Sverige vs. Resten av världen, (de delar som är representerade på au pair skolan)

Hello Sweden!

Notera att jag skriver med våra speciella svenska bokstäver efter att ha fått låna en dator av en trevlig svensk. Tyvärr sjunker hennes värde när hon vill ha tillbaks dator nu igen, innan jag har hunnit ge er någon info. Hon vill nämligen sova och jag kan väl inte hindra henne. Det vore fel. Dock har jag ju så mycket info att ge er men det får vänta till lördag gissar jag.

Sverige är ett fantastiskt land på många sätt och vis. Det är definitivt något vi har märkt under vår utbildning här in the big apple, eller really outside. Att vi har ett fantastiskt land har inte minst tyskarna fått uppleva.

Ah ja får väl vara en snäll pojk och ge tillbaks datorn. Förlåt för att jag inte haft tid eller möjlighet. Skolan har typ 30 datorer och 150 elever. Plus at vi går 12h per dag i skolan.

UNDERBART MED NYC FOR REAL IMORGON!!!!

Fortsätt kommentera, underbart att läsa.

XOXO Gossipbeer, (inside-joke)

Kommentarer
Postat av: Gerry

Hej Björn! Roligt att läsa dina rader! Om du inte redan märkt det, så kommer du att känna att NYC har väldigt höga hus när du stiger ut på på trottoaren nere i city. Man känner sig verkligen liten när man tittar upp mot topparna.

Hoppas du får en trevlig dag i STORA Äpplet!

2008-10-09 @ 09:47:00
Postat av: Anonym

Haha, jag älskar din blogg. Ska bli så kul att få höra om ALLT inkl. internskämten! Sms:a mig gärna ;) Eller mejla om det är för vulgärt för att skrivas i bloggen! Saknar dig redan men det lugnar mig att du verkar ha så skoj. Kramis Lina

2008-10-09 @ 13:31:00
Postat av: Nille

hallå bötte:), låter som du har det skoj:), jag vet inte om man vill veta ditt inside-joke men fan du får jätte gräna ringa en dag så att man får höra dina dampryck;), skönt att du skriver här så att man hänger med på resan också:), ha det chill// nille

2008-10-09 @ 15:29:52
Postat av: Moster

Ha ha ha vem är det nu som har lurat dig att skånepågar är sååååå bra!!!! :-) Du har inte varit borta så många dagar men ändå så lättlurad! :-) Kul att läsa att du har det bra. Skönt om dig! Cecilia

2008-10-09 @ 18:52:52
URL: http://www.holmen.in
Postat av: Syrran

Hej Böttisbror!



Så roligt att få ett sms från dig idag, det uppskattades! Fanns så mkt jag ville skriva tillbaka till dig, man kan omöjligt få med allt i ett sms. Jag hoppas iaf att dagen i NYC var fantastisk! & vad gäller GG så vet du vad du ska göra.. knip käft ;)

Självklart är det jobbigt att du är iväg, men det är samtidigt otroligt roligt att kunna följa dig här.

Ring mig gärna en dag då du har tid. Messa innan bara så jag vet när jag ska vara beredd :)



Blev visst en novell här, men jag har ju inget fungerande internet hemma.. så jag passar på att försöka få med allt nu medans jag kan!



Ha det nu fortsatt fint tills vi hörs igen!



"Look at the stars look how the shine for you.."



2008-10-09 @ 19:04:06
Postat av: Mamma

Det kändes mkt bra att få höra av dig per telefon. Det känns även mkt bra att höra att du trivs så bra. Hoppas att dagen i NYC blir en upplevelse för dig. Ser framemot vad du mer har att berätta.



Sköt om dig Mamma

2008-10-09 @ 19:32:17
Postat av: Malin

Åhh du måste ju berätta om alla inside saker Björnen! och när kommer BILDER? Puss!

2008-10-09 @ 20:41:43
Postat av: Maria

Hej Björn!

Ville bara skriva några rader och hoppas på att allt är bra på andra sidan. Roligt att läsa om dina händelsrika dagar.



Kram Maria

2008-10-09 @ 20:58:37
Postat av: malin :)

UPPDATERA!

2008-10-10 @ 18:05:49
Postat av: carro

dax att blogga?

2008-10-11 @ 10:23:02
Postat av: Faster

Hej Björn, roligt att följa dig på bloggen och att det verkar kännas bra för dig. När jag skriver detta är du nog redan hos din värdfamilj och haft det första mötet, hoppas det känns bra. När och om det känns tungt kan du bara gå till din blogg och känna den gemenskapen som finns med alla de som följer dig. Ha det nu bra och sköt om dig, alla hälsar. Eva

2008-10-11 @ 14:15:08
Postat av: Alina

Hejhopp! Ha en trevlig helg:)

2008-10-11 @ 14:19:00
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Gerry

Hej Bjorn! Du skriver om den sociala biten. Du har inte funderat på att hitta kontakter inom soccer? Det finns manga "klubbar" i ditt omrade, mest ungdomsklubbar/skolor. Om du inte sjaelv kan spela så kanske du kan goera som Lennart o jag gjort, ta på dig en ledar/traenaruppgift. Garanterat kommer ditt kontaktnaet att bli stoerre! Kaempa på!

2008-10-20 @ 10:43:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0