Svensk snabbmat vs. American fast food 1-0

1-0 Sverige!!!

Hade lite d;tid att sla ihjal tidigare idag. Vara obligatoriska moten och klasser borjar ju inte forran om en halvtimme. Eftersom att det var for langt till New York sa far jag vanta med det till pa torsdag. Istallet fick jag reda pa att jag hade i princip tva alternativ. Ga ner till stranden som skulle vara mycket vacker och spendera lite tid dar. Aven om det inte var strandvader sa var det en underbar dag. Sakerligen runt 20 grader celsius och stralande sol, aven nu ikvall ar det skont, kan ga utomhus utan jacka.
Mitt andra alternativ vara att ga precis over gatan fran campus dar det skulle ligga ett mindre shoppingomrade. Guess what my choice was?

Hade i och for sig inte raknat med nagra speciella affarer men jag behovde ju lite shampoo och sadant sa jag promenerade mot affarerna.
Forresten provade forst pa lunchen har pa skolan, tjihoo:D En tradig sallad pa burk eller ruttna applen.
Det kandes som om jag redan upplevt shoppingomradet pa film. Typiskt for mindre samhallen (enligt min film och spelupplevelse) med en restaurang, en pizzeria, ett wendy's (hamburgare), livsmedelsaffar, frisor, bio och nagra markliga butiker. Parkeringen var ju givetvis ocksa fylld med vans, pick ups och SUV/Jeepar.
Gick forst in och handlade lite nodvandigheter. Inte vet jag men ar det inte dyrt med 17.13 dollar for en tandkram, shampoo och balsam (2 in 1) och duschtval. Jag har ju ingen storre erfarenhet av sadan shopping sa nagon dar hemma kan val svara pa om det inte ar dyrt med ca 115 svenska kronor for dessa tre produkter. Sedan bestamde jag mig for att prova burgarna pa wendy's. Inget vidare, lite torr och ett-noll till Sverige i denna tavling dar McDonalds Sverige som stod for motstandet. Kanske var det att jag at en kycklingburgare och hade utsikt over en fagelaffar som avgjorde
Gick sedan hem och skulle bara vila lite, vaknade tva timmar senare. Fortfarande utan sallskap pa rummet. Efter en dusch med mina nya produkter vantar jag nu pa att klockan ska sla sju. Da borjar vart welcome and orientation meeting with dinner. Klasslistorna har kommit. Jag har hamnat med en annan svensk och givetvis en massa tyskar eftersom att alla har ar tyskar. Skont att dar ar nagon annan svensk, kille dessutom och med coldplay-intresse. Roligt att jag har hamnat in en valdigt popular delstat, dar jag ska bo med min vardfamilj da. Hela tre andra som ska bo i minnesota. Utav 150.
Lyssnar pa the hardest part live fran globen. Hur bra ar coldplay egentligen? Det gar inte att forsta. Ryktas att dem spelar i St. Paul i november. Ryktas ocksa att jag ar intresserad av att vara pa plats.

Yeah oh well "fantastic singing" som nagon sa, nu ska jag kila till motet. Ha det bra swedish people

"It was the strangest start"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0