Standardinlägg.

Ni kan i princip alltid förvänta er inlägg vid den här tiden.
Det beror på att mina dagar är extremt lika för närvarande.
Jag får nog snart slute om vad jag gör med ungarna och bara berätta om det händer något nytt eller speciellt. Hur det andra går till borde ni kunna snart.

Snabbsummering av denna och de flesta andra veckodagar
Vaknar 06:29, går upp och hjälper barnen att bli klara för skolan. Ser till att de äter frukost, borstar tänderna, tar på sig och tar med sig allt. Sen plockar jag undan efter frukosten, bäddar sängarna etc. Susie lämnar mig också meddelanden på morgonen om vad som ska ske under dagen.

När ungarna kommit iväg och jag blivit klar går jag ner och lägger mig igen. Vaknar när det är dags att hämta joey på daycare och köra honom till skolan. Brukar gå upp igen runt halv tolv. Kör joey och sen efter det kör jag antingen hem och äter lunch eller äter någon lunch ute. Därefter väntar jag på att barnen ska komma hem. När de gör det kör vi och hämtar joey sen äter alla snacks, sen gör sammy läxor. Därefter leker alla av oss. Sen går jag upp börjar med middagen, tvättar, städar. Barnen äter och leker vidare medan jag sköter mina sysslor. Sen äter de snack igen innan de borstar tänderna, tar på sig pyjamas och charlie gör sin grej som hjälper mot astman också. De sista minuterna tittar vi på tv och sen ser jag till att de lägger sig. Sen börjar min fritid, jag bloggar och använder datan ett tag, tittar på tv ett tag sen lägger jag mig och allting börjar om på morgonen. Kan ju inte göra så mycket utan vänner.

Jag har iaf hittat en som vill gå på coldplay med mig, en i min au pair grupp och hennes vän. Vi bokade biljetter idag. Så istället för att köra hem när jag lämnat joey på skolan så körde jag minsann till mall of america. Men enbart för att träffa henne. Jag spenderade inga pengar även om jag hittade ett par shorts för tre dollar som jag ska se om dem har i min storlek. HIttade också en snygg väska som jag ska köpa en dag, kanske efter löningen som är på fredag.
Jag passade också på att käka lunch, men det räknas inte som inköp. Idag åt jag på asian chao, typ ett syskon till maki of japan där jag åt senast. Det låg precis bredvid och smakade likadant. Det vill säga att det smakade mycket bra även här.
Efter det träffade jag tjejen jag ska se coldplay med och vi bokade biljetterna inne på apple store när vi låtsades vara intresserade av datorn. Biljetterna är dyrare än i sverige men det är ju coldplay så alltid värt det även om jag redan sett denna konserten två gånger i Sverige. Nu saknas bara oasis biljetten.

Därefter körde jag hem, fick lite bråttom men hann hem i tid innan sammy kom hem. Charlie hade missat skolbussen idag så jag fick hämta honom när jag hämtade joey. Annars var dagen sig lik förutom att jag inte somnade om i flera timmar imorse. När barnen och susie lämnat huset åt jag frukost direkt istället, sen tittade jag lite på "nyhetsmorgon" där de tjatade om valet som är på tisdag. Halloween och grejer i helgen är annat som pågår i amerika. Det tog inte långt tid innan jag slumrade till, vaknade dock igen vid tio och gick ner till datorn ett tag innan jag gick upp och badade i Susie´e underbara badkar. Stort, djupt och med massage. Låg där i 40minuter och mös innan jag fick bråttom att hämta joey.

Andra meddelanden:

Idag såg jag den största tröjan (piké) jag sett, 6xl eller XXXXXXL. Helt enorm var den givetvis.

Det har varit mycket varmt idag, Runt 15 grader celsius, vindstilla och sol gjorde att man klarade sig ute i t-shirt och jeans utan att frysa.

Bredvid mall of america har de water park of america, kanske något att besöka?

Jag fick en dos hemlängtan igår kväll när jag försökte somna.

Idag har bloggen slagit rekord. Nej tangerat rekord förresten, 43 unika sidvisningar på en dag...Stark jobbat. Fortsätt så, vi måste slå detta.

Synd att Minneapolis eller St Paul inte har någon fotbollslag i högsta ligan, hade varit kul att se beckham eller ljungberg som nu båda spelar i amerikanska ligan.

Kommentarsvar:

Min syster påstår att hennes andra väska ska vara full med kläder från usa när dem åker hem. Det kan hon glömma.

Tja Louise det är rätt mycket anus faktiskt. Jag börjar ju närma mig den fjärde veckan nu men det verkar svårt att hitta någon här. Problemet med inneställen och liknande är ju också åldersgränsen på 21-år. Skulle vilja hamna i ett område med mer ungdomar. Vet inte om paris är ett ställe för mig, gillar inte fransmän ;p. Pusspuss

Jasså pappa du tycker det är billigare med bensin nu ? Jag känner att du döljer en liten pik i denna kommentar?

Vad är det för en dåre som vill veta vem malin är, ingen vill veta vem malin är ? Nej förlåt malin, jag vet att du läser detta så här ska du få läsa lite trevligt. Sen ska du själv få avgöra om jag menar det eller ej.
Malin är den bästa i världen, såå underbar, jättetrevli, snygg, snällast i universum och har bara positiva egenskaper...
Vad tror du malin, believe it or not? Något som är lite mer seriöst är att malin faktiskt är en trevlig, snäll tjej med bra musiksmak. Vi har sett två coldplay konserter tillsammans och hon är lite avundsjuk på att jag gör ett hat-trick i coldplay konserter om två veckor. Dessutom kommer jag se oasis medan hon får se om hon får biljetter..

Nille det händer inte mycket mer än det som står på bloggen faktiskt. Jag döljer inte så mycket så det mesta framkommer här. Jag saknar också mcdonalds och mcflurry & co. och våra nattliga turer till donkan. Gratismaten var inte fel den heller.

Tack för ikväll, dags för tv-tittande nu men som vanligt kommer där nytt inlägg imorgon

"If I, if I only waited, I would not be stuck here in this whole"

Kommentarer
Postat av: Pappa

Skulle jag dela ut pikar, det är inte min stil det vet du. Du får nog snart ta tag i något innan du blir alldeles försoffad. Hur går de med LCC:n ?

2008-10-30 @ 09:06:37
Postat av: Malin

haha awe... vad snäll du är Björn, jag vet att du menade allt du skrev om mig i detta inlägg! :D haha men som sagt biljetterna införskaffades i Tisdags! haha. Så det är vara att invänta 24 januari!

2008-10-30 @ 13:51:57
Postat av: Sis

Nej Björn, det kan jag inte glömma!:)

Hur går de med ditt presentletande till mig förresten? Snart e de dags:D

2008-10-30 @ 19:55:44
Postat av: Fridman

Tjena bytte (: Du ska följa din längtan och komma hem till underbara sverige! Kommer du hem något över jul o nyår eller?



Du får inte glömma biljetterna till The killers, mycket viktiga.



Ha det bäst min vän.

2008-10-30 @ 23:50:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0