad det kostar att åka hem. Eftersom du har bestämt dig att byta familj så får vi hoppas att du hittar en ny som passar dig ganska snart.



Sköt o dig Mamm



2008-10-29 @ 15:48:51
Postat av: Sis

Jag har nog inte så många fler kloka råd att komma med, mer än att du ska lyssna till ditt hjärta, eller för att låta mindre fjollig; då på din magkänsla, som Pappa så fint skrev.

Det där med Resdagboken verkar som en bra idé.. så kan även M&P ta del av dina bilder. Som det är nu så tror dom att dom ska få logga in på min Facebook, eller skaffa sig en egen...!

Du det där med två väskor kan du GLÖMMA. Jag ska proppa min andra full med MINA nya USA-clothes ;)



Sköt om dig skitunge!

2008-10-29 @ 18:53:52
Postat av: Sis

gå på.. skulle det ju vara.

2008-10-29 @ 18:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0