Minnesota harvest apple picking?

1: "Come up to meet you, tell you I´m sorry, you don´t know how lovely you are"

Hello SWEEEDEN!

Idag har varit en blandad dag. Imorse var jag tvungen att gå upp tidigt, redan innan tio, det var inget jag var sugen på.
Vi skulle nämligen iväg, hela familjen, till någon "minnesota harvest apple picking?" Jag hade inte en aning om vad det var, hade bara hört att jag skulle träffa massa andra au pairer där. Jo men verkligen jag träffade jättemånga au pairer, hela en annan au pair träffade jag. Fick iaf träffa min LCC, hon verkade trevlig och hon ska komma hit här på onsdag för ett riktigt möte med mig och Susie.

Annars vet jag inte vad jag ska säga om the apple picking. Det var tydligen så bokstavligt som att man kunde gå rundor och plocka äpplen och sedan betala hundratals kronor för dem. Dem hade ju lite annat också men jag ska ju inte direkt säga att det var något jag uppskattade särskilt mycket. Det var väldigt mycket saker för barnen, de ville givetvis prova allt. Givetvis var det också svinkallt, något jag inte räknat med. Möjligtvis var det strax över tio grader celsius, jag var klädd för varmare väder än så. Solen kom i och för sig på eftermiddagen och det blev lite skönare, jag hade i och för sig räknat med att vara hemma vid den tiden. Men ojojoj vad fel jag hade.

Det började med att jag fick stå i kylan medan barnen i tur och ordning skulle rida på hästarna.. Senare gick vi vidare utan att träffa några andra au pairer. Det var också här dagens ljuspunkt ägde rum, supergoda kanelmunkar och varm äpplecider.

2: "I have to find you, tell you i need you"

Vi sprang in och kollade ett tag i det området som var under tak, där var det varmt iaf. Vi bestämde oss också för att äta vår lunch där. Susie bjöd mig en specialitet från minnesota, wild rice soup. Faktiskt väldigt god och nog rätt nyttig dessutom. Själv åt Susie och barnen den medtagna lunchen, jag åt lite av den jag också. Senare gick vi och provsmakade lite äpplen, några med karamelltopping på och några utan. Susie köpte också en påse eftersom att barnen faktiskt uppskattar det, de uppskattar rätt mycket frukt och grönt, eller ja uppskattar var väl att ta i...
Sen ville barnen göra om hästridningen fast på ponnysar och efter det var det dags att gå in i en liten inhägnad fylld med djur och mata dessa. De hade en massa djur, getter, hästar, rådjur, lama? (tror jag men min kunskap om djur är inte oändlig, ett konstigt och lite ovanligare djur var det iaf. Får och lite annat fanns också på plats på detta bajstäckta underlag.

3: "Nobody said it was easy, it´s such a shame for us to part"

Nästa steg blev att köpa en pumpa eftersom att vi vid detta laget var på väg hem, det var innan barnen lyckades övertala mor att åka någon traktortransport upp bland äppelodlingarna. Fin natur annars gav väl inte det heller så mycket. Sen skulle vi hem? Nej det var inte dags då heller, istället skulle vi åka en annan traktor ner till ett majsfält där vi skulle betala 20 dollar för hela familjen för att gå vilse i en majsfältslabyrint. Ah ja det blev lite roligare iaf när Susie föreslog majskrig och jag uppfann "the corngun", dessutom visste jag ju att vi skulle hem efter detta. Vi hittade slutligen ut igenom labyrinten efter att tag varit lite vilse, både Susie och barnen ville nämligen till min förtvivlan prova på att tränga sig genom majsgångarna och hitta egna vägar istället för att hålla sig till dem utstakade stigarna där man kunde gå normalt. Nu fick jag istället gå hukandes genom 2 decimeter breda gångar samtidigt som jag skulle hålla koll på de ivriga barnen som gärna försvann från oss äldre.
Traktorn körde oss upp till huvudplatsen igen men innan vi skulle hem skulle barnen springa och gömma sig ett par gånger till. Slutligen gick vi mot bilen och det var en mycket trött bötte som bad om en stilla hemfärd. Det blev den också, nästan så stilla att han somnade.

4: "Tell me your secrets, ask me your questions"

Det som var tänkt som att jag skulle träffa andra au pairer och spendera kanske tre timmar på stället slutade med att jag spenderade nästan sex timmar där och flertalet av dem jagade jag barnen som hela tiden sprang iväg. Detta var också min enda helt "lediga" dag denna vecka så det var ju skoj. Kanske är det inte så farligt som jag framställer det, det blir bara mycket roligare om man överdriver ibland. Det låter ju nästan som en lite trevlig utflykt såhär i efterhand, men det var det faktiskt inte, men inte heller så överdrivet tradigt. Kanske var det mer det oväntade som slog ner mig. Jag hade inte räknat med att vara barnvakt i sex timmar ute i kylan, jag hade däremot räknat med att träffa au pairer vilket jag inte gjorde.

5: "I lost my head and thought of all the stupid things I said"

Jag hade ju tänkt vara hemma tidigare så att jag skulle kunna leta upp en bra dator för nästa vecka, i bilen på väg hem blev jag så trött att jag tänkte strunta i det men när vi väl var hemma behövde jag lugna shoppingnerverna och komma iväg lite så jag tog bilen och körde till best buy i jakt på en dator. Endast fönstershopping var det tänkt, men när det gäller shopping är det inte ofta jag håller mig till mina planer och tankar. När jag väl kom till best buy, endast för att titta, så visade de det sig att de hade rea och tydligen ett bra pris på en dator, ett pris jag inte skulle hitta någon annanstans för samma dator. Jag hittade en dator för 649 dollar, fast att jag sa att jag kunde tänka mig att betala mer om jag fick en mycket bättre dator så hade han inte många andra alternativ. Alltså måste det ju vara en bra dator, dessutom slutade rean på dator att gälla idag och priset skulle imorgon stiga med ca 200 dollar. Jag väntade lite dock och körde den korta vägen hem för att kontrollera kontot innan jag stack vidare mot mall of america. Där tänkte jag kolla på radio shack om de hade något liknande att erbjuda. Jag ville gärna köpa den där eftersom att det var de som tipsat mig om att ändra inställningar, något best buy inte gjort. De hade absolut ingenting i närheten, ville jag ha en lika bra dator där skulle jag få betala 800 dollar, så även deras försäljare rekommenderade mig att köpa den på best buy eftersom att det var ett mycket bra pris. Det var ju ingen nackdel att radio shack låg inne på mall of america, då fick jag min behövliga dos av stället och eftersom att jag kände mig rätt hungrig och ändå inte skulle hinna hem till den inte så lockande maten var det återigen dags för ett besök hos Wolfgang Puck gourmet express. Dem beskriver bland annat sin mat som rätt nyttig så några 90kg är det inte ännu men gymkortsproblemete får nog lösas ändå. Återigen var det väldigt väldigt gott där, idag tog jag en Puck-burgare. Det var en hamburgare med sallad, lök, svamp, ost, tomat serverad med chips till, fast inte vanlig chips utan tunna friterade potatisskivor. Det är ju i och för sig vad vanliga chips också är men dessa var ändå annorlunda. Mycket goda och passande till rätten. Till det var det ju tvunget med den underbara bbq-såsen.

6: "Give this song another listening, close your eyes"

Innan maten hade jag också kollat snabbt på nordstrom´s men det var också allt jag gjorde. Så efter maten var det rätt ut i bilen och tillbaks till best buy som gällde. Det var ju ingen idé att vänta med datorn, det var ju uppenbarligen ett bra pris och den klarade det jag ville, en okänd sponsor skulle dessutom skjuta till lite pengar för detta ändamålet i början av nästa vecka, en sponsor jag är väldigt tacksam för. Väl där kom en liten besvikelse, de hade slut på dem i den affären. Antingen kunde jag vänta till fredag och hämta den då, för samma pris. Eller så kunde jag köra på en tio minuters road trip. Jag valde det senare alternativet och knappade in addressen jag trodde var rätt i gps:en och drog iväg.
"Arrive at destination at rigth" sa rösten tio minuter senare. Så fan heller. Där låg ingen best buy, däremot låg där en spelaffär så jag gick in och fråga om vägen till närmsta best buy. "Take valley creek road then left to radio way". Enkelt, enkelt. Första korsingen jag kommer till leder ut till valley creek road, kruxet var att den gick åt både höger och vänster, kom inte riktigt ihåg vad han sagt om det. Så jag körde höger och körde ett antal miles där det blev mer och mer öde. Bestämde mig slutligen för att vända utan att ha hittat radio way. Istället körde jag tillbaks och max en kilometer åt vänster i korsningen där jag svängt höger hittade jag radio way. Jag tog vänster där och körde en kort bit innan jag stannade till vid subway för att få säkra instruktioner på att jag körde rätt samt köpa lite kakor. Jag var på rätt väg och kanske ytterligare en kilometer vänster svängde jag vänster och denna gången låg best buy där det skulle. GPS hade ingen talan eftersom att den haft fel utan jag litade på människorna vilket jag gjorde rätt i denna gång.

In gick jag iaf och fick vänta ett slag på service. Även här frågade jag för säkerhetsskull om han hade något bättre att erbjuda mig i samma prisklass, det hade han inte så det var bara att klippa den sista dator de hade. Tydligen var det dessutom någon modifierad dator, förstod aldrig riktigt vad eller varför men personalen hade redan varit inne på den och lagt till någon servicegrej som om jag fattar det rätt kostar 300 dollar annars, de hade dessutom tagit bort lite annat onödigt och optimerat prestandan samt uppgraderat diverse grejor. Bra tänkte jag och slog till, köpte också en mus och en laptop-väska. Sedan var det dags att köra hem igen, denna gången fick GPS hjälpa mig eftersom att jag inte riktigt litade på mitt lokalsinne, jag var ju inne på helt nya områden för att få tag i denna dator. Anlände hem igen ca en timme senare än vad jag kunnat vara, men då hade jag inte räknat med allt klabb.

7:Du bara skrattar åt mig förminskar allt till ett skämt

Packade snabbt upp datorn och nu sitter jag alltså här och bloggar igen, sista gången från denna skitdatorn. Min egen dator behövde ju laddas så därför används inte den ännu. Imorgon däremot, då ska den användas.

Feedback på kommentarer

Pappa det låter ju inte så bra att du tappat allt utom vikt, jag hade ju inte räknat med att du skulle tappa vikt i och för sig. Jo jag är väl medveten om det där konceptet så jag får väl ta tag i det lilla problemet med gymkortet så att den lilla kulan på mitten inte drabbar mig. Till mitt försvar var ju mcdonalds inget ovanligt hemma direkt och det syntes inte på min figut direkt. Löser sig gymkortsbiten kanske där kommer hem 90kg muskler i lilla bötte istället för vad ni befarar. Jag har ju in nuläget inte mycket annat att göra på dagarna så. Ska se vad jag kan göra åt hasse och tage citat. Oavsett om jag gör något åt det räknar jag ändå inte med att du ställer upp i tävlingen:) Kan förstå att det känns tomt där hemma, det känns tomt här också när inte fridman ligger i soffan i mitt rum och snarkar eller när där inte heller är någon annan som för en massa liv. Tur att ni har fått sällskap då. En fläkt för att torka upp fukten som för ett jävla liv och bara stör en måste vara samma sak som att ha nille där ;P
Haha sås och potatis har jag inte fått för mycket här, något jag saknar, tur att de andra kan flöda i sås nu då när varken jag eller den fågelrädda kusinen är på plats.

Syrran man vet aldrig vad som händer men vi vet att jag har en bättre, billigare och snyggare dator än dig nu. Roligt att ni glädjer er åt att jag inte är där. Trevligt att ni saknar mig lite iaf. Jasså vilka vänner var det, var dem trevliga? Sköter dem sig i min frånvaro? På tal om hundens leksak uppskattar han inte den för mycket, men han uppskattar knappt några leksaker. På tal om mall of america så är det roligt att ha någon att prata med. Men jag förstår din pöäng. Ha det great sis och jag hoppas att du flödat i sås nu då.

Faster jag kör mitt eget race och ser vart det leder. Kalkonmiddagen hemma hos er idag var något jag saknade. Maten är inte för bra här, om man inte äter på Wolfgang Puck Gourmet Express förstås. Väldigt "vackert ordspråk" måste jag tillägga. Hälsa de andra.

Robin man kan väl säga att livet rullar iaf. Hur har du det själv där lite längre ner i öst?
Haha nej jag sover aldrig i pyjamas eller annat trams men å andra sidan hade jag inte räknat med att kylan från NY sovrummen skulle följa med till mitt sovrum här, så vad ska man göra. Kan ju dessutom inte bli mer amerikanskt än så?
Hahahaha var hon fortfarande lika lik den äkta versionen? Eller du såg inte henne i profil? För det är rätt viktigt att man gör det.
Har förresten hittat en urban outfitters här.
Take care.

Rebecca det kan man nog inte säga att dem var. Finns inget som våra berömda svenska damer eller vad ni nu vill kalla er ;)

Carro oavsett vad som händer kommer mall of america för evigt att vara saknat och finnas i mitt hjärta. Det är något av det bästa som hänt mig någonsin. Det och skolbussen vi målade på au pair skolan är jag mycket nöjd med att jag har fått uppleva i mitt liv. Nej det finns givetvis annat än ralph lauren också ;P Men dem råkade ha väldigt fina saker och var dessutom en av dem delar jag nådde först, de vill säga jag har inte hunnit titta på så mycket av det andra utbudet. Dessutom mycket bra priser.

Johanna vi kan ses när du vill, ni kan komma och se coldplay här om ett par veckor, då har jag någon att gå med ;) Passar inte det så föreslå ett datum så ska jag se vad vi kan göra åt saken ;P

8: "Jag kan få dig när du vill"

Dagens punkter

Dagen blev inte riktigt som jag väntat mig

Jag hittade en dator

Imorgon kan jag förhoppningsvis lägga in fler bilder, vet inte riktigt vad som behövs göras med datorn innan den kan användas dock

Kalkonmiddagen hos faster hade varit god och rolig att få uppleva.

En liten första våg av hemlängtan slog mig inatt/imorse

Jag är sugen på en rejäl utekväll.

Jag hoppas inte här är möss i huset, det har hänt för ett par år sen och jag hörde ett oroväckande ljud för någon dag sen.

Fyllemat i kylan utanför Olivers hade inte varit fel.

Söndagsaktiviteter med studsmatta, mcdonalds och film hade inte heller varit fel.

Jag måste verkligen hitta Justins nummer, får prova ringa alla Justin i minneapolis.

Jag måste verkligen också boka biljetter till coldplay, vill dock först veta om någon kan gå med mig eftersom biljetterna är dubbelt så dyra som hemma.

The scientist kan vara världens vackraste låt.

Coldplay gör i allmänhet otroligt vackra låtar.

Imorgon ska vi till zoo, förhoppningsvis blir vi rätt många som spelar fotboll innan det.

Jag jobbar tio timmar imorgon

9: "Snart finns det inga tårar kvar"

Det var förresten väldigt underhållande kommentarer ni skrivit till mitt förra inlägg

10: "Dem är dem dyrbaraste smycken vi har så be aldrig om ursäkt igen, äntligen så sätter du själv dina gränser"

Tack för ikväll kära läsare, bloggen är en trevlig del av mitt liv just nu

"Tell me you love me, come back and haunt me"


Kommentarer
Postat av: Pappa

10 timmars arbete är vad vi Thulinare hinner med före lunch. Accepterar att vara utesluten från din tävling, kommer att köra en egen tävling med endast HoT-citat samt en del egenupplevda, typ "jag älskar dig två", "Jag säger ändå inte vilken färg det är på klockan" o.s.v. o.s.v. Finns det någon förening för svenskättlingar i bygden ? Ska du spela fotboll på Zoo eller missade jag någonting där ?

Fixar pengarna så fort jag hinner. Ha det bra så hörs vi snart.

2008-10-19 @ 09:58:55
Postat av: Sis.

Här sitter jag & skriver en kommentar från min nya dator.. som fortf inte har ngt trådlös internet. Jaja, skam den som ger sig.. i veckan ska jag prova med en tredje Router (stavas..?).

Bra "citat" du har idag Bötte.. där kan jag ju plocka en hel del poäng!

Trist att dagen igår inte blev som du tänkt dig.. men du fick iaf en dator som bräcker min. det kan du iaf glädjas åt!

Hoppas att dagen idag blir bättre.



Take Care.

2008-10-19 @ 10:53:31
Postat av: Fridman

Hallåjaaaa! Storshopparen, du verkar ju hittat ditt hem iaf. Mall of america låter ju inte helt fel alltså. När kommer du hem en sväng? Så jag kan snarka i din suuuffa :D helt tomt här hem iaf.



Ha det bäst and take care.

2008-10-19 @ 17:31:28
Postat av: carro

Men mall of america slår väl inte väla? Nä, jag skämtade lilla björn. Lite sjukt att det ligger just i minneapolis. Trodde att världens största shoppingcenter låg i någon mer känd och större stad. Är faktiskt avundsjuk, hade också velat gå runt och bara shoppa varje dag på världens största shoppingcenter. Du får beskriva hur det ser ut och vilka affärer det finns, det enda du har tjatat om är ralph lauren. Jag kom på att min barndoms kompis, hanna bor i fargo moorhead, minnesota. Du kan alltid åka dit och hälsa henne från mig om du har tid över. Ha de bra :)

2008-10-19 @ 17:57:30
Postat av: Rebecca

Låter som en hemsk dag. Vara ute och plocka äpplen och gå i en majslabyrint och åka traktor. Nä fifan - hoppas du slipper det framöver!



Men ja, du, jag drömde om dig inatt. Jag tror det är för att jag läser din blogg. Du satt tillsammans med en massa andra männskor, längst ner och i mitten, som på ett klassfoto och vinkade till mig. Jag vet inte om det betyder något speciellt haha, men ville bara säga det :)



Ha det bra Björnis!

2008-10-19 @ 19:41:27
URL: http://rebeccasoderstrom.blogg.se/
Postat av: Malin

kommer du komma hem snart och hälsa på? eller du håller dig till andra sidan jorden? tellus :D haha! kolla vad jag kan björnen! tjata inte om din dag ute, du fick ju plocka äpplen inget kan väl slå det? Puss

2008-10-19 @ 22:01:10
Postat av: Anonym

haha spela och njut, kalles kaviar, kan inte bli mer svenskt! :D langrandiga/" rel="nofollow">http://www.kalles.se/kalleslangrandiga/

2008-10-19 @ 22:45:55
Postat av: Anonym

oj glömde namn, men gissa vem, Börjar på M slutar på alin.

2008-10-19 @ 22:46:38
Postat av: Pappa

Känns som om du är inne i en tung period just nu, förstår också att det kan bli väl tungt om inte den sociala biten löser sig snart. Äntlige tog BOIS säsong slut så nu slipper man bränna fler timmar på IP. Kan du följa med i Uniteds kamp ?

Ha det bra så hörs vi snart igen.

2008-10-20 @ 08:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0